Skip to main content

SECŢIUNE SPECIALĂ. Cum sunt împărţite în "calup" reclamele din cinema. Poziţia contează în preţ. Cum cumperi publicitate la film

 
SECŢIUNE SPECIALĂ. Cum sunt împărţite în "calup" reclamele din cinema. Poziţia contează în preţ. Cum cumperi publicitate la film

PROIECT SPECIAL. Cu reclamele la CINEMA. În principiu, publicitatea rulează în săli înainte de film. Pare simplu. Da, dar şi calupul de reclame este împărţit într-un fel.

Publicitate

Cum?

Detalii, în continuare, în cel de-al doilea episod al secţiunii specială Cu reclamele la cinema. Tot în acest episod, despre cum cumperi publicitate la film, despre cum se calculează audienţa şi despre durata minimă a unei campanii.

Citeşte şi: Primul Episod, despre cinematograf ca suport media pentru reclame. Reclamele la cinema. Ce public atrag? Ce au special? O audienţă "captivă", mult mai atentă faţă de ale suporturi media

Dacă în spoturile TV există câteva "poziţii" în calup, la fel se întâmplă şi în grupajul dinaintea filmelor. Astfel, reclamele pot fi inserate înainte de trailere şi după trailere. Preţul diferă.

Cum se calculează preţul unui spot?

Trei factori sunt importanţi:

  • Poziţionarea în calup: înainte ("bloc publicitar normal") sau după trailere ("bloc publicitar special", o poziţie cu preţ mai mare)
  • Audienţa estimată (audienţă care se calculează după numărul de bilete).
  • Durata spotului.

Durata minimă a unei campanii:

  • o săptămână, dar o săptămână "cinematografică": de vineri (când sunt premierele) până joi.
  • campania on-screen se poate completa cu componente off-screen (activări la casierie, pe holuri sau în săli)

Targetarea?

  • reclamele se pot da înaintea tuturor filmelor care ruleaza în saptamana respectiva sau doar in anumite cinematografe/orase, dar şi doar înaintea anumitor filme.
  • se poate face şi o targetare în funcţie de brand, pe anumite pelicule care rulează.

Secţiunea Specială Cu reclamele la Cinema este susţinută de New Age Media.

Cu reclamele la cinema, Episodul 2: Cum cumperi publicitate? Cum se calculează audienţa

Paginademedia.ro: Cum cumperi publicitate într-o sală de cinema?

New Age Media: Costul difuzarii unui spot depinde de audienta estimata, de durata spotului, dar si de pozitionarea lui in calupul publicitar. Acesta este “impartit” in doua parti – cea de dinainte de trailere, si cea de dupa trailere, numite “bloc publicitar normal” si “bloc publicitar special” (costurile pentru difuzarea in blocul special sunt mai mari).

Audienta se calculeaza in functie de numarul de bilete vandute pentru un film in perioada derularii unei campanii.

Perioada minima pentru o campanie in reteaua Cinema City este de o saptamana, respectand regula saptamanii cinematografice, care incepe vinerea (cand au loc si premierele) si se incheie joia.

În functie de buget, brand si target, un spot poate fi difuzat in intreaga retea Cinema City (26 de multiplexuri, 237 de sali, 19 orase), inaintea tuturor filmelor care ruleaza in saptamana respectiva sau doar in anumite cinematografe/orase, doar inaintea anumitor filme.

Paginademedia.ro: Cum se face inserarea spoturilor? În functie de film? În functie de produse? Se corelează amândouă?

New Age Media: În functie de buget, target si durata campaniei, stabilim impreuna cu clientul filmele potrivite fiecarei campanii – facem recomandari de titluri si tinem cont de specificul fiecarui brand in parte.

Nevoile fiecarui client difera, de asemenea si fiecare campanie. Din punct de vedere al costurilor, New Age Media poate planifica o campanie eficienta in functie de bugetul disponibil al clientului.

Desigur ca, cu cat bugetul alocat unei campanii media in cinema este mai mare, cu atat ea va fi mai vizibila, putand fi combinate mai multe dintre posibilitatile de comunicare pe care le ofera cinematograful – on-screen si off-screen: activari la casierie, in holul cinema-ului sau in salile de cinema.

Reclamele TV, convertite într-un format special pentru ecranul de cinema

Paginademedia.ro: Din punct de vedere tehnic, sunt anumite conditii pentru o reclamă ca să intre pe cinema?

New Age Media: Cinematograful este un mediu premium. Orice spot publicitar trebuie convertit in formatul DCP (Digital Cinema Package) pentru a putea fi difuzat in reteaua Cinema City.

Acest lucru asigura difuzarea la cea mai buna calitate, astfel incat brandurile sa beneficieze la maximum de puterea marelui ecran.

Costurile de productie a materialelor pentru difuzarea spoturilor au scazut enorm in ultimii ani, odata cu digitalizarea retelei Cinema City si renuntarea la productia de role de film.

Paginademedia.ro: Ce trebuie să facă un spot TV ca să ajungă şi la cinematograf?

New Age Media: Tehnic vorbind, trebuie convertit in formatul mai sus amintit. Altfel, trebuie punctat ca, din punct de vedere legal, nu putem difuza reclame la anumite categorii de produse (bauturi spirtoase, medicamente, etc.).


New Age Media Romania este regia de media a lantului de cinematografe multiplex Cinema City.

Parte din grupul Cinema City International, compania care opereaza principalul lant de cinematografe din Europa Centrala si de Est, New Age Media Romania a fost infiintata in 2007, ca regie de media a retelei pentru teritoiul tarii noastre.

New Age Media Romania gestioneaza spatiul pentru reclama on-screen si off-screen intr-o retea care acopera cele mai importante 19 orase din tara – Iasi, Timisoara, Cluj, Bacau, Pitesti, Arad, Baia Mare, Braila, Targu Mures, Constanta, Ploiesti, Targu Jiu, Deva, Drobeta Turnu Severin, Suceava, Piatra Neamt, Galati, Ramnicu Valcea si Bucuresti (Afi Palace Cotroceni, Sun Plaza Shopping Center, Mega Mall si ParkLake Shopping Center).

În cifre: 26 de multiplexuri, 237 de sali de cinema (inclusiv 2 sali T IMAX® si primele 5 sali 4DX din Romania).

Detaliii despre New Age Media, aici


Citeşte şi: Reclamele la cinema. Ce public atrag? Ce au special? O audienţă "captivă", mult mai atentă faţă de ale suporturi media

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus