
Influencerii prind tot mai mult teren în online-ul românesc. Care sunt cele mai populare nume? și Care este „definiția” influencerului în funcție de numărul de urmăritori pe care-l are? De pildă, vom afla ce este acela un nano-influencer.
Toate răspunsurile vin dintr-un studiu amplu, făcut de MOCAPP - platforma de Influencer Marketing fondată de Florin Grozea (adică o platformă care vinde influenceri) și de HypeAuditor (companie globală de audit în Social Media).
Câtărețele Inna, Antonia, Delia și Andra sunt de departe cele mai populare influencerițe de pe Instagram: de la 2,5 milioane de urmăritori în sus fiecare, potrivit datelor. Aproape trei milioane chiar, la Inna.
Studiul nu este numai despre aspectele plăcute, despre cifre și followerși.
Raportul tratează, pe larg, și aspectele negative ce țin de lumea influencerilor. Una dintre cele mai importante concluzii este că aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram și-au „umflat” numărul de urmăritori prin diverse „trucuri”.
Citește și: Degetul pe rană: Aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram și-au „umflat” numărul de urmăritori. Cum?
O altă concluzie interesantă: cea mai mare parte a influencerilor de la noi este repezentată de femei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. Există, de asemenea, mulți influenceri de sex masculin cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani.
De notat că la noi, numărul de utilizatori este de 4 .539 000 de persoane, reprezentând 23,5% din întreaga populație.
Topul: Inna, cel mai influent creator de conținut din țară
Clasamnetul celor mai urmăriți creatori de pe Instagram este dominat de artiști. Andreea Mantea este singurul om televiziune din top, cu 1,8 milioane urmăritori. Vloggerul Selly ocupă poziția zece, cu 1,7 milioane de followerși.
Așadar, lista:
- Inna – 2,91 milioane de urmăritori
- Antonia – 2,61 milioane deurmăritori
- Delia – 2,51 milioane de urmăritori
- Andra – 2,4 milioane de urmăritori
- EuSuntDorian – 2,14 milioane de urmăritori
- Nicolecherry – 2 milioane de urmăritori
- Smiley_omul – 1,9 milioane de urmăritori
- Alinaeremia – 1,8 milioane de urmăritori
- AndreeaMantea – 1,8 milioane de urmăritori
- Selly – 1,69 milioane de urmăritori
Realizatorii studiului explică și topul:
„Am analizat milioane de creatori de conținut și i-am clasat după numărul de urmăritori reali și engagement (numărul de aprecieri și comentarii care provin de la oameni și influenceri reali).
Conform clasamentului nostru din octombrie 2020, cel mai influent creator de conținut din România este Elena Alexandra Apostoleanu cunoscută profesional drept Inna”, spun ei.
Ce sunt nano, micro, macro și mega influencerii?
Raportul subliniază că, din perspectiva numărului de urmăritori, creatorii români de conținut de pe Instagram se împart în:
Mega-influenceri și celebrități (peste 1 milion de urmăritori)
Adesea au un public foarte mixt, cu diverse subiecte de interes. Relațiile lor cu aceștia sunt mai reci în comparație cu alte grupuri de influenceri. Au cea mai mare acoperire, dar cel mai mic nivel de încredere.
Macro-influenceri (100.000 - 1 milion de urmăritori)
Sunt renumiți într-o comunitate locală, un fel de „mini-celebritate”. Conținutul lor este de obicei de înaltă calitate și este bazat pe o anumită pasiune sau temă.
Micro-influenceri (5 mii – 20 mii urmăritori) și medi-influenceri (20 mii – 100 mii urmăritori)
Au un public de nișă, care apreciază conexiunea mai profund. Micro-influencerii sunt prezenți în aproape orice domeniu: sănătate și fitness, alimentație, antreprenoriat, modă și frumusețe sunt câteva dintre categoriile cel mai bine reprezentate.
Nano-influenceri (1 mie – 5 mii urmăritori)
Sunt consumatori obișnuiți, pasionați și dispuși să împărtășească; influentează un număr mai mic de oameni, dar au cea mai mare rată de apreciere din partea comunității lor.
Peste 44,9% dintre influencerii din România sunt micro-influenceri, adică au între 5k și 20k de urmăritori, arată datele. De asemenea, cele mai populare nișe de conținut pentru creatorii de pe Instagram din România sunt lifestyle, muzică și frumusețe.
Metodologie | Studiul, pe larg, AICI
Raportul utilizează date dintr-o mare varietate de surse, inclusiv agenții de cercetare a pieței, internet și companii de Social Media, mass-media și analiza noastră internă.
Am colectat și agregat date dintr-o varietate de surse: platforme sociale, cataloage, site-uri web, crowdsourcing și multe altele. După aceea, am procesat datele prin anonimizare, sortare și structurare, curățarea și eliminarea oricăror nereguli și îmbogățirea datelor.
Apoi am transformat datele în estimări inteligente utilizând algoritmi de estimare de cea mai bună clasă și învățare automată dezvoltate de echipa noastră de oameni de știință și experți în Influencer Marketing.
Citește și: Degetul pe rană: Aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram și-au „umflat” numărul de urmăritori. Cum?
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
andra e mult mai solicitata la concerte , la nunti , la botezuri , nu ca delia ta...