Skip to main content

SECŢIUNE SPECIALĂ. Reclamele la cinema. Ce public atrag? Ce au special? O audienţă "captivă", mult mai atentă faţă de ale suporturi media

 
SECŢIUNE SPECIALĂ. Reclamele la cinema. Ce public atrag? Ce au special? O audienţă "captivă", mult mai atentă faţă de ale suporturi media

PROIECT SPECIAL. Cu reclamele la CINEMA. Ce au deosebit reclamele care rulează în cinematografe? Ce public atrag? Cum se plasează spoturile? Cum se cumpără reclamele din sălile de cinema.

Publicitate

Sunt doar câteva întrebări la care vom răspunde în câteva materiale, în secţiunea specială Cu reclamele la cinema.

În acest prim material, despre cinematograf ca suport media pentru reclame.

Două dintre avantajele principale:

  • o audienţă "captivă" (spectatorii sunt pe scaune, în faţa ecranului)
  • un public ţintă format în proporţie de 85% din public între 14 şi 44 de ani (un public "bun", din "segmentul comercial", cum ar spune televiziunile.

Un al treilea:

  • Cand un brand alege sa comunice in cinema, spotul se vede la fel ca un film: un ecran imens si un sunet sensibil mai bun, comparativ cu cel al televizoarelor de acasa, al laptopurilor sau telefoanelor.

Secţiunea Specială este susţinută de New Age Media.

În episodul următor: Cum cumperi publicitate într-o sală de cinema şi cum se inserează spoturile?

Cu reclamele la cinema, Episodul 1: Eficienţă mare şi costuri moderate

Paginademedia.ro: Ce are o sală de cinema şi nu are un suport media? Care sunt avantajele unei reclame difuzate la cinema?

New Age Media: Cinematograful este un mediu cu eficienta mare si costuri moderate. Cinema-ul este unul dintre cele mai accesibile si atragatoare moduri de evadare din cotidian, fapt care permite o perceptie pozitiva a reclamelor.

Pe langa aceasta, audienta captiva face ca cinema-ul sa fie unul dintre cele mai eficiente medii de comunicare.

Paginademedia.ro: Atentia publicului este mai mare/mai mică fată de un alt suport media?

New Age Media: Încă din anii ’70 studiile au demonstrat faptul ca cinema-ul are cel mai mare impact, comparativ cu TV-ul, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul.

Cinematograful ofera avantaje majore comparativ cu alte medii: audienta captiva si un core target format in proportie de 85% din persoane cu varsta cuprinsa intre 14-44 de ani, cu venituri medii si peste medie (conform SNA Focus).

Paginademedia.ro: Este cel mai mare format video de publicitate, într-un fel? Este impactul altul decât al unei reclame TV?

New Age Media: Formatul necesar pentru difuzarea unui spot comercial in reteaua Cinema City se numeste Digital Cinema Package (DCP), acelasi format in care sunt difuzate si filmele pe marele ecran.

Atunci cand un brand alege sa comunice in cinema, difuzarea spotului beneficiaza de aceleasi conditii ca si cea a filmelor - un ecran imens si un sunet sensibil mai bun, comparativ cu cel al televizoarelor de acasa, al laptopurilor/tabletelor/telefoanelor pe care le folosim zilnic.

Filme pentru copii, reclame care să nu afecteze copiii

Paginademedia.ro: Cum se vinde publicitatea la cinema? În functie de ce criterii?

New Age Media: Trebuie tinut cont de specificul si targetul brandului/produsului respective – trebuie sa fie potrivite pentru a fi comunicate copiilor, spre exemplu, fie din ratiuni etice, fie prin prisma politicii de brand.

Calupul publicitar de dinaintea filmelor pentru familii contine doar spoturi care se adreseaza acestei categorii.

Excludem intotdeauna, in cazul filmelor adresate familiilor, produsele nepotrivite copiilor (de exemplu, spoturile pentru bauturi alcoolice).

Unele branduri aleg sa nu difuzeze spoturi inaintea animatiilor, din motive care tin de politica interna a companiilor respective.

Public bun, "comercial" - tineri, cu venituri medii şi peste

Paginademedia.ro: Care este profilul spectatorului de cinema? (socio-demografice, ESOMAR).

New Age Media: Multiplexul ofera posibilitatea atingerii unuia dintre cele mai cautate segmente de consumatori.

Conform celui mai recent studiu SNA Focus (perioada de studiu iulie 2017 – ianurie 2019), core-targetul Cinema City este format in proportie de 85% din persoane cu varsta cuprinsa intre 14 si 44 de ani, cu venituri medii si peste medie.

Peste 20% dintre acestia se uita la TV mai putin de o ora sau deloc/zi. 52% dintre spectatorii Cinema City sunt femei si 48% - barbati.


New Age Media Romania este regia de media a lantului de cinematografe multiplex Cinema City.

Parte din grupul Cinema City International, compania care opereaza principalul lant de cinematografe din Europa Centrala si de Est, New Age Media Romania a fost infiintata in 2007, ca regie de media a retelei pentru teritoiul tarii noastre.

New Age Media Romania gestioneaza spatiul pentru reclama on-screen si off-screen intr-o retea care acopera cele mai importante 19 orase din tara – Iasi, Timisoara, Cluj, Bacau, Pitesti, Arad, Baia Mare, Braila, Targu Mures, Constanta, Ploiesti, Targu Jiu, Deva, Drobeta Turnu Severin, Suceava, Piatra Neamt, Galati, Ramnicu Valcea si Bucuresti (Afi Palace Cotroceni, Sun Plaza Shopping Center, Mega Mall si ParkLake Shopping Center).

În cifre: 26 de multiplexuri, 237 de sali de cinema (inclusiv 2 sali T IMAX® si primele 5 sali 4DX din Romania).

Detaliii despre New Age Media, aici

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Octi Octi
    Măcar dacă am vedea altfel de reclame, mai lucrate, mai artistice, mai interesante, nu același reclame ca la TV.
  • Horaiu M Horaiu M
    Reclamele nu au ce cauta in sala de cinema .
  • DODO DODO
    pai aia cu reclamele dau banu sa vdeti filme Daca nu sint astia atunci o sa vedeti filme nord coreene Ce frumoase erau jurnalele dinaintea filmelor ( in comunism ) sau apoi documentarele care deschideau seara de film
  • didi didi
    oricum nu ma uit niciodata la reclame... stau cu ochii in telefon pana incepe filmul :)
  • gigi gigi
    Asta ma intreb si eu. Oare cat ar trebui sa dau pe un bilet la cinema pentru a nu mai fi intoxicat cu reclame? Acum un bilet costa in jur de 30 de lei deci mai mult decat un abonament/luna de HBO GO.
  • Lehel Lehel
    Ar trebui sa existe reduceri de pret sa vedem acele reclame. Daca platim bilete, nu cred ca ne dam si acordul sa vedem reclame. Inteleg ca sunt inaintea filmelor, dar de cele mai multe ori, filemel incep cu 10 minute dupa ora programata, din cauza reclamelor si promourilor (tot reclame sunt).

    Pe Netflix/HBO Go/Amazon Prime nu mai avem reclame, tocmai pentru ca platim pentru continut.

Trimite un comentariu

sus