Skip to main content

Ştiaţi că... Aseară a fost semifinala Eurovision pe TVR? Mulţi nu au ştiut. Antena 3, cu Vâlcov, peste Antena 1

 
Credit foto: Ioana Chirita/TVR
Credit foto: Ioana Chirita/TVR

AUDIENŢE. Din ciclul Ştiaţi că... aseară a fost semifinala selecţiei naţionale Eurovision pe TVR 1? Mulţi tineri nu au ştiut. Chiar foarte mulţi!

Publicitate

Semifinala Eurovision, pusă somptuos în scenă la Iaşi, într-un spectacol care s-a întins pe aproape trei ore, aproape că nu a existat pentru publicul tânăr.

Datele de audienţă arată că TVR 1 a avut o audienţă de doar 25.000 de telespectatori din targetulcomercial 18-49 de ani. Adică de 22 de ori mai puţin decât avea Pro TV pe interval, cu filmul Wolverine!

Interesantă a fost aseară situaţia dintre "Antenele surori". Cu Darius Vâlcov în platou, Antena 3 a fost peste Antena 1 la nivelul întregii ţări şi la oraşe (mai ales la oraşe!). Pe publicul comercial însă, Antena 3 a fost mult în urma generalistei Antena 1 (care difuza un film cu Jason Statham, actor care "rupe" audienţele când este pe Pro TV. A fost mai modest însă la Antenă).

Paginademedia.ro vă prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul Eurovision (21.00-23.45):

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, semifinala Eurovision a fost urmărită pe TVR 1 de 280.000 de români. Postul public TVR 1 a fost pe poziţia a şaptea, cu o audienţă de cinci ori mai mică decât a celor mai vizionate posturi pe interval, Pro TV (cu o medie de peste 1,3 miloane de români la filmul Wolverine) şi Kanal D (cu aproape 1,3 milioane de români la Exatlon).

Intersantă este poziţia Antenelor: Antena 3, cu Darius Vâlcov în platou, a fost cu puţin peste Antena 1, care difuza un film cu Jason Statham (Cursă mortală).

URBAN. La oraşe, Eurovision a ţinut în faţa televizoarelor 180.000 de telespectatori. Locul în clasament: şapte.

Şi aici, pe intervalul competiţiei Pro TV şi Kanal D au fost cele mai urmărite. Cu o menţiune: dacă la nivel naţional Pro TV şi Exatlon erau aproape la egalitate, la oraşe Pro TV are un avans considerabil: 730.000 media Pro TV, faţă de sub 500.000 la Kanal D.

O altă menţiune, identică, în cazul altor posturi: Antena 3, foarte uşor peste Antena 1 la nivel naţional (practic, egalitate de rating), a avut la oraşe un avans clar în faţa postului "din familie": 330.000 la Antena 3 cu Vâlcov, 270.000 la Antena 1 cu Jason Statham.

COMERCIAL. Dacă la nivel naţional şi la oraşe TVR 1 a reuşit să fie în primele zece staţii, pentru publicul tânăr comercial Eurovisionul nu s-a bucurat de interes: doar 26.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani. Adică de 18 ori mai puţini decât la Pro TV.

Ce s-a întâmplat între "Antenele surori"? Dacă la nivel naţional şi la oraşe Antena 3 stătea mai bine, pe publicul tânăr nu se bucură de acelaşi interes. Postul de ştiri a avut pe publicul tânăr audienţe de trei ori mai mici decât Antena 1.

De menţionat că în prima semifinală de la Eurovision s-au calificat şase concurenţi din 10:

  • Army Of Love - Bella Santiago
  • Destin – Trooper
  • Skyscraper - Teodora Dinu
  • We Are The Ones - Claudiu Mirea
  • Without You (Sin Ti) - Dya & Lucian Colareza
  • Underground – Vaida (votul publicului)

Audienţa posturilor TV duminică, 27 ianuarie, pe intervalul Eurovision (21.00-23.45), la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Persoane Rtg% Share
1 Pro TV 1.346.000 7.6 17.6
2 Kanal D 1.277.000 7.2 16.7
3 Antena 3 517.000 2.9 6.8
4 Antena 1 514.000 2.9 6.7
5 Romania TV 507.000 2.9 6.6
6 Prima TV 463.000 2.6 6.1
7 TVR 1 281.000 1.6 3.7
8 Pro 2 263.000 1.5 3.4
9 TVR 2 222.000 1.3 2.9
10 Realitatea TV 172.000 1 2.2
11 ETNO 127.000 0.7 1.7
12 National TV 121.000 0.7 1.6
13 DigiSport 2 117.000 0.7 1.5
14 B1TV 90.000 0.5 1.2
15 Antena Stars 76.000 0.4 1
16 Pro Cinema 75.000 0.4 1
17 Minimax 64.000 0.4 0.8
18 Nickelodeon 58.000 0.3 0.8
19 DigiSport 1 56.000 0.3 0.7
20 Boomerang 55.000 0.3 0.7

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienta posturilor TV duminică, 27 ianuarie, pe intervalul Eurovision (21.00-23.45), în mediul URBAN:

URBAN Persoane Rtg% Share
1 Pro TV 727.000 7.6 18.1
2 Kanal D 495.000 5.2 12.3
3 Antena 3 329.000 3.4 8.2
4 Antena 1 272.000 2.8 6.8
5 Romania TV 265.000 2.8 6.6
6 Prima TV 213.000 2.2 5.3
7 TVR 1 182.000 1.9 4.5
8 Pro 2 135.000 1.4 3.4
9 TVR 2 122.000 1.3 3
10 Realitatea TV 105.000 1.1 2.6
11 DigiSport 2 74.000 0.8 1.8
12 National TV 53.000 0.6 1.3
13 Pro Cinema 49.000 0.5 1.2
14 B1TV 47.000 0.5 1.2
15 DigiSport 1 42.000 0.4 1
16 Digi 24 37.000 0.4 0.9
17 Happy Channel 36.000 0.4 0.9
18 Antena Stars 33.000 0.3 0.8
19 Paramount 33.000 0.3 0.8
20 Diva 32.000 0.3 0.8

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienta posturilor TV duminică, 27 ianuarie, pe intervalul Eurovision (21.00-23.45), pe publicul COMERCIAL:

COMERCIAL Persoane Rtg% Share
1 Pro TV 461.000 10.7 29.3
2 Kanal D 191.000 4.5 12.2
3 Antena 1 158.000 3.7 10
4 Prima TV 67.000 1.6 4.3
5 Pro 2 55.000 1.3 3.5
6 Romania TV 53.000 1.2 3.4
7 Antena 3 48.000 1.1 3
8 TVR 2 41.000 1 2.6
9 DigiSport 2 33.000 0.8 2.1
10 Realitatea TV 30.000 0.7 1.9
11 TVR 1 26.000 0.6 1.7
12 National TV 22.000 0.5 1.4
13 Pro Cinema 20.000 0.5 1.3
14 Comedy Central 19.000 0.4 1.2
15 History 18.000 0.4 1.1
16 DigiSport 1 16.000 0.4 1
17 AXN 14.000 0.3 0.9
18 Antena Stars 12.000 0.3 0.8
19 Boomerang 12.000 0.3 0.7
20 Disney 10.000 0.2 0.6

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nu sunt un privitor de TVR ca sa stiu cat de mult si de bine au promovat evenimentul. Am vazut cateva articole - pe ici pe colo - referitoare la data si la ora, dar am uitat pana aseara. Poate imi spune cineva daca am ratat ceva, adica melodia care va castiga Eurovision 2019.
  • ...iar b1 nu apare in top 20. pt ce și-or lua oamenii ăia banii ,nu știu. cât despre digi24, cineva trebuie să poarte o discuție serioasă cu prelipceanu. să nu exiști in prime time pe comercial, duminica....geeez. bine, el are alte ținte, să *** bancherii și multinaționalele ***.
  • mi se pare foarte draguț că sesizați faptul ca a3 are un public tânăr redus, dar nu sesizați ca realitatea si digi24 nu au deloc public tânăr. funny :))

Trimite un comentariu

sus