Decizie în licitaţia pentru măsurarea audienţei TV. Timp de patru ani, începând din 2020, audienţa posturilor de televiziune va fi măsurată de aceeaşi companie care se ocupă şi în prezent de cifre.
Compania Kantar Media rămâne firma care asigură cercetarea şi pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2023.
Cât costă studiul acum?
Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, măsurarea audienţelor TV costă, în prezent, în jur de trei milioane de euro pe an, sumă plătită de către membri ARMA - Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor, cu care Kantar Media are contract.
Cât va costa pentru noul contract?
Costurile pentru noul contract de măsurare a audienţelor TV nu au fost încă definitivate dar, cel mai probabil, vor fi mai mari decât în contractul de până acum. De ce?
Comisia a stabilit câştigătorul, dar detaliile legate de serviciile pe care Kantar le va livra se vor decide în următoarele luni de către ARMA.
Mai exact, în afară de măsurarea audienţelor TV aşa cum este făcută în prezent, Kantar a oferit şi posibilitatea ca panelul să crească (acum este de 1.200 de gospodării). O altă propunere: o variantă de măsurare a audienţei TV şi pe online. Serviciile ar presupune o creştere a preţului.
Câştigătorul a fost desemnat în aceasă săptămână de Comisia de organizare a licitaţiei, formată din reprezentanţi ai posturilor TV, ai agenţiilor de publicitate şi ai Consiliului Naţional al Audiobviziualului
VIDEO. Cum se măsoară audienţa TV?
Peoplemeterul este aparatul cu care se măsoară audienţa TV. Un device care se montează în casele celor din eşantion şi monitorizează canalele la care se uită românii.
Un amănunt important: persoanele din eşantion nu sunt cunoscute de către posturile TV.
Paginademedia.ro a realizat un scurt reportaj despre cum se măsoară audienţa.
Reportajul, în continuare. Alte detalii, aici.
VIDEO. Cum se măsoară audienţa TV:
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii