Skip to main content

Pro TV şi Pro Cinema, amenzi uriaşe pentru depăşiri URIAŞE de publicitate. Pro TV: „A fost o eroare”

 
Pro TV şi Pro Cinema, amenzi uriaşe pentru depăşiri URIAŞE de publicitate. Pro TV: „A fost o eroare”

A bagat filme în pauzele dintre reclame”. O glumă auzită des de la telespectatorii frustraţi de pauzele publicitare interminabile de la TV. Doar că Pro TV a a procedat fix aşa în luna decembrie. La fel şi Pro Cinema.

Publicitate

Postul TV a reuşit în luna decembrie, în timpul zilei, să depăşească cele 12 minute de publicitate în fiecare oră. În total, televiziunea a avut un record de şapte ore în plus, faţă de timpul legal, permis de legea audiovizualului. Au fost şapte ore pe Pro TV şi încă aproape nouă ore pe Pro Cinema.

Atât Pro TV cât şi Pro Cinema au primit amenzi maxime, câte 200.000 de lei. Aşa s-a întâmplat şi în alţi ani când posturi precum Kanal D sau Antena 1 au avut încălcări similare.

„În mod evident, am depăşit foarte mult (timpul alocat publicităţii - n.r.). A fost o eroare pe care am îndreptat-o de îndată ce am observat-o”, a spus reprezentantul Pro TV.

Sancţiunea a fost propusă de Monica Gubernat, preşedintele CNA, care a precizat că până acum forul a câştigat toate procesele privind amenzile pentru depăşirile pentru publicitate.

Totodată, preşedintele CNA a mai anunţat că vor urma monitorizări şi pentru celelalte posturi ale grupului, Pro2, ProX şi Pro Gold, tot pentru luna decembrie. Din informaţiile Paginademedia.ro, Pro 2 a avut la rândul său depăşiri uriaşe.

Radu Herjeu, membru CNA, a cerut la rândul său o monitorizare şi pe luna ianuarie, în prime-time şi extra-prime-time. „Nu o să mă convingi că o televiziune precum Pro TV, care nu depăşeşte în prime-time nici măcar cu un minut, dar se întâmplă o „eroare” exact în afara prime-time-ului unde depăşeşte cu şapte ore.”

Cum arată depăşirile de publicitate ale principalelor posturi TV, în luna decembrie 2019. În timp ce posturi TV precum TVR 1 şi Antena 1 au avut depăşiri de patru, respectiv două minute, Pro TV a înregistrat 256 de depăşiri ce au totalizat 7 ore şi 13 minute (Captura din monitorizarea CNA).

Cum au arătat depăşirile, pe ore, la Pro TV, în decembrie 2019, în fiecare zi, pe fiecare oră, în intervalul 7.00 - 16.00. Interesant este că Pro TV nu a avut astfel de depăşiri în prime-time. Până acum, CNA analiza dacă există despăşiri doar în intervalul prime-time, de maximă audienţă, acolo unde televiziunile erau cele mai susceptibile să încalce legislaţia audiovizuală.

Dacă un calup publicitar, poate avea, într-o oră, cel mult 720 de secunde de reclamă, pro TV a depăşit sistematic, oră de oră, zi de zi, minutele alocate publicităţii. Depăşirile se pot vedea în tabelul de mai jos şi apar cu textul îngroşat (bold).

Pro Cinema, depăşiri şi mai mari, şi ziua, şi în prime-time

Pe lângă cele mai bine de şapte ore de depăşiri de pe Pro TV, aceeaşi încălcare grosolană s-a întâmplat şi la Pro Cinema. Potrivit monitorizării CNA, în luna decembrie, Pro Cinema a avut 8 ore şi 50 de minute de depăşiri, atât pe timpul zilei, cât şi în intervalul prime-time. În total, limita legală a publicităţii, de 12 minute pe oră, a fost depăşită de 290 de ori într-o lună (adică în 290 de calupuri publicitate).

În monitorizarea de mai jos (captură din monitorizarea CNA), în intervalul de zi - de la 7.00 la 18.00 - au fost 4 ore şi 52 de minute de depăşiri, iar în prime-time - de la 18.00 la 23.00 - au fost 3 ore şi 56 de minute.

CONTEXT. Consiliul Naţional al Audiovizualului monitorizează şi analizează periodic durata inserţiilor de publicitate ale principalelor posturi de televiziune licenţiate în România.

Amintim că televiziunile comerciale pot difuza 12 minute de reclamă pe oră, fără a fi incluse şi promourile de post/emisiuni. TVR poate difuza doar opt minute pe oră şi numai între programe. Cu alte cuvinte, postul public nu are voie să „spargă” programele cu calupuri publicitare.

„Tradiţional” canalele generaliste au mai avut astfel de depăşiri în ultimele luni din an, deoarece atunci este cea mai mare cerere.

Până în 2018, Kanal D era postul care făcuse o tradiţie în depăşirile grosolane de publicitate. Postul a primit în 2015, 2016, 2017 şi în 2018 amenzi de câte 200.000 de lei (amenda maximă) şi chiar oprirea emisiei pentru 10 minute. După amenda din 2018, televiziunea s-a „cuminţit”.

De-a lungul anilor au căzut în „păcat” şi Antena 1 (amendată la rândul ei), dar şi Prima TV.

Şi Pro TV a mai încasat o amendă în aprilie 2018. Grupul a avut atunci o altă strategie. Încărcarea peste limită s-a făcut la staţiile locale din ţară.

Atunci, CNA a descoperit că în doar două săptămâni, cele 12 staţii locale Pro TV au avut depăşiri totale de peste 10 ore. Postul a fost sancţionat atunci cu amendă maximă, de 200.000 de lei.

Cu câteva săptămâni înainte de decizia CNA, Pro TV a informat forul audiovizual în legătură cu închiderea tuturor staţiilor locale.

Citeşte şi:

Kanal D şi-a primit „tradiţionala” amendă maximă pentru depăşiri de publicitate: a avut cu trei ore peste limita legală

EXCLUSIV. Pro TV închide emisia staţiilor locale. Rămâne un singur semnal, de la Bucureşti

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Iaru Iaru
    *** cu CNA ul vostru cu tot,desfiintati si creata o institutie serioasa care sa aplice legea,va bateti joc de Poporul Roman,sa va fie rusine!!!
  • Florina Florina
    Vreau si eu un post de reclama
  • pensionara  pensionara
    Doamna Mirela aveti 3 flori frumoase pe care le cresteti si le ingrijiti cu mari eforturi ,pe care le inteleg pentru ca si eu pe timpul raposatului mi-am crescut copii cu cheia de gat s-au dupa mine la servici . Va rog mult , trimiteti-o pe Vulpita acasa la copil cat nu este prea tarziu nici catelele nu -si lasa cateii iar ea la lasat la soacra pe care nici macar nu stie sa o respecte. A-ti invatat-o cu luxul, munca nu ai place , ce a facut acum este de fatada cand va pleca din emisiune va stirca multe casnicii si va nenorocii multi copii .Ma scuzati daca gresesc cu ceva ,dar am 65 de ani ,o pensie de nimic muncesc si acum copilul meu are o afacere ,eu m-am impilicat sa-l ajut dar este dezastru cu forta de munca ,am adus straini ca sa muncim pentru ca romanii nostri ,sunt gen Vulpita. V-ati gandit ,daca veti mai avea pensie? cine va mai contribui ? una ca Vulpita s-au Viorel ,va rog aduceti in emisiune oameni care muncesc , haideti va rog promovati si munca ,nu femei ca aceasta care isi fac semenele cinstite sa sufere in urma escapadelor amoroase ale lor
    V-am scris aceste randuri pentru ca si eu ca multe semene ale noastre am suferit de dragul copiilor nostri din cauza acestori femei .
  • Karkus Karkus
    Bravo CNA rusine Pro tv
  • Iulia Bunea Iulia Bunea
    @jk Teleshoppingul trebuie sa aiba cel putin 15 minute
  • jk jk
    Uneori mai vad ca teleshoppingul de la unele posturi tine si o jumatate de ora
    Ala are regim special?
  • david david
    Eu am cedat si de minim 10 ani nu ma mai uit la niciun film la posturile romanesti. Este lipsa totala de respect. Sa mai zic de sonorul din pauzele de publicitate?!!?! Sa iti irosesti un minut din patru in fiecare ora de uitat la tv!?!?
  • GRIGORE MARIUS GRIGORE MARIUS
    Aseara la ultima publicitate de la ASIA EXPRES , Antena a inventat minutul de 200 de secunde)))
  • jk jk
    @cristi geo
    Herjeu a zis intr-un comentariu ca,pe anumite articole sancționate azi,100000 e maxim
  • Popii Popii
    12 minute pai sinteti orbi cei de la CNA la Pai la Pro x la serial ora 10 vad reclama mai multa ca si serialu.Nu se respecta nimic in tara asta.
  • cristi geo cristi geo
    astora pentru depasirea publicitatii de dau 200.000 lei.. iar Antenei.. pentru *** de aproape o luna cu "vulpita".. le da 100.000 lei... Mishto.... sunt curios.. care considera CNA-ul ca a facut mai mult rau publicului... Publicitatea sau "vulpita"!?...
  • Dragos Dragos
    Amenzile trebuiesc marite si aplicate tuturor celor care gresesc.
  • George B. George B.
    O amenda de 200.000 euro ar fi fost una URIAȘĂ pentru ProTV. 200.000 lei sunt bani mărunți pentru ei.
  • Dumitrache Valentin Dumitrache Valentin
    La DIGI Sport 1, reclamele se dau in timpul desfasurarii meciurilor de fotbal. Cand golurile sunt acoperite de reclame, ni le povestesc comentatorii !!! La PRO Cinema, o reclama dureaza 15 minute si se repeta dupa 30 minute. Cred ca si B1 TV a depasit timpul alocat reclamelor. Mai multa exigenta, va rog ! Multumesc !
  • jk jk
    Wow
    E grav
    Dar,pe lângă posturile deja monitorizate si celelalte din grupul pro propuse as mai monitoriza:
    -TVR 2/3
    - celelalte posturi din grupul Antena
    -posturile sportive (Digi,Telekom,LookSport)

Trimite un comentariu

sus