Skip to main content

TOP ADC. Adeline, Dragostea din tei şi Gaşca mea, reinterpretate de Smiley, Mira şi Lino Golden: Campania lunii august. Vloggerul Mariciu, într-un proiect Lidl

 
TOP ADC. Adeline, Dragostea din tei şi Gaşca mea, reinterpretate de Smiley, Mira şi Lino Golden: Campania lunii august. Vloggerul Mariciu, într-un proiect Lidl

TOP ADC AUGUST | 2020. Cele mai bune idei publicitare ale finalului de vară. ADC, organizaţia care reuneşte oameni din agenţii, a stabilit cele mai creative idei din august.

Publicitate

Lucrarea lunii a fost desemnată campania Retro Studio, semnată de Pepsi şi DDB România. Proiectul a primit şi primul loc în secţiunea Digital.

Ce a avut atât de special?

Ei bine, campania reunit cinci artişti ai zilelor noastre care au reinterpretat hituri clasice româneşti. Astfel, melodii ca Adeline, Dragostea din tei, Gaşca mea, Amintirile sau Oare ştii s-au auzit altfel, prin vocile unor cântăreţi ca Smiley, Mira, Lino Golden, Feli sau Amuly.

Echipa a fost formată din: Ştefan Vasilachi (Creative Director), Mihai Calotă (Senior Art Director), Iulia Strejan (Art Director) şi Alex Tocilescu (Senior Copywriter).


Pepsi a apăsat pedala retro


Arpad Rezi (creative partner Circles Colab & membru ADC*RO), despre proiect:

„Pepsi a ales să apese pe „pedala” retro, e teritoriul lor pe un trend pe val, dacă stau să îmi amintesc balamucul de la scenele Nostalgia ale festivalurilor de anul trecut.

O campanie pe brand cu o execuţie care iese din 360-ul clasic, publicitar, mergând în zona de entertainment - de data aceasta cu o serie de melodii care au prins şi pe care le poţi auzi la radio sau terase.

Campania are idee, execuţie şi relevanţă pentru produs sau brand - criteriile după care notez şi fac apoi o medie - dar şi un plus faţă de celelalte campanii bune din topul lunii august - are
memorabilitate.”


DIGITAL


Locul doi al categoriei îl ocupă campania F̶E̶S̶T̶I̶V̶A̶L̶ - A concert for no one, semnată de Electric Castle. Proiectul prezintă un documentar-concert, lansat de Electric Castle pentru a marca ediţia de anul acesta, care din cauza pandemiei nu a mai avut loc fizic.

Video-ul prezintă aşadar un altfel de concert, un backstage special pentru fanii festivalului. O proiecţie a documentarului a putut fi văzută şi în cadrul TIFF 2020.

Echipa a fost formată din Vlad Sulea (Senior Art Director) şi Andy Daniluc (Copywriter).

Podiumul a fost completat de platforma campaniei Do Your Thing, de la ING şi Jazz Communication, care celebrează planurile noi atunci când cele vechi au picat. Pentru a arăta cum îşi petrec românii vara lui 2020, platforma a adunat fotografii, video-uri sau story-uri cu planurile B ale românilor.

Echipa: Luca Costea (Copywriter) şi Corneliu Dobrea (Art Director).

Campania Împreună avem puterea să nu lăsăm niciun elev în urmă, dezvoltată de Fundaţia Vodafone România / Vodafone România şi McCann, primeşte Menţiune în categoria Digital.

Pentru că în timpul pandemiei unul din trei elevi nu a beneficiat de acces la resurse educaţionale, proiectul şi-a propus pentru această toamnă să îi ajute pentru a beneficia de acces la educaţia digitală.

Echipa: Silviana Toader (Design Lead) şi Larissa Mitică (Digital UX & Content Manager), din partea Vodafone România şi Delia Raicu (Art Director), împreună cu Alecsandra Popa (Copywriter), din partea McCann.

Menţiune în categoria Digital are şi campania Pet Brother, realizată de LIDL şi Geometry. Seria de spoturi surprinde diferite vedete din România din perspectiva animalelor de companie, care îi văd ca fiind perfecţi. Fiecare mulţumeşte animalelor pentru prietenia lor cu hrană de la Orlando şi Coshida.

Doi dintre „actorii” campaniei au fost vloggerul Mariciu şi Sasha.

Echipa creativă: Bogdan Dinu (Senior Art Director) şi Ioana Ichim (Senior Copywriter).

Tot menţiune în categoria Digital are şi campania CărTOUReşti, semnată de Cărtureşti şi McCann PR. Iniţiativa te invită, în perioada restricţiilor, să călătoreşti cu ajutorul cărţilor, din cadă, de pe canapea sau chiar de la birou. În această perioadă, Cărtureşti a devenit CarTOUReşti, un fel de agenţie pentru aventuri imaginare.

Echipa e formată din Oana State (Senior Copywriter), Radu Pose (Senior Art Director), Sorin Bărbulescu (Graphic Designer) şi Alin Bârlădeanu (Graphic Designer).


TV


Creează cu ENGIE un nou început, noua platformă de comunicare realizată de ENGIE România împreună cu Cheil | Centrade, a primit menţiune în categoria TV. Prin seria de spoturi dedicate diferitelor targeturi de consumatori, brandul de energie electrică prezintă gama de produse, oferte şi instrumente digitale.

Echipa: Alina Zăhărescu (Art Director) şi Alexandru Roşca (Copywriter).

Campania are menţiune şi în categoria Print.

Menţiune în categoria TV are şi campania Când doi se luptă, fainoşagul câştigă, implementată de Ardealul şi McCann.

Campania arată competiţia dintre cele două reţete de pateu Ardealul, cea ca pe vremuri, a lui Ion sau cea a lui Ionuţ, de viitor. Indiferent de rezultat, Ardealul cu fainoşag câştigă.

Echipa creativă: Iulia Bold (Art Director) şi Mircea Ţara (Senior Copywriter).


Outdoor


Campania de conştientizare a importanţei de a purta mască în perioada pandemiei, Vorbe vechi la vremuri noi, realizată de Gândul şi PB&J, primeşte menţiune în categoria OOH.

Proiectul cuprinde o serie de panouri cu proverbe româneşti readaptate acestei perioade, cu rolul de a încuraja locuitorii Bucureştiului să respecte regulile de igienă şi distanţare socială impuse de autorităţi.

Echipă a fost formată din Dragoş Ureche (Art Director) & Bogdan Ioniţă (Copywriter).


Radio


Spotul campaniei Do Your Thing, realizată de ING şi Jazz Communication, primeşte şi menţiune în categoria Radio. Inspiraţi de poveştile de pe platforma Do Your Thing, care adună experienţe ale românilor din timpul verii anului 2020, Popescu şi Flick au creat versuri în direct, la radio.

Echipa: Luca Costea (Copywriter) şi Corneliu Dobrea (Art Director).

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Steven Steven
    Smiley e la degetul mic de la piciorul lui Artanu. Nu există comparație între ei.

Trimite un comentariu

sus