Skip to main content

STUDIU PwC. Veniturile Netflix şi HBO GO în România, creştere uriaşă în pandemie

 
STUDIU PwC. Veniturile Netflix şi HBO GO în România, creştere uriaşă în pandemie

STUDIU PwC. Evoluţie uriaşă pentru serviciile de tip Netflix şi HBO GO, în pandemie. Se estimează că platformele de streaming vor avea cea mai mare creştere pe piaţa media şi de divertisment şi vor ajunge la o valoare de 29 de milioane de euro (cu o rată de 32% faţă de 2019), în 2020, arată un studiu publicat de PriceWaterHouseCoopers.

Publicitate

Expansiunea se va menţine şi în următorii ani, când se estimează că piaţa de servicii OTT (Over-the-top) va ajunge la 48 de milioane de euro, cu o rată de creştere medie de 16,5% în fiecare an.

Alături de acestea, o creştere destul de mare este estimată şi pentru segmentul de jocuri video şi e-sports. Se preconizează că acestea din urmă vor ajunge la o valoare de 136 de milioane de euro în acest an şi 195 de milioane de euro în 2024.

Cu alte cuvinte, interesul oamenilor s-a îndreptat către aceste servicii în lunile în care au stat mai mult acasă.

Totuşi, situaţia generală nu este chiar atât de bună. Se aşteaptă scăderi mari în zone ca publicitatea outdoor, publicitatea TV sau pe segmentul de ziare şi reviste.

Rata de creştere a industriei de media şi divertisment din România se va reduce în acest an la 0,26%, de la peste 8% în 2019, ca urmare a restricţiilor impuse de pandemia COVID-19.

„Valoarea pieţei va atinge 2,613 miliarde euro. Estimările arată o revenire a creşterii din 2021 la o rată anuală medie de 6,76% până în 2024”, conform celei de-a 21-a ediţii a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2020-2024 (GEMO).

Un aspect îmbucurător ar fi acela că România este cea mai puţin afectată de criza COVID-19 dintre pieţele din Europa Centrală şi de Est incluse în raport şi singura care va înregistra creştere în 2020.

„Se estimează că celelalte ţări din regiune vor raporta scăderi în 2020 faţă de anul precedent: Ungaria de 7%, Polonia de 5% şi Cehia 5%”, notează aceeaşi sursă.

Publicitatea pe internet, în creştere. Cine a mai crescut?

O creştere este estimată şi pentru publicitatea pe internet, de 7,4%, la 107 milioane de euro. Previziunile arată că acest segment va continua să crească cu o medie de 9%, la 153 de milioane de euro până în 2024.

„Piaţa este foarte sensibilă la schimbarea comportamentului consumatorilor, publicitatea pe internet mobil fiind în creştere deosebit de puternică, deoarece smartphone-urile devin din ce în ce mai mult dispozitivul principal de consum media”, notează studiul PwC.

Au mai crescut şi vâzările de carte şi cheltuielile pentru accesul la internet.

Marii perdanţi: Reviste, ziare, publicitate TV şi Outdoor

Din cauza pandemiei au existat şi câteva zone care au pierdut masiv, în special segmentele blocate de lockdown.

Printre acestea se numără industria de cinematografe, piaţa de publicitate outdoor, segmentul ziarelor şi revistelor tipărite, piaţa de evenimente, veniturile din publicitatea TV şi zona radio.

Detalii cu privire la scăderi, pe scurt:

- Veniturile din publicitatea TV sunt estimate să scadă cu 7%, la 295 milioane euro, dar vor trece pe creştere din anul următor, urmând să ajungă la 388 milioane euro până în 2024. Acesta este al doilea cel mai mare segment din România în termeni de venituri generate, după accesul la internet.

- Publicitatea outdoor a pierdut din cauza pandemiei. Piaţa va ajunge în acest an la o valoare de 25 milioane euro, adică o scădere de 25%. Perspectivele până în 2024 arată însă o revenire până la 43 milioane euro.

- Segmentul ziarelor şi revistelor tipărite din România şi-a adâncit scăderea la 13% în acest an, până la 62 milioane euro, urmând să rămână la un nivel similar până în 2024, când valoarea pieţei este estimată la 61 milioane euro.

- Cu cinematografele închise şi cea mai mare parte a veniturilor provenind din vânzările de bilete, cea mai mare scădere, de 58%, va fi raportată de industria cinematografică, până la o valoare de 26 milioane euro. Totuşi, până în 2024 este estimată o revenire treptată a acestui sector până la 58 milioane euro, dar sub nivelul din 2019, de 62 milioane euro.

- Segmentul radio, muzică şi podcast este aşteptat să scadă cu 9% în acest an, la 27 milioane euro, dar va reveni pe creştere şi va ajunge la 38 milioane euro peste patru ani.

Despre raportul Global Entertainment & Media Outlook

Raportul Global Entertainment & Media Outlook analizează 14 segmente ale industriei de media şi divertisment din 53 de teritorii şi facilitează compararea datelor referitoare la consumatori şi cheltuielile de publicitate.

Segmentele acoperite de acest raport sunt; cărti, media B2B, cinema, acces la internet, publicitate pe internet, ziare şi reviste, muzică, radio şi podcasturi, publicitate outdoor, video OTT, televiziune tradiţională şi consum de video acasă, publicitate TV, jocuri video şi sporturi electronice, realitate virtuală.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus