Skip to main content

„Salariuleee, Sălăriuţuleee”, hai la ANPC. CNA sesizează Protecţia Consumatorilor în cazul unei reclame la ING

 
„Salariuleee, Sălăriuţuleee”, hai la ANPC. CNA sesizează Protecţia Consumatorilor în cazul unei reclame la ING

Un spot ING de acum şase luni ce anunţa că se pot retrage bani de la orice bancomat fără a plăti comision a fost trimis la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.

Publicitate

Decizia i-a aparţinut Consiliului Naţional al Audiovizualului care a considerat că o decizie de intrare în legalitate pe acest caz ar fi tardivă.

Forul audiovizual a analizat cazul ca urmare a unei sesizări primite în luna mai care spunea că pe TV este „o reclama unde spune ca se pot retrage banii de pe card de la orice bancomat fara a plati niciun comision. Problema este ca stiu mai multe persoane care au retras bani de la alte bancomate si au platit comision. Cand i-am intrebat, au zis ca incepe cu 5 iulie pentru clientii vechi, oferta fiind pentru cei noi. Nu scrie nicaieri in reclama de acest lucru, in concluzie e o reclama mincinoasa prin care oamenii sunt pacaliti sa plateasca taxe.”

Concret, în luna mai, ING a derulat o campanie în care anunţa că cei care merg cu salariul la banca ING plătesc zero comision la scoaterea de la orice bancomat. „Acum, la ING, poţi să scoţi bani de la bancomatul oricărei bănci din ţară sau din străinătate fără să plăteşti nimic. Nada”, spune reclama.

Ce nu menţiona reclama era că oferta era valabilă, la momentul respectiv, doar în cazul noilor clienţi. Cei vechi beneficiau de respectiva oferă din luna iulie.

Despre caz a scris şi Paginademedia.ro, încă din luna iunie. Contactaţi de Paginademedia.ro, reprezentanţii ING spun că spotul de pe TV este destinat doar noilor clienţi. Cei vechi au fost deja informaţi, prin mail şi prin sms, încă din luna aprilie de modificarea care va avea loc abia în 5 iulie, se justificau oficialii ING, la vremea respectivă.

„Doamna reclamă o situaţie pe care noi nu o putem verifica pentru că nu avem posibilitatea. A fost pusă în situaţia de a retrage bani de la un alt bancomat de la ING şi i s-a luat comision, lucru pe care noi nu avem cum să-l verficăm”, a spus Gabriel Tufeanu, membru CNA, care a şi venit cu propunerea.

Radu Herjeu, membru CNA, a mai adăugat: „Comunicarea, din punctul meu de vedere, a fost incorectă, pentru că nu precizează faptul că lipsa comisioanelor e doar pentru clienţii noi. E clar incorect. Şi din mai până în iulie când urma să intre pentru toţi cei care aveau card la ING, este clar că unii oameni care au văzut reclama au mers la orice alt bancomat. În reclamă nu spune: alo, voi ăştia vechii mai staţi un pic până pe 5 iulie. În mod normal, dacă ar mai fi rulat, am fi putut să cerem intrarea în legalitate, dar întrucât a trecut, nu mai are rost să cerem intrarea în legalitate. Dacă într-adevăr unii telespectatori au fost induţi în eroare de reclamă, eu cred că e de competenţa Protecţia Consumatorilor.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ionut Ionut
    Ca dovada..care era jignirea sau limbajul vulgar in cele scrise de mine in mesajul anterior?!:))
    "Parteberii" era scris in graba,dar se subintelegea.ma rog...sa dea Dumnezeu sa fim sanatosi si sa nu mai gasim mezeluri la pantofi, fructe la librarie; reclame cu si despre secretii, si la figurat, indecente si fara a fi concise si atractive (si nu din 10 in 10 minute cate alte 10-15 minute,la un film bun care e prea des difuzat sau la filme acceptabile din care nu poti sa intelegi nimic din cauza publicitatii si a promo- urilor,daca nu mai intra si un breaking news ca s a pierdut un servetel folosit sau asa ceva); emisiuni care nu si respecta genul presei din care anunta ca face parte (vezi cozerii pe teme idioate cu invitati indoielnici: tzatza mitza are 3 amanti,la fel de stersi si s a sters la gura aseara in club.sau cazuri sociale,triste. sau nunti si botezuri de prost gust dar care costa de rup, cu niste nimeni dpdv artistic sau meritoriu,nu mai zic important),toate prezentate drept divertisment!(capatos,maruta, boureanu vaida sau teo).
    Asta in cazul in care nu ne am saturat de al tspe lea sezon dintr un format expirat dinainte sa fie facit de romani,pe care oricum il stiam de la ei.
    Despre media online,posibila varianta, nu mai spun decat atat: suntem singurii din europa care o folosim pentru difuzarea lucrurilor personale/private (si necontrolate in sensul impunerii unui cadru profesional,dar controlate politieneste), pentru reclama agresiva si obligatorie si pentru pornaciuni (chiar pedofilie sau zoofilie, ori zoo torture, pe youtube. si NIMENI nu catadicseste sa se duca la criminalii aia sa i opreasca sau sa le arda un virus tracking back,macar.deci, ii incurajeaza).
    Ar fi mult mai multe de comentat.si de rezolvat.si nu vorbim decat despre cateva pareri despre teorii.practica impu e si mai si.lucrurile trebuie puse la punct,macar partial.pentru a pastra oarecum ordinea.indiferent de domeniu,pana la urma.desacralizarea unei entitati o face ordinara.sau o sterge.si trebuie pus ceva si mai bun la loc.daca va credeti Dumnezeu.sau macar demiurgi. ;)
  • Ionut Ionut
    Publicitatea in ro e facuta ca mai toate lucrurile:las o ca merge asa!si cna are aceeasi "gripa". se vede numai ce se vrea.profesionistii stau acasa si decizii iau/creatie fac nepotii,prietenii, soferii, parteberii de distractii samd.si se simte.din ce in ce mai mult.
    pentru cunoscatori:" draga junghiule, netoata dvs e o pata pe familie.."
    Sanatate!
  • McCann, Erickson și Fiii McCann, Erickson și Fiii
    Uriașa majoritate a reclamelor românești par (sunt?) făcute de oameni cu *** sever, nu-mi dau seama dacă sunt netrăiți sau brainwashed dar asta e mai puțin important. Ce aș vrea să știu e cum de ING (iau cazul de față, altfel o bancă ceva mai promptă decât altele) dă purcoaie de bani ca să aibă reclame atât de tâmpe?
    PS: Nu-l asculta pe colegul Roger decât în prima parte a formulării. Nu sta jos, Mihai, ieși din clasă!
  • Roger Roger
    Mihai, ești mai prost ca noaptea! Stai jos, ai 2.
  • Mihai Mihai
    Dap, vor sa puna pumnul in gura publicitatii din Romania. Cum sa se mai faca reclame de calitate in Romania daca cei din industria publicitatii vor lucra sub stresul ANPC-ului? Singurele industrii care performau vor fi distruse.

Trimite un comentariu

sus