Skip to main content

STUDIU. Publicitatea online din România, în creştere. A ajuns la aproximativ 20 de milioane de euro în primul semestru din 2017

 
STUDIU. Publicitatea online din România, în creştere. A ajuns la aproximativ 20 de milioane de euro în primul semestru din 2017

Piaţa de publicitate online din România a atins valoarea de aproximativ 20,3 de milioane de euro (aproximativ 92 de milioane de lei) în prima parte a anului 2017, potrivit unui studiu realizat de IAB România (asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din Romania).

Publicitate

Valoarea reprezintă o creştere cu aproximativ un sfert faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016, arată acelaşi studiu.

În topul clasamentului investiţiilor se situează companiile ce vin din sfera Food. Astfel, supermarketurile, resturantele sau producătorii de mâncare au crescut cel mai mult bugetele destinate publicităţii online.

Pe locul secund se clasează investiţiile pentru publicitatea online ce vizează domeniul Entertainment şi Media, care se află într-o creştere constantă în ultimii ani.

De asemenea, în prima parte a anului 2017 s-au alocat bugete mari şi pentru platformele mobile.

Potrivit studiului realizat de IAB România, piaţa locală s-a aliniat la evenimentele ce se desfăşoară pe piaţa europeană, în ceea ce priveşte investiţiile în publicitatea de pe dispozitivele mobile. Punctual, la nivel european, bugetul destinat publicităţii pentru platformele mobile reprezintă 41,4% din totalul investiţiilor în publicitate digitală.

Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România:

„În cei 10 ani de când PwC realizează pentru IAB România studiul de măsurare a volumului pieţei de publicitate online din ţara noastră, am fost martorii unei maturizări semnificative a acestui segment al industriei de publicitate, atât din punct de vedere cantitativ din perspectiva bugetelor alocate de companii reclamei pe Internet, cât şi calitativ, prin prisma formatelor de publicitate disponibile, a tipurilor de tranzacţii şi a platformelor folosite.

Conţinutul video devine tot mai important, programmaticul câştigă teren, încet dar sigur, în faţa metodelor tradiţionale de tranzacţionare, iar dispozitivele mobile ţintesc pragul de 50% în totalul bugetelor de publicitate digitală.”

Silvia Dumitrascu – Digital Marketing Manager, ING Bank Romania:

“Trendurile investitiilor in media confirma continutul video ca fiind lider in preferinte, iar dispozitivele mobile sunt cele mai utilizate pentru vizualizarea continutului. Provocarea principala este gasirea unui mix ideal intre mediul digital si cele traditionale pentru a obtine rezultatele asteptate”

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus