Skip to main content

VIDEO. Dragoş Stanca: "Am un mesaj pentru agenţiile care se uită doar la preţ!" Ce se va întâmpla dacă presa nu e susţinută?

 
VIDEO. Dragoş Stanca: "Am un mesaj pentru agenţiile care se uită doar la preţ!" Ce se va întâmpla dacă presa nu e susţinută?

VIDEO. Dragoş Stanca şi o discuţie interesantă despre finanţarea presei. Mai degrabă despre insuficienta finanţare a presei.

Publicitate

Dragoş Stanca, la interviurile Paginademedia.ro:

„Eu am un mesaj către clienţii şi către agenţiile care se uită strict la preţ, să se uite şi la consecinţele insistării pe paradigma preţul cel mai mic şi rebate-ul cel mai mare.

Responsabilitatea şi înţelepciunea de investi şi etic cred că va fi o discuţie care va fi tot mai prezentă în spaţiul public.

Trebuie să readucem acea doză de responsabilitate socială în discuţiile despre publicitate”, subliniază Stanca în câteva idei.

Ce se poate întâmpla, cu o finanţare slabă a presei?

Dragoş Stanca, povestind o discuţie cu un retailer:

"Îmi spune că bagă foarte mulţi bani în Google şi Facebook pentru că publisherii locali sunt prea scumpi pentru noi.

I-am dat un exemplu. Să spunem că tu, ca retailer, nu mai investeşti deloc în site-urile de ştiri din România. Multe dintre ele îşi fac treaba bine şi sunt la limita supravieţuirii.
Evident, acei oameni se vor duce în alte domenii: comunicare, PR sau vor pleca din ţară.

Mai există şi posibilitatea să meargă pe paradigma dictată de marii giganţi globabil, aceea de a produce cât mai mult trafic prin ştiri care nu sunt neaparat adevărate.

Ca un exemplu, cea mai citată ştire din SATI, în weekend, a fost despre cele două fete din Caracal care ar fi fost găsite la Paris.

Problema apare pe termen lung, când pe multe site-uri se vor propaga fakenews-uri despre „sirene vii găsite pe plajă la Neptun” sau opinii ale unor partide sau politicieni care spun că „e mai bine să dăm afară din ţara supermarketurile din străinătate” şi nu vor mai fi jurnalişti care să le critice sau să le semnaleze”.

Ce mai spune Stanca:

„Poate conştientizarea va veni şi din partea publicului, aşa cum nu aruncăm mucul de la tigară pe jos poate în timp lumea va dona un euro pe lună pentru o publicaţie”. Acel euro poate să însemne diferenţa dintre faliment sau supravieţuire. Contribuţia aia minimă îţi asigură şi o informare corectă”.

Dragoş Stanca a fost prezent în Studioul Pagindemedia.ro, într-un dialog cu Petrişor Obae - editorul Paginademedia.ro, unde a lansat un nou produs, o regie pentru Podcasteri.

Citeşte şi: Dragoş Stanca lansează LIVE un nou serviciu la Interviurile Paginademedia.ro

Stanca: „Google şi Facebook nu au intenţii rele, dar nu putem omorî ecosistemul local”

  • N-ai cum să susţii un model pe termen lung doar cu 20 de eurocenţi împărţiţi la 20 de jucători. Prin urmare vor dispărea mulţi, iar cu ei şi ecosistemul sănătos de culegere şi prelucrare a informaţiei.
  • Tot respectul pentru Google şi Facebook, dar nu putem să omorâm cu totul ecosistemul local doar pentru că există acest criteri pur cantitativ. Sunt convins că Google şi Facebook nu au intenţii rele, ei eu gândit un model de business.
  • Eu cred, poate naiv, că Facebook sau Google nu au avut nicio intenţie să facă praf industria de ştiri din ţările care nu au jurnalism consolidat cum suntem şi noi. Cumva, cred că prin aceste discuţii încet, încet o să ne revenim.

VIDEO. Dragoş Stanca - Ce se întâmplă dacă publisherii locali nu sunt susţinuţi?

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus