Skip to main content

INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, şeful Pro TV, despre decizia postului de a renunţa la Europa League şi Champions League: Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă

 
INTERVIU. Aleksandras Cesnavicius, şeful Pro TV, despre decizia postului de a renunţa la Europa League şi Champions League: Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă

INTERVIU. De ce nu a "plusat" Pro TV pentru a avea în grilă şi meciurile Europa League şi UEFA Champions League? Are Pro TV în plan ridicarea publicului comercial peste pragul 18-49 de ani? A mărit Pro TV preţul publicităţii cu 20%, cât anunţa anul trecut? "Mănâncă" publicitatea digitală din "felia" televiziunilor" De ce investeşte Pro TV în două seriale noi, unul de comedie - Triplusec şi unul dramatic - Vlad?

Publicitate

Aleksandras Cesnavicius, directorul general al Pro TV, a vorbit cu Paginademedia.ro despre noile producţii din grila de toamnă a postului, despre publicitate şi despre fotbalul pe Pro TV.

„Cred că piaţa de publicitate este în creştere şi cred că trendul se va menţine şi în 2019. Nu văd însă o schimbare majoră ca urmare a evoluţiei digitalului. Nu cred că bugetele TV vor fi „canibalizate” în vreun fel de zona de digital, pentru moment”, a spus Aleksandras Cesnavicius despre evoluţia publicităţii.

Pe scurt, din interviu:

Despre lărgirea targetului comercial, peste pragul de 18-49 de ani:

„Am luat asta în considerare, la un moment dat, pentru că observăm că publicul mai matur începe să aibă o putere mai mare de cumpărare. Puterea de cumpărare migrează şi către acest public, însă orice modificare pe care am vrea să o facem în piaţă trebuie să fie bine gândită şi să fie acceptată de industria de publicitate. Nu putem face această schimbare decât o singură dată.

Aşa că analizăm în permanenţă o asemenea măsură, însă nu am ajuns încă în situaţia de a da undă verde”.

Despre producţia de seriale româneşti:

„Cred că asta ne diferenţiază de celelalte posturi TV de pe piaţă. Cu excepţia noastră, nimeni nu are un serial local de succes atât de longeviv (Las Fierbinţi –n.r.).

Aşa că aceasta este o zonă pe care vrem să ne concentrăm şi mai mult.

Am mai avut nişte tentative şi în trecut, deci nu este o noutate această direcţie. Mergem pe zona de comedie, cu Las Fierbinţi şi Triplusec. Serialul Vlad este la un alt nivel.”

Pro TV fără Europa League şi Champions League:

„Drepturile sportive sunt programe premium pentru televiziunile free-to-air. Când investim în ele, avem un buget alocat pentru sport şi încercăm să-l cheltuim pe cele mai bune drepturi disponibile.

Am anunţat anul trecut că preferăm să investim în Nations League şi Euro 2020, ca strategie a postului pe zona de sport şi suntem mulţumiţi de această decizie. Dar trebuie să îţi alegi „jucăriile”. Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă.”

Interviul, în continuare:

Paginademedia.ro: Anul trecut, anunţaţi creşterea preţurilor la publicitate cu aproximativ 20%. Ce s-a întâmplat?

Aleksandras Cesnavicius: Nu o să vă dau o cifră exactă, dar, da, am crescut preţul.

Paginademedia.ro: E aproape de targetul de 20%?

Aleksandras Cesnavicius: Suntem pe drumul pe care ni l-am propus spre această ţintă.

Paginademedia.ro: Cum a reacţionat piaţa de publicitate la aceste creşteri?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că lucrurile trebuie văzute din următoarea perspectivă: în vârf de sezon nu se găseşte spaţiu publicitar, este încă sold out, iar asta înseamnă că preţurile pe care le avem acum se potrivesc cu cererea de pe piaţă.

Paginademedia.ro: Din punctul dvs. de vedere, preţurile la publicitate sunt corecte, în acest moment?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că sunt corecte şi că ar trebui să fie chiar mai mari.

Paginademedia.ro: Pro TV intenţionează să lărgească targetul comercial peste pragul de 18-49 de ani?

Aleksandras Cesnavicius: Am luat asta în considerare, la un moment dat, pentru că observăm că publicul mai matur începe să aibă o putere mai mare de cumpărare.

Puterea de cumpărare migrează şi către acest public, însă orice modificare pe care am vrea să o facem în piaţă trebuie să fie bine gândită şi să fie acceptată de industria de publicitate.

Nu putem face această schimbare decât o singură dată. Aşa că analizăm în permanenţă o asemenea măsură, însă nu am ajuns încă în situaţia de a da undă verde.

Paginademedia.ro: Ce trenduri aţi observat în industria de publicitate? În termeni de volum, evoluţii, de preţuri?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că piaţa de publicitate este în creştere şi cred că trendul se va menţine şi în 2019. Nu văd însă o schimbare majoră ca urmare a evoluţiei digitalului.

Nu cred că bugetele TV vor fi „canibalizate” în vreun fel de zona de digital, pentru moment.

Paginademedia.ro: Cum veţi monetiza conţinutul TV în digital?

Aleksandras Cesnavicius: În zona de digital folosim conţinutul pe care l-am dezvoltat pentru TV, video premium. În acest moment, monetizarea se face exclusiv din publicitate şi proiecte speciale şi nu pe bază de subscripţie.

Paginademedia.ro: Veţi mai lansa şi alte platfome digitale?

Aleksandras Cesnavicius: Momentan, nu. Trebuie să reîmprospătăm actualele produse digitale. Pro TV Plus a fost deja relansat. În următoarele trei-şase luni ne vom concentra pe zona video.

Paginademedia.ro: Ce se întâmplă cu Voyo?

Aleksandras Cesnavicius: Nu plănuim schimbări pe zona Voyo. Este un produs diferit, la care oamenii se abonează, este într-o competiţie directă cu produsele din categoria Netflix.

Cred că „slăbiciunea” Netflix este că nu au deloc conţinut local, doar internaţional. Netflix este o soluţie pentru „binge viewing”, dar noi nu încercăm să intrăm într-o asemenea zonă. Orice vom face în continuare cu Voyo, mă îndoiesc că vom merge în aceeaşi direcţie cu Netflix.

Paginademedia.ro: De ce vrea Pro TV să investească în seriale locale?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că asta ne diferenţiază de celelalte posturi TV de pe piaţă. Cu excepţia noastră, nimeni nu are un serial local de succes atât de longeviv (Las Fierbinţi –n.r.). Aşa că aceasta este o zonă pe care vrem să ne concentrăm şi mai mult.

Am mai avut nişte tentative şi în trecut, deci nu este o noutate această direcţie. Mergem pe zona de comedie, cu Las Fierbinţi şi Triplusec.

Serialul Vlad este la un alt nivel. Cu toţii credem în povestea din spatele producţiei – o poveste clasică. Suntem foarte mulţumiţi de echipa de producţie din care fac parte români dar şi oameni din echipa internaţională, din Cehia şi Germania.

Paginademedia.ro: Cum vedeţi lansarea unui serial dramatic – Vlad -, în condiţiile în care platforme precum Netflix au setat standarde de producţie foarte înalte, iar publicul are aşteptări tot mai mari?

Aleksandras Cesnavicius: Acest serial va fi un produs premium pentru noi. Investim mulţi bani şi nu doar în echipa de producţie.

Trebuie să arate foarte bine şi să fie o poveste puternică. De-aceea l-am comandat cu aproape un an înainte de difuzare. Am fi vrut să-l difuzăm acum în toamnă, dar suntem conştienţi că este nevoie de timp pentru a fi o producţie de calitate.

Avem în plan un prim sezon, de 13 episoade, şi vom vedea dacă are succes.

Paginademedia.ro: De ce aţi ales din nou să faceţi un serial de comedie, Triplusec. Singura producţie de comedie care a funcţionat până acum a fost Las Fierbinţi. Aţi încercat cu producţii precum Atletico Textile şi Ai noştri, însă nu au avut succes.

Aleksandras Cesnavicius: Au avut o audienţă rezonabilă („reasonably ok”). Pentru această serie avem aceeaşi casă de producţie (Frame Film – n.r.). Noi credem că Triplusec are nişte elemente comune cu Las Fierbinţi, în ce priveşte umorul.

Pe de altă parte, la capitolul conţinut este o poveste diferită.

Vrem să dezvoltăm în continuare proiectul Las Fierbinţi şi cred că are toate şansele să devină un fenomen unic, dar pe de altă parte căutăm să facem o variantă similară, dar diferită de Fierbinţi.

Paginademedia.ro: Este primul an după mult timp fără Champions League şi Europa League. De ce?

Aleksandras Cesnavicius: Drepturile sportive sunt programe premium pentru televiziunile free-to-air. Când investim în ele, avem un buget alocat pentru sport şi încercăm să-l cheltuim pe cele mai bune drepturi disponibile.

Am anunţat anul trecut că preferăm să investim în Nations League şi Euro 2020, ca strategie a postului pe zona de sport, şi suntem mulţumiţi de această decizie. Dar trebuie să îţi alegi jucăriile. Am ales „jucăriile” pe care le-am considerat mai puternice şi cu potenţial mai mare de audienţă.

Paginademedia.ro: Raportul dintre cheltuieli şi încasări s-a schimbat faţă de anul trecut, urmare a grilei cu programe noi?

Aleksandras Cesnavicius: Parametrii noştri sunt aceiaşi, să ţintim venituri mai mari şi profitabilitate.

Paginademedia.ro: Postului îi lipseşte un cooking show. Aveţi în plan să mai produceţi?

Aleksandras Cesnavicius: Avem încă licenţa pentru MasterChef. Analizăm situaţia de fiecare dată când discutăm noile sezoane dacă să-l producem sau nu. Momentan preferăm să facem altceva.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Gibsom Gibsom
    De “Uite cine dansează” nu se mai aude nimic ? Se zvonea ca revine toamna asta.
  • mile mile
    ai postacilor faceti plecaciuni si ingenuncheati in fata sefului, chefi la cutite nu ii lasa sa faca masterchef, dar nu poate sa zica , serialul tripluesec va fi spulberat de exatlon si trib, f , marean, geo, doru v-a venit in vizita seful pe site

Trimite un comentariu

sus