Skip to main content

Adrian Sârbu şi Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licenţă de la CNA

 
Adrian Sârbu şi Marius Tucă, într-un nou proiect TV. Televiziunea Smart TV a primit licenţă de la CNA

Vom avea încă o televiziune românească. Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat acordarea unei licenţe pentru Smart TV (plus varianta Smart TV HD), o televiziune generalistă, administrată de Adrian Sârbu, fondatorul Pro TV, şi de jurnalistul Marius Tucă.

Publicitate

În cadrul proiectului se vor regăsi emisiuni precum Marius Tucă Show, Gândurile lui Cristoiu, un format atipic de jurnal de ştiri sau Comedy Mall - serie de emisiuni-pamflet lansate deja în online.

În plus, Smart TV va avea şi o serie de producţii noi, printre care menţionăm „Spune-mi, doctore”, „Vrum, vrum” sau „Te crezi smart?” (un quiz-show produs de „creatorii formatului Ştii şi câştigi”, menţionează proiectul depus la CNA)

Televiziunea se va lansa spre sfârşitul acestui an, după cum le-a declarat Adrian Sârbu, administrator al postului, membrilor CNA. Alături de Sârbu, în şedinţa de astăzi, au mai fost Marius Tucă, administrator şi acţionar în noul proiect, Adrian Păpureanu, reprezedntantul postului în relaţia cu CNA, şi Lucian Dimitriu, director tehnic.

Forul audiovizual a analizat în şedinţa publică de astăzi o solicitare a Smart TV Management pentru acordarea unor licenţe prin satelit şi prin cablu pentru Smart TV şi Smart TV HD.

În urma audierii şi analizării proiectului, CNA a decis cu unanimitate acordarea licenţelor (prin cablu şi satelit).

Adrian Sârbu, despre proiect, la CNA:

  • „Istoria acestei iniţiative vine dintr-o constatare reciprocă sau comună a unui fapt care aparţine realităţii de azi: nivelul cultural al televiziunii din România a scăzut. Nu numai că a scăzut, dar şi spectrul demografic căruia televiziunea din România se adresează s-a restrâns. Dacă ne uităm puţin mai atent, populaţia până în 30 de ani, cu excepţia copiilor care mai consumă ceva televiziune, este într-un procent foarte mic şi în scădere în faţa televizoarelor.”
  • „Am constat că publicul urban cu o anumită suficienţă materială şi cu o educaţie superioară e din ce în ce mai puţin prezent în faţa televizorului. El este foarte prezent în faţa ecranelor smart. Noi am plecat de la această constatare. De asemenea, am plecat de la constatarea că TVR care ar fi trebuit să umple acest gol nu o face.
  • „Faptul că, pe de o parte, există un public în aşteptarea unui conţinut de alt fel şi faptul că există o nevoie şi în lumea pe care o reprezentăm, cea a jurnalismului, de a ne exprima şi altfel ne-a dus la această iniţiativă, aparent păguboasă, aparent dificil de a fi de succes, de a crea un canal de jurnalism şi cultură urbană. Se numeşte Smart TV.
  • „Suntem în curs de repoziţionare şi a radioului Smart şi veţi vedea un tip de radio similar ca şi poziţionare cu canalul pe care vrem să îl lansăm. În acest demers ne bazăm pe resursele pe care le cunoaştem.”

Marius Tucă, administrator şi acţionar al Smart TV:

„Cred că România, în ultimii ani, suferă foarte tare la capitolul jurnalism independent, adevărat şi Smart TV îşi propune să readucă ideea de jurnalism veritabil, prin oamenii săi, prin noi şi prin programele sale. E foarte important ca reporterul care se află la Guvern sau la Preşedinţie să aibă libertatea, independenţa editorială şi demnitatea de a fi jurnalist.

Cred că lucrurile acestea lipsesc pe piaţa televiziunilor. Rar am văzut reporteri în adevăratul sens profesional al cuvântului. Ne propunem ca programele să aibă independenţa subiectivă a autorilor a prezentatorilor, dar bineînţeles şi a producătorilor.

Cred că noi doi prin ce am făcut în aceşti 30 de ani putem să capacităm oameni, jurnalişti să respecte şi să îndeplinească criteriile de care vorbeam mai devreme.

Pe partea de programe ne propunem să facem vedete oamenii de valoare. În momentul acesta cred că marile vedete sunt participanţii la diferite concursuri, ceea ce mi se pare strigător la cer. În fiecare zi e o nouă vedetă în funcţie de participarea la tot felul de show-uri.

Radu Herjeu, membru CNA:

Asta cu vedetele sper că nu era o înţepătură la adresa domnului Sârbu a cărui fostă televiziune a adus în România emisiunile de talente.

Marius Tucă:

Nu vorbeam despre talente, ci despre emisiuni-concurs.

Radu Herjeu:

Vocea României, Românii au talent sunt emisiuni concurs.

Adrian Sârbu:

Noi le-am adus, alţii le-au degradat.

Acţionariat. Societatea Smart TV Management din Bucureşti are acţionari pe Marius Tucă (50%) şi Aleph Media (50%)
Aleph Media, care este acţionar şi în societatea care deţine radioul Smart FM, este deţinută de Prosperya Financial Management (99,9863%) şi Zazu Film (0,013%). În Prosperya Financial Management acţionari sunt Cristina Iacob (97,959%) şi Daniel Iacob (2,041%).
Administratorii societăţii sunt Adrian Sârbu şi Marius Tucă.

Investiţii. Potrivit datelor prezentate la CNA, televiziunea Smart TV va avea un buget de investiţii în programe de aproape 2,1 milioane de euro, dintre care 1,6 milioane de euro vor fi investiţi în producţie locală, iar 460.000 de euro în achiziţie de programe.
Investiţiile în echipamente se ridică la 150.000 de euro.

Publicul-ţintă al Smart TV. Publicul din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 54 de ani, cu studii superioare şi cu un venit mediu lunar de peste 1.000 de euro.

Ce emisiuni vor fi în grilă:

ŞTIRILE OREI (durată cinci minute) - Programul conţine cele mai importante informaţii ale orei şi răspunde nevoii de informare rapidă şi biectivă a telespectatorului. Selecţia subiectelor se face în funcţie de relevanţă şi în acord cu timpul pe care spectatorul îl are pentru a consuma ştirile orei, pe televizor, calculator, tabletă sau mobil.

ŞTIRILE ZILEI. Jurnalul principal, difuzat la ora 19.00. Format nou pentru un program de ştiri confruntare jurnalistică între cei doi prezentatori ai programului, în care fiecare propune propria selecţie de ştiri. În premieră pentru ştiri, propunem elemente de entertainment (ex stand up comedy analiză de spoturi publicitare). Este un program în care privitorilor li se solicită să propună/selecteze şi să voteze agenda zilei Principalii furnizori de material filmat sunt mărcile din Social Media Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat).

SMART MORNING. Programul de dimineaţă se bazează pe două personalităţi complet diferite care reprezintă două generaţii importante în orice societate tineri vs adulţi copii vs părinţi naivul vs înţeleptul. Persoana matură are figură paternă, un adult care încă nu şi-a pierdut înţelegerea şi aprecierea faţă de joc dar care poate conversa despre subiecte le actuale, despre politică şi economie. Este un bărbat înţelept aşezat matur comic, sarcastic, acid. Celălalt prezentator este o tânără femeie sub 30 de ani o nonconformistă, dar principială şi argumentată, o persoană sigură pe sine care poate ţine piept înţeleptului educată şi elegantă în vorbire astfel încât să reprezinte generaţia oamenilor tineri smart.

OAMENI SMART. Program de dezbateri pe subiectele zilei, conduse de gazda emisiunii alături de invitaţii săi. Elemente de diferenţiere faţă de concurenţă selecţia subiectelor şi selecţia invitaţilor. Această emisiune oglindeşte cel mai bine misiunea canalului aceea de a aduce în faţa telespectatorului alţi comentatori faţă de cei pe care îi vedem la canalele existente pe piaţă Selecţia acestora se va face atent oameni definiţi de valori autentice, validaţi profesional şi capabili să livreze publicului modele şi judecăţi de valoare. Emisiunea este o platformă de exprimare pentru toate părţile implicate într-un subiect care este dezbătut.

MARIUS TUCĂ SHOW. Un subiect are întotdeauna o parte pro şi una contra.

SMART TALK. Emisiunea este punctul în care subiectele zilei sunt comentate pe un ton relaxat scopul programului fiind acela de a provoca telespectatorii să vadă realitatea dintr-o altă perspectivă decât cea cu care sunt obişnuiţi.

GÂNDURILE LUI CRISTOIU. Gazda emisiunii împreună cu jurnalistul Ion Cristoiu vor face o analiză săptămânală a principalelor evenimente. Pe lângă cei doi moderatori, emisiunea va avea invitaţi care dau valoare subiectelor alese oameni care participă activ la luarea deciziilor dar şi oameni care prin experienţa pe care o deţin aduc plus valoare şi contextualizează din punct de vedere social, politic, economic şi juridic tema aleasă pentru dezbatere. Emisiunea va aprofunda cauzele efectele implicaţiile imediate şi ulterioare ale evenimentelor la care se face referire. Sunt prezentat e toate punctele de vedere ale actorilor implicaţi în eveniment.

TE CREZI SMART? Quiz show un program fără limită de vârstă. Creatorii formatului Ştii şi câştigi revalorizează un program veşnic tânăr ..“Cine ştie, câştigă se va auzi din nou in casele românilor. Pe lângă temele consacrate istorie geografie propunem categorii moderne în linia vieţii de astazi joburi cultură urbană literatură modernă.

COMEDY MALL. Un comedy show bazat pe realitatea romanească văzută din perspectiva comică. Emisiunea este o parodie a vieţii de zi cu zi a politicienilor şi a personajelor mondene din România. Emisiunea se adresează unui public larg relativ avizat printr-un divertisment cu miză inspirat din realitatea politică socială şi mondenă.

AVANGARDĂ ŞI PERMANENŢĂ. Gazda emisiunii aduce împreună cu invitaţii s i cultura şi actul cultural în epoca internetului de mare viteză reaşează limba română în secolul mişcării. Teme abordate de la filme blockbuster, până la lansări de carte, licitaţii de obiecte de artă festivaluri expoziţii de artă.

SMARTOPOLIS. Emisiunea abordează teme de cultură urbană evenimente culturale care au loc în marile oraşe, recenzii de filme, piese de teatru cărţi festivaluri.

SPUNE-MI, DOCTORE! Un ghid pe teme de sănătate alimentaţie sport.

VRUM VRUM. Maşina tradiţională şi alte tehnologii de mişcare.

REŢEAUA SMART. Emisiunea este pe toată durata un „test de stress” la extrem pentru toate gadgeturile de pe piaţă.

PLANETA SMART. Ghid săpămânal pentru pasionaţii de călătorii.

Grila şi Sigla Smart TV, pe ore

  • Grila Smart TV

Ştire în curs de actualizare

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • johhny bravo johhny bravo
    Sarbu e depasit. Oamenii smart (let alone tineri) isi iau informatiile de pe net, din diverse surse. Nu se vor uita la tristetea lui de tv. Iar cu Cristoiu?? Cine e Cristoiu? Singura lui performanta a fost ca a infiintat Evenimentul zilei acum 20 de ani, dar in rest? Ce mari idei a elucubrat de atunci ca sa ne intereseze?
  • Razvan Putină Razvan Putină
    Io am 1500 euro pe luna si n-am un post tv la care sa ma uit. Noroc cu smart tv ca sa am si eu la ce sa ma uit. Dar daca maine o sa incasez 900 de euro pe luna oare n-o sa ma pot uita la acest prost tv?
  • un amator un amator
    ..daca nu ai peste 1000 de euroi pe luna nu esti smart ...sper sa ii manace falimentul!!!
  • umbertotomasy umbertotomasy
    Sârbu crede că va atrage public bun pentru noua lui televiziune
    Never asta.daca vroia asta trebuia să cumpere o televiziune gen prima tv sau național tv ,care nu stau așa rău nici aceste televiziunii,dar putea sa le ridice ceva mai sus,dar nu așa cum vrea el cu televiziune noua pe piata media de la noi.nu mai face el vreodată ce a făcut cu ProTV
  • Expertul Expertul
    Ce gluma buna! Cineva are probleme la mansarda daca crede ca va putea atrage public tanar si educat cu doi expirati, asa cum sunt Cristoiu si Tuca.
  • Adi Adi
    Sarbu simte ca e mai e loc pentru o televiziune noua. Poate ca e si o unealtă prin care speră să mai scape de dosarele de la DNA. Însă dacă vrea sa atraga public tânăr cu Cristoiu inseamna nu stie pe ce lume trăiește.

Trimite un comentariu

sus