Skip to main content

S-a lansat Anuarul Media Express. „Consolidarea în industria de cablu continuă într-un ritm accelerat”

 
S-a lansat Anuarul Media Express. „Consolidarea în industria de cablu continuă într-un ritm accelerat”

Publicaţia dedicată industriei de media şi cablu Media Expres a lansat Anuarul Media Expres 2019-2020.

Publicitate

Consolidarea în industria de cablu continuă într-un ritm accelerat, se arată în Anuarul Media Expres, care a reţinut un număr de doar 151 de companii de distribuţie TV prin cablu, satelit şi IPTV, faţă de 188 în 2018 şi 220 în 2017.

Cifra de afaceri în 2018 a firmelor încă active pe piaţă a crescut la 2,829 de miliarde de euro, faţă de 2,786 miliarde de euro în anul anterior.

De la ultimul anuar, companii totalizând o cifră de afaceri de peste 5,5 milioane de euro au fost cumpărate în tranzacţii evaluate de Media Expres între 20 şi 40 de milioane de euro.

Companiile care fac distribuţie TV au avut în 2018 venituri totale de 3,1 miliarde de euro, inclusiv celelalte activităţide telecom. Companiile au înregistrat o pierdere cumulată pe industrie în 2018 puţin peste 5 milioane de euro, cu Telekom şi Orange incluse. În topul profiturilor se află Orange şi RCS & RDS, urmate apoi de companiile mult mai mici Cromtel din Rădăuţi şi Expertnet din Olteniţa, ca o dovadă a prăpastiei care se lărgeşte între cei mari şi cei mici, dacă privim cifrele nete.

Mihai Pavelescu, editorul anuarului:

“În anuarul 2019-2020 am continuat modul de prezentare a televiziunilor din România într-o singură listă care include toate metodele de transmisie supuse obligativităţii de a obţine în prealabil o licenţă audiovizuală: SATELIT, CABLU şi DIGI TALTERESTRU.

Din 232 de companii care deţin licenţe TV, 121 au obiectul principal de activitate difuzarea programelor de televiziune, inclusiv cele care au „producţie cine-matografică, video şi de programe de televiziune“, iar 31 au activitatea principală distribuţia televiziunilor prin cablu.

Am separat lista în trei mari grupe în funcţie de obiectele de activitate. Cifra de afaceri totală a celor 121 de companii de televiziune a fost în 2018 de 392,7 milioane de euro (339,5 în 2017), cu o balanţă a contului de profit pozitivă petotal industrie, de 74,4 milioane de euro.

Nu am socotit aici veniturile pe care le obţin din licenţele TV companii precum Orange, RCS & RDS sau Telekom. Anuarul se încheie cu lista furnizorilor de echipamente şi servicii din industrie şi cu un index de companii.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus