Skip to main content

Reclamă din Libertatea, investigată de reporterii Libertatea. Promova o pereche de „ochelari minune”, care „îmbunătăţesc imediat vederea”

 
Reporterul Libertatea Viorel Tudorache a comandat ochelarii binoclu | Foto: Vlad Chirea
Reporterul Libertatea Viorel Tudorache a comandat ochelarii binoclu | Foto: Vlad Chirea

Jurnaliştii ziarului Libertatea au făcut o nouă anchetă despre o reclamă înşelătoare apărută în propriul ziar. Anunţul publicitar promova o pereche de ochelari-binoclu, care „îmbunătăţesc imediat vederea”.

Publicitate

„Ochelarii-binoclu au fost creaţi pentru nevoile trupelor militare şi ale agenţilor secreţi de informaţii. Pot servi atât ca lupă pentru citit, cât şi ca binoclu”, arăta macheta publicitară apărută în Libertatea pe 6 decembrie.

Câteva concluzii ale reporterilor Libertatea, care au şi testat produsul „miraculos”:

Testimoniale fake. Pozele a doi „consumatori” - Ştefan din Suceava şi Mărioara din Focşani, publicate în ziar, sunt identice cu ale lui Harold M. din Germania, respectiv Kazimiera din Ucraina.

Medic fals. Într-un pliant care vine cu produsul, un anume Radu Strugariu se autointitulează „specialist în domeniul tratamentului tău de sănătate”. Strugariu şi cabinetul lui sunt ficţiuni, după cum notează jurnaliştii Libertatea.

„Specialişti” la call-center. Cei care voiau să comande „ochelarii minune” erau consultaţi, prin telefon, de oamenii de la call-center. Aceeaşi „specialişti” i-au dat asigurări reporterului Libertatea că „nu este necesar să vă consulte oftalmologul pentru că este un tratament natural”.

Ţeapă în mai multe ţări. Mai multe site-uri din Polonia, Slovacia sau Cehia au scris că firma care vinde ochelarii, Pro Spedition Ltd, se foloseşte de reclame mincinoase.

Reclama, care ar fi apărut de patru ori în ziarul din portofoliul Ringier, a fost eliminată după investigaţia propriilor reporteri:

„În urma investigaţiei redacţiei, compania Ringier a semnalat partenerilor publicitari problema şi publicitatea la binoclul-miraculos n-a mai apărut în ziar”, menţionează sursa citată.

Nu este pentru prima dată când reporterii Libertatea investighează campaniile publicitare din propriul ziar. Anul trecut, echipa lui Cătălin Tolontan a scris despre un medicamentul Onconovical, care „promitea vindecarea cancerului”.

VEZI articolul din Libertatea, AICI

Citeşte şi:

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Didit Didit
    Au tupeu cei de la ziarul libertatea online cel puțin sa spuna ca ce vând nu e bun .e ca si cum si-ar înjura rudele

Trimite un comentariu

sus