Skip to main content

Amazon este cel mai valoros brand global în 2019. Disney, cel mai valoros brand media. Platformele digitale câştigă teren în faţa televiziunilor

 
Amazon este cel mai valoros brand global în 2019. Disney, cel mai valoros brand media. Platformele digitale câştigă teren în faţa televiziunilor

Amazon este cel mai valoros brand la nivel global, iar Ferrari, cel mai puternic, spune raportul Brand Finance Global 2019.

Publicitate

Din rândul brandurilor de media, Disney este cel mai bine cotat, ocupând locul 25, în creştere faţă de anul 2018.

Platformele digitale au devenit concurenţi din ce în ce mai serioşi pentru reţelele de televiziune. iQiyi, varianta chinezească a Netflix, a intrat anul acesta, pentru prima oară, în Brand Finance Global 500, cu o valoare de 4,3 miliarde de dolari – o creştere de 326% faţă de evaluarea anului trecut, fiind brandul cu cea mai mare creştere.

Platforma are deja 500 de milioane de utilizatori activi pe lună, ceea ce arată o creştere imensă a cererii de content media din partea consumatorilor chinezi.

La rândul său, Netflix, brandul global de video streaming, marchează cea mai rapidă crestere în valoare de brand în afara Chinei, urcând de pe locul 147 pe 77 în clasament, cu o valoare de 21,2 miliarde de dolari şi 139 milioane de utilizatori globali.

În topul celor mai valoroase branduri de media intră giganţii americani Fox (locul 105), Universal (locul 108), NBC (locul 119), Warner Bros (locul 131) şi CBS (locul 159).

  • Amazon rămâne cel mai valoros brand al lumii, fiind estimat la 187,9 miliarde de dorlari (în creştere cu 25%), iar Apple şi Google se plasează pe locurile doi, respectiv, trei.
  • Ferrari devine cel mai puternic brand global, cu un scor de 94.8 din 100, corespunzător unui rating AAA+.
  • Brandurile de tehnologie conduc în clasament, Microsoft revine în primele cinci branduri, cu o creştere de 47%, în timp ce Facebook îşi vede forţa brandului diminuată de scandalurile recente legate de fake news şi Cambridge Analytica.
  • Trei dintre brandurile Big Four din consultanţă, Deloitte, PwC şi EY, au primit un rating AAA+, în timp ce KPMG, a primit ratingul AAA-, din cauza unui audit controversat în UK.
  • Brandurile din China continuă să crească, valoarea cumulată a celor prezente în topul din 2019 depăşind 1 trilion de dolari.

Clasamentul Brand Finance Global se stabileşte prin analiza investiţiei de marketing, brand equity (reputaţia acumulată cu clienţii/consumatorii, angajaţii şi alte părţi interesate) şi respectiv a impactului acestora în performanţa de piaţă. Fiecărui brand îi revine un scor Brand Strength Index (BSI), de la 1 la 100, apoi un rating, AAA+ fiind cel mai mare.

Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus