Skip to main content

STUDIU. Primele date despre Clubhouse, în România: aproape 100.000 de oameni, peste 18 ani. Ce schimbări aduce aplicaţia

 
Foto | Pexels
Foto | Pexels

STUDIU. Primele date despre Clubhouse în ţara noastră. Cu peste două milioane de utilizatori din întreaga lume, aplicaţia bazată pe audio-chat a atras fani şi în ţara noastră.

Publicitate

Aproximativ 74.175 utilizatori de internet, din mediul urban, se află deja în Clubhouse (până în 14 februarie), arată una dintre principalele concluzii ale studiului Digitas România şi Publicis Media.

Un aspect foarte important: Clubhouse este disponibil doar pentru utilizatorii de iPhone, o variantă pentru Android fiind în lucru.

Se estimează că numărul lor se va dubla în viitorul apropiat.

Toţi utilizatorii de Clubhouse, de la noi, au între 18-44 ani. În funcţie de gen, împărţirea se face astfel: 46% sunt bărbaţi şi 54% sunt femei, arată datele.

Ce este Clubhouse?

Clubhouse este o aplicaţie de social networking bazată pe audio-chat, lansată înca din 2020 de către dezvoltatorii de software Alpha Exploration Co. În decembrie 2020, aplicatia a fost evaluată la aproape 100 milioane de dolari ca, mai apoi, pe 21 ianuarie 2021, să ajungă la un miliard de dolari americani.

Fondată în martie 2020, aplicaţia a „explodat” abia în februarie 2021, momentul în care Elon Musk a găzduit pe Clubhouse audio-chat-ul cu Vlad Tenev, CEO Robinhood.

Ca o persoană să intre în aplicaţie, un utilizator existent al Clubhouse trebuie să-i trimită o invitaţie, oferindu-i astfel acces la configurarea contului. Persoana invitată primeşte pe telefon un text cu un link, fiind direcţionată către o pagină de înscriere din aplicaţie.

Cu toate acestea, utilizatorii Clubhouse nu pot trimite invitaţii către oricine doreşte să se alăture. Pentru început, ei au doar două invitaţii disponibile.

„Nou tip de orice”

Oamenii din spatele studiului vorbesc despre Clubhouse ca despre o aplicaţie care a adus un „nou tip de orice”. Ce înseamnă acest lucru? Detalii în continuare:

- Un Nou Tip de Explorare a Talentelor - fără indicii vizuale, vocea trebuie să umple spaţiul virtual şi să domine camera.

- Un Nou Tip de Conţinut - vorbitorul invitat adună creatori de conţinut care aduc valoare în discuţie.

- Un Nou Tip de Influenţatori - inteligenţa şi talentul de a atrage interes câştigă, astfel că influencerii cu comunităţi pe alte platforme sunt nevoiţi să ţină pasul. Vorbitori internaţionali de succes s-au mutat deja pe Clubhouse, cu un program strict, pe ore, şi îşi iau rămas bun de la Facebook. În timpul transmisiilor live. Pe Facebook.

- Un Nou Tip de Atenţiese aplică regulile de conţinut scurt – intervalul de 15-20 secunde. Mulţi oameni intră în cameră atraşi fiind de denumirile sesiunilor şi de numele vorbitorilor. Dacă, însă, nu găsesc nimic interesant în acel interval de timp (15-20 secunde), migrarea devine destul de dinamică.

- Un Nou de Intimitate - spre deosebire de reţelele sociale unde totul este public, fiecare cameră din Clubhouse dă sentimentul unei discuţii private.

- Un Nou Tip de Formate Sociale - chiar dacă se pare că formatul audio limitează cumva creativitatea, vorbitorii au arătat enorme schimbări de paradigmă - de exemplu, networking-ul silenţios este o cameră în care intră unii specialişti de nişă (ex UX). Ei nu vorbesc, ci doar analizează profilurile celor intraţi în sesiunea respectivă.

- Un nou tip de monetizare – vorbitorii invitaţi vor fi plătiţi pe viitor - subiect încă dezbătut în câteva camere în acest moment. Clubhouse a anunţat deja noi caracteristici viitoare, cum ar fi bilete sau abonamente şi plăţi direct din aplicaţie.

Metodologie

*Sursa: private Publicis Groupe Research, 809 interviuri CAWI, utilizatori de Internet 18+, din mediul urban, în perioada 9-14 februarie 2021. Marja de eraoare pentru un eşantion de 800 respondenţi, la un nivel de încredere de 95%, este +/-5%.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus