Skip to main content

Bogdan Naumovici, autorul ultimei campanii Roşia Montana: Nu sunt cunoscut pe piaţă drept un mercenar fără scrupule

 

bogdan-naumovici2Nu am luat niciodată clienţi, branduri sau proiecte în care nu am crezut. Nu am lucrat niciodată cu statul sau doar pentru bani. Nu sunt cunoscut pe piaţă, deci cu atât mai puţin în Leo Burnett, drept un mercenar fără scrupule”, declară Bogdan Naumovici într-un interviu acordat paginademedia.ro.

Publicitate

Bogdan Naumovici, director de creaţie 23 Communication Ideas semnează ultima campanie pentru Roşia Montana. Cele cinci spoturi sunt centrate în jurul unui concept: interviuri pe stradă cu întrebarea În ce proiecte ar trebui să investească România 4 miliarde de dolari? Mesajl final: Noul proiect Roşia Montana aduce României 4 miliarde de dolari, respectând standardele europene de mediu.

Naumovici explică pentru paginademedia.ro care a fost cererea clientului, de ce a ales aceste mesaje, de ce crede în proiectul Roşia Montana şi ce zic colegii lui de la Leo Burnett despre campania în care s-a implicat. Cât despre bani: va fi mai mult de 500.000 de euro, cel mai mare comision pe care l-a luat vreodată. De ce? Explică în interviu.

Iată unul dintre spoturi

Spotul pentru Roșia Montana, semnat de Bogdan Naumovici

[flashvideo filename=video/spot1.flv /]

Din interviu:

  • Am început campania prin promovarea beneficiului economic, pentru că l-am considerat ca fiind cel mai relevant în condiţiile actuale.
  • Cred sincer că este singura soluţie viabilă pentru Roşia Montana.
  • Noi am ales să continuăm campania începută de GMP cu accent local, arătând beneficiile proiectului la nivel naţional.
  • La mine vin mulţi oameni ca la doctor, cu diverse probleme de rezolvat. M-am interesat înainte despre acest proiect, am văzut că e OK şi mi s-a părut challenging să faci o schimbare de percepţie în acest caz.
  • Nu am luat niciodată clienţi, branduri sau proiecte în care nu am crezut. Nu am lucrat niciodată cu statul sau doar pentru bani. Nu sunt cunoscut pe piaţă, deci cu atât mai puţin în Leo Burnett, drept un mercenar fără scrupule

INTERVIUL, PE LARG:

Petrişor Obae: Ce a cerut clientul? Cum a sunat brieful, pe scurt?
Bogdan Naumovici: Să schimb percepţia negativă pe care acest proiect a dobândit-o, pe nedrept, în ultimii ani şi să informez publicul şi liderii de opinie asupra beneficiilor reale ale noului proiect Roşia Montana.

De ce ai mers pe acest mesaj?
Am început campania prin promovarea beneficiului economic, pentru că l-am considerat ca fiind cel mai relevant în condiţiile actuale. Când o mulţime de companii scot banii din ţară, când investiţiile sunt stopate, când suntem nevoiţi, ca ţară, să ne împrumutăm la FMI pentru a face faţă crizei, cele 4 miliarde de dolari pe care noul proiect Roşia Montana le aduce statului român reprezintă o fericită şi necesară excepţie.

Ce crezi că îi va face pe români să îşi schimbe percepţia?
În primul rând, aş vrea să spun că nu toţi românii au o percepţie negativă faţă de proiect. Din experienţa mea, toţi cei care au avut curiozitatea să se informeze amănunţit şi nepartinic despre proiect, au devenit susţinătorii acestuia. Să faci o asemenea investiţie în România - care de fapt nu este decât începutul relansării mineritului non-energetic românesc, ramură considerată prioritate strategică de către Uniunea Europeană -, în cadrul unui proiect care poate servi drept model de bună practică la nivel mondial în mai toate aspectele sale, aruncând unicul colac de salvare plauzibil unei comunităţi cu peste 80% şomeri, nu are cum să nu convingă toţi românii de bună credinţă, preocupaţi de interesul naţional.

Care este percepţia ta, sinceră, despre Roşia Montana?
După luni întregi de informare, după ce am stat de vorbă cu mai toate părţile interesate, după ce am învăţat despre proiect şi despre comunitatea şi condiţiile din Roşia Montana chiar de la faţa locului, nu am decât o singură întrebare: cum de nu s-a început acest proiect mai devreme?! Cred sincer că este singura soluţie viabilă pentru Roşia Montana, aşa cum cred cei 90% din actualii locuitori care au semnat pentru reînceperea procedurii de evaluare a proiectului de către Ministerul Mediului.

Mai mult decât atât, cred că acest proiect este o soluţie mai mult decât necesară şi mai mult decât binevenită pentru întreaga economie românească. De rezultatul procedurilor de avizare ale proiectului Roşia Montana mai depind alte 17 proiecte de exploatare a aurului, care înseamnă investiţii în economia noastră care cred că depăşesc, împreună, împrumutul luat recent de la FMI. Peripeţiile prin care a fost nevoit să treacă proiectul de la Roşia Montana nu face decât să confirme vestita vorbă: "Munţii noştri aur poartă, noi cerşim din poartă-n poartă".

Tot sincer, ce îţi zic prietenii şi colegii din Leo Burnett despre ce faci?
Cei care au venit şi m-au întrebat despre proiect au plecat convinşi de utilitatea şi de beneficiile lui. Nu am luat niciodată clienţi, branduri sau proiecte în care nu am crezut. Nu am lucrat niciodată cu statul sau doar pentru bani. Nu sunt cunoscut pe piaţă, deci cu atât mai puţin în Leo Burnett, drept un mercenar fără scrupule. Aş spune că traseul meu profesional a dovedit că mă dedic mărcilor şi proiectelor în care cred, până la a risca posibile comentarii răutăcioase, jucând în propriile spoturi, daca vreţi un exemplu. Nu m-am ascuns niciodată, am susţinut mereu, în mod public, proiectele la care am lucrat.

Cum a ajuns Roşia Montana la Bogdan Naumovici?
În urma unui pitch, la care, dupa ştiinţa mea, au mai participat două agenţii. Din păcate, nu ştiu să vă spun care au fost celelalte două, de obicei nu mă interesează cu cine concurez.

De ce te-ai băgat în pitch?
La mine vin mulţi ca la doctor, oameni cu diverse probleme de rezolvat. M-am interesat înainte despre acest proiect, am văzut că e OK şi mi s-a părut challenging să faci o schimbare de percepţie în acest caz.

Sunt mulţi bani în joc? Spuneai, în Money Express, că 500.000 de euro a fost cel mai mare comision pe care l-ai încasat vreodată şi că de la Roşia Montana va fi mai mare.
Da, va fi mai mare, dar pentru că este vorba de un contract pe trei ani.

Cu ce diferă faţă de campania precedentă, făcută de GMP? Ce nu a mers acolo şi de ce, după părerea ta?
Am apreciat, la vremea ei, campania precedentă de comunicare, cea făcută de GMP. La vremea respectivă nu ştiam prea multe despre proiect, dar am înţeles din campanie că ar aduce beneficii reale, tangibile, comnunităţii locale din Roşia Montana, de la locuri de muncă şi până la ecologizarea unei zone distruse de 2000 de ani de minerit rudimentar. Din păcate, s-a dovedit că inamicii proiectului nu erau în nici un caz cei din comunitatea locală, ci mai degrabă de la Bucureşti sau chiar din alte capitale. Pentru ei, binele făcut comunităţii locale nu conta atât de mult. Noi am ales să continuăm campania începută de GMP cu accent local, arătând beneficiile proiectului la nivel naţional.

Spotul GMP pentru Roşia Montana

Un alt spot, pentru o altă companie, vorbeşte tot de investiţii de patru miliarde de euro. Crezi că se va crea o confuzie?
Este o simplă coincidenţă, care însă are şi o latură pozitivă. Pune investiţia de la Roşia Montana pe acelaşi nivel cu cea mai mare companie din ţară, Petrom. Cred că oamenii vor fi astfel mai conştienţi de importanţa şi marimea noului proiect de la Roşia Montana.

Cât se va derula campania şi cum vei măsura rezultatele?
Campania se va desfăşura atâta timp cât este nevoie pentru a obţine toate avizele necesare pentru dezvoltarea proiectului şi va continua cât timp vom avea de spus lucruri de interes general. Campania este însoţită de o cercetare complexă a impactului mesajelor noastre şi a indicatorilor de brand, ştim în amănunţime de unde pornim şi unde dorim să ajungem.

Foto: Money Express

Celelalte spoturi Roşia Montana semnate Bogdan Naumovici:

[flashvideo filename=video/spot2.flv /]

[flashvideo filename=video/spot3.flv /]

[flashvideo filename=video/spot4.flv /]

[flashvideo filename=video/spot5.flv /]

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • De ce va inflamati atat pe Naumovici pentru aceasta campanie? In primul rand e publicitar si si-a facut meseria. Ar fi foarte bine sa-si faca si altii meseria in domeniul lor la fel de bine ca Naumovici in advertising. Dar , ma rog, ca sa-l parafrazez: "Doreleee..." - asa suntem toti...
  • cei care promoveaza distrugerea zonei cu proiectul Rosia Montană sunt total rupţi de realitate;ori nu ştiu ori au un câştig din asta şi atunci sunt trădători de ţară
  • d-le naumovici o intrebare obligatorie. de ce ati devenit fan rmgc dupa ce ati primit o comanda de publicitate? raspuns. banul face fani. urmaresc proiectul dela inceput ascultand diverse pareri. oamenii de stiinta sunt impotriva. le dau crezare. unul dintre ei e dul ovidiu bojor. nu exista in romania privatizare de succes. de ce as crede ca rosi face exceptie. specialistii spun ca la inceput rmgc va avea 1200 de angajati. dupa 2,3 ani cca 200. totul va dura spre 15 ani.dupa care exploatarea reclama preturi necompetitive. investitorul va pleca, lasand in urma haldele nocive. credeti ca asta va rezolva situatia localnicilor ? privatizarea petrom in stil psd a produs cca 1 mil de someri, printre care ma numar. la viena pretul benzinei e mai mic decat in romania. ecologizarea poluarilor petroliere istorice e platita de statul roman. nu mai exista nicio societate de utilaje sau servicii romanesti care sa produca pt omvpetrom. e normal ? e de asteptat ca haldele rezultate din exploatarea aurului pe baza de cianuri sa colbaiasca totul. ce se va intampla cu cuprul si alte metale pretioase ce vor rezulta din exploatarea aurului? rosia montana a fost declarata zona defavorizata cu facilitati pt infiintarea de soc com. politicienii si altii au navalit in detrimentul localnicilor. au infiintat societati cu titulatura locului si cu activitati oriunde. numai nu in rosia. poate atunci trebuia sa faceti ceva. acum nu cred ca e cazul sa fiti fan rmgc.
  • Parerea mea e ca Rosia Montana e doar virful aisbergului.
    O multime de alte nenorociri bat la usa.
    De ce?
    Oameni enorm de prosti, fara nici un background ajung in functii de decizie.
    Habar n-au ce se intimpla, nici nu-i intereseaza, important e sa le iasa banul.
    Asta e parte trista din povestea asta.
    90% din sustinatori n-au nici macare notiunile elementare pe care sa-ti construiesti un dialog cu ei.
    Nu inteleg.Cum naiba sa intelegi cind ai facut scoala la misto si ai invatat ca in viata conteaza pe cine cunosti si in ce partid esti?
    “A zis Basescu” si asta e cel mai important pentru ei.
    Ce vad eu, cu rare execeptii, e un fel de batalie intre tabere, ca la Steaua-Dinamo, adica argumentele nici nu conteaza.
    E de-al nostru sau nu e de-al nostru.
    Un singur lucru ar fi trebuit sa-i opreasca:
    Cianura se evapora si intra in apa freatica.
    Stupoare:
    Baietii nu inteleg si nu realizeaza ce inseamna asta.
    Trist bai, trist.
  • NESIMTITI SI HOTI ! VAND TARA , PETROLUL L-AU VANDUT , FLOTA VANDUTA , PADURILE VANDUTE(DEFISATE) , MAI TREBUIE SA NE VINDEM SI SUFLETUL
  • Bogdan Naumovici, Leo Burnett: PROSTITUŢIE, FRATE!

    veniţi pe facebook, alăturaţi-vă eventului "RMGC vă închide televizorul" - faceţi ceva împotriva acestor reclame jenante din punct de vedere calitativ, şi descalificante din punct de vedere moral

    http://blog.activewatch.ro/rubrica-cetateanului-necenzurat/un-raspuns-al-romaniei-la-scrisorile-deschise-de-pe-site-ul-sustinut-de-catre-rmgc-de-cornel-dumitru-valcu-profesor-ubb-cluj/

    http://cornelvilcu.blogspot.com/2011/10/naumo-vicii-mic-studiu-de-psihologie.html
  • Peripetiile... nu face... Hai ca mi-a placut! Stiam ca Bogdan Naumovici e lipsit de etica si se vinde pe 30 de arginti (sau, in fine, auri), dar nu stiam ca are probleme cu gramatica limbii romane.

    Nenea Naumovici, corect este Nu fac, ca e mai multe! :)
  • Cum puteti minti in halul asta?!, cand 80 de procente dn aur merge la straini si ei vin sa-l exploateze cu oamenii lor iar noua ne lasa prapadul si poluarea dupa 15 ani? ce beneficii?! pentru cine, ca pt noi nu.
    Stramosii nostri au luptat pana la sange sa nu dea aurul tarii si voi il vindeti pentru spaga!
    Tradatorilor!!! si mai si spuneti ca e pentru binele Rosiei Montane! Noi de ce nu-l exploatam cu romanii nostri si sa-l vindem? De ce sa-l ni-l ia altii?!! Chiar nu gandeste nimeni in tara asta? Vindeti tara pentru un pumn de arginti, nemernicilor! Copiii vostri vor cersi apoi sau vor lucra ca slugi ca asta meritati
  • Africa de Sud este plina de mine de aur si diamante.Si in aceeasi Africa la fel se moare de foame.Atunci ce a castigat Africa de pe urma investitiilor ?????? Aceeasi foamete bantuie Africa !!! Beneficii economice la Rosia Montana ?????
    Vrajeli pentru creduli !!!
  • leo burnett si naumovici aveti nota 2
    sunteti doar o companie ieftina care face orice pentru 3 lei - cu acesta ocazie v-ati pierdut orice urma de prestanta pentru campania asta plina de abureli si fara etica bazata pe denaturarea unei realitati. sunteti prosti sau stati asa prost cu conturile?

    realitatea este ca gabriel resorces vrea sa utilizeze cea mai medievala si distructiva metoda de extractie - rad cativa munti si lasa un ditamai lacul de cianura pe care pot sa i spuna lui mutu ca nu va ajunge in mediu. poate functioneaza in rwanda dar in europa are cine sa le dea peste nas.
    din banii pe care i ati luat de la gabriel ati plantat macar un pom ?
  • Patrimoniul geologic si istoric international declarat - Rosia Montana, va fi distrus. Ce schimbare de perceptie doreste sa realizeze dl. profesionist si talentat Bogdan Naumovici?

    Pentru ca ramine aceeasi perceptie - legile si normele care functioneaza in statele civilizate ale Europei, nu vor fi respectate in Romania... desi sintem stat European.

    FYI:
    Metoda aplicată în cursul elaborării proiectului minier Roșia Montană încalcă Directiva de Evaluare aImpactului asupra Mediului 85/337/EEC din 27 Junie 1985 și Directiva 2001/42/EC a Parlmentului;

    Metoda de separare a aurului cu cianură încalcă Directiva 80/68/EEC din 17 Decembrie 1979 referitoare la protecția apelor subterane (freatice);

    Măsurile de strămutare și relocare impusă, pe care autoritățile române intenționează să le ia împotriva locuitorilor zonei miniere care refuză să-și cedeze proprietățile, încalcă Art. 8 al Convenției Europene a Drepturilor Omului, care este deja obligatorie pentru Romania.
  • Salut,
    Bogdan Naumovici prin spoturile acestea dovedeste inca odata faptul ca implicarea si pasiunea in ceea ce faci conteaza cel putin la fel de mult ca si profesionalizmul.

Trimite un comentariu