Skip to main content

Cât a crescut piaţa Netflix, HBO GO şi Spotify de când au ajuns în România? O piaţă de zeci de milioane

 
Cât a crescut piaţa Netflix, HBO GO şi Spotify de când au ajuns în România? O piaţă de zeci de milioane

Serviciile de entertainment pe bază de abonament au luat avânt în România. În doar câţiva ani, au crescut de câteva ori. Cât de mare este piaţa, o spune un studiu PriceWaterhouseCouper.

Publicitate

Netflix, HBO Go şi Spotify fac parte din piaţa serviciile numite, generic, OTT, adică Over the Top. În România au intrat în ultimii ani.

Valoare totală a pieţei de servicii Over The Top (OTT) este estimată, în România la 24 de milioane de dolari în acest an.

Piaţa din care fac parte Netflix şi Spotify a avut cea mai mare creştere pe piaţa media şi de divertisment: de circa cinci ori, din 2014 până în prezent.

Creşterea nu se va opri aici. Va continua să fie cel mai dinamic segment din piaţa media, cu o rată medie anuală de creştere de 18,7%. În 2023, se va ajunge, pe această piaţă, la 44 de milioane de dolari.

Divertismentul, o piaţă de miliarde. De dolari!

To ce înseamnă divertisment generează, în România, o piaţă de 3 miliarde de dolari, cu 7% peste anul trecut (în câţiva ani, în 2023, va ajunge la 3,8 miliarde).

Trei miliarde care, practic, însumează o serie de domenii aducătoare de venit:

  • serviciile de achiziţionare de internet (cea mai mare parte din total - numai aici, 1,8 miliarde de dolari se cheltuiesc pe aceste servicii)
  • jocurile video
  • segmentul OTT (de care am vorbit mai sus)
  • radioul
  • presa scrisă
  • online-ul

Câteva detalii, despre fiecare segment:

Segmentul de jocuri video şi sporturi electronice a înregistrat a doua cea mai mare creştere la nivel pieţei, după segmentul Netflix, HBO GO, Spotify etc. Creşterea este estimată la 10,79%, atingând 136 milioane dolari în acest an şi 187 milioane dolari în anul 2023.

Publicitatea pe internet s-a clasat pe locul trei după proecentul de creştere. A ajuns la o valoare de 112 milioane de dolari şi este estimat că va ajunge la 157 de milioane peste patru ani.

Principalele concluzii ale raportului pentru România

  • Televiziunea şi conţinutul video consumat acasă vor avea o uşoară creştere, previzionată la 1,56%, care va genera venituri de 537 milioane dolari în 2023, comparativ cu 506 milioane dolari în 2019. Acesta este al doilea cel mai mare segment din România în termeni de venituri generate, după accesul la internet.
  • Cheltuielile pentru accesul la internet continuă să deţină prima poziţie la nivelul pieţei, de 43,5%, însumând 1,31 miliarde dolari. Până în 2023, acestea vor totaliza 1,77 miliarde dolari, reprezentând 46% din piaţă.
  • Veniturile din publicitatea TV vor creşte de la un nivel estimat de 384 milioane dolari în acest an, la 529 milioane dolari în 2023, cu o rată de creştere medie de 8,5% pe an.
  • După doi ani de scădere, segmentul radio, muzică şi podcast este aşteptat să crească de la 35 milioane dolari în acest an până la 41 milioane dolari, peste patru ani.
  • Segmentul ziarelor şi revistelor tipărite din România îşi va continua scăderea din ultimii ani, în linie cu evoluţia globală, de la 89 milioane dolari în 2019 la 77 milioane dolari în 2023.
  • Piaţa de carte din România va urca de la 109 milioane dolari în 2019 la 119 milioane de dolari în 2023.
  • Pentru piaţa de publicitate outdoor urmează patru ani cu o creştere anuală medie de 5,7%, de la 41 milioane dolari în 2019, la 51 milioane dolari în 2023.

Concluziile fac parte din cea de-a 20-a ediţii a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO).

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus