Skip to main content

Consumul de televiziune la români: câte ore se uită la TV? Ce televiziunea ar lua pe o insulă pustie? Platforma Netflix, peste HBO GO în România

 
Consumul de televiziune la români: câte ore se uită la TV? Ce televiziunea ar lua pe o insulă pustie? Platforma Netflix, peste HBO GO în România

Românii şi televiziunea. Dacă ar merge pe o insulă pustie şi ar trebui să ia cu ei un singur post TV, mai bine de un sfert dintre români ar alege Pro TV. Este doar una dintre concluziile inedite ale studiului realizat de compania de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România despre consumul de televiziune şi video, în 2019, la români.

Publicitate

Raportul analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune şi online, servicii de streaming video, calitatea imaginii şi conţinut.

Românii sunt de departe adepţii televiziunii clasice (liniare), însă în ultimii doi ani se poate observa o explozie a consumului de video online de tipul Netflix şi HBO GO. 45% dintre cei intervievaţi spun că au acces la cel puţin o platformă de streaming, faţă de 2017, când erau 21%.

Cele mai folosite sunt Netflix şi HBO GO. În ultimii doi ani a crescut de 10 ori numărul celor care spun că folosesc platforma Netflix - de la 2%, în 2017, la 22% în 2019.

Platforma Netflix este urmată de HBO GO - 15% afirmă că folosesc HBO GO. Acum doi ani erau 4%.

Românii ar lua Pro TV pe o insulă pustie

Care este canalul TV pe care l-ar lua pe o insulă pustie (întrebare deschisă):

ProTV este în topul opţiunilor, cu 27% dintre respondenţi spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege pe o insulă pustie.

Diferenţa faţă de celelalte staţii este uriaşă: Doar 9% au spus că ar merge cu Antena 1, 8% cu Kanal D, 5% cu TVR 1 şi 4% cu HBO.

Au fost şi 3% care ar alege dintre toate staţiile pe o insulă pustire România TV şi Antena 3.

Iată principalele concluzii ale studiului SES Astra:

Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în faţa televizorului creşte la 3,7 ore. Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puţin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore faţă de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.

Preferinţe pentru conţinut TV: 82% spun că se uită la TV pentru ştiri. 71% spun că se uită pentru filme (întrebare cu răspuns multiplu)

Conţinut video online - două treimi dintre respondenţi spun că urmăresc conţinut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii şi 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puţin decât la TV.

Dispozitive folosite pentru a urmări conţinut online (răspuns multiplu). Jumătate dintre respondenţi folosesc smartphone-uri pentru a urmări conţinut video. 27% folosesc laptop/PC. 27% pe Smart TV, iar 11% pe tabletă.

Românii urmăresc mai mult formatul clasic de televiziune – TV liniar – decât video online, iar 36% şi-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru o oferă mai bună de canale HD şi Ultra HD.

Preferinţe pentru conţinut video. 45% din conţinutul video urmărit online este reprezentat de videoclipuri. 32% ştiri, 36% filme şi 31% documentare.

Numărul mediu de televizoare din gospodărie:

2,5 aparate, per gospodărie. 73% dintre respondenţi au televizoare HD sau full HD. 48% au televizoare cu rezoluţie standard. 30% au televizoare cu tub catodic.

Platformele de conţinut video au explodat.

În 2015, 7% dintre persoane spuneau că au acces la astfel de servicii. În 2017, 21% spuneau asta. În 2019, 45% dintre respondenţi au acces la un serviciu de streaming.

Cel mai utilizat serviciu de streaming este Netflix, accesibil pentru 22% dintre respondenţi (creştere de la 2% în 2017).

Urmează HBO GO, folosit de 15% (în creştere de la 4% în 2017). Alte platforme folosite de români: Digi Online (13%), Telekom TV (11%), Antena Play (9%), Orange TV GO (8%) Horizon Go (5%).

Despre studiu

Studiul privind consumul de TV şi video în 2019 a fost realizat de Mercury Research pentru SES România în iunie 2019, pe un eşantion reprezentativ naţional de 401 de persoane.

Respondenţii sunt persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice asistate de computer, între 10 şi 21 iunie.

FOTO. Studiul, principalele concluzii, în imagini

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • mile mile
    27% dintre romani au fantezii cu iesca. De aia
  • D D
    Neinteresant "milica"...
    Ce conteaza e ca "mai bine de un sfert dintre români ar alege Pro TV"; "ProTV este în topul opțiunilor, cu 27% dintre respondenți spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege".
    "Antena 1" doar 9% ? De 3 ori mai putin ? Foarte slab...
  • mile mile
    antenaplay e in top , se vede ce tanar public are postul, pensionarii nu stiu de asta , de aceea pro tv nu are asa ceva

Trimite un comentariu

sus