Home / AdNews / Bogdan Naumovici, autorul ultimei campanii Roşia Montana: Nu sunt cunoscut pe piaţă drept un mercenar fără scrupule

Bogdan Naumovici, autorul ultimei campanii Roşia Montana: Nu sunt cunoscut pe piaţă drept un mercenar fără scrupule

Petrişor Obae petrisor.obae@paginademedia.ro

bogdan-naumovici2Nu am luat niciodată clienţi, branduri sau proiecte în care nu am crezut. Nu am lucrat niciodată cu statul sau doar pentru bani. Nu sunt cunoscut pe piaţă, deci cu atât mai puţin în Leo Burnett, drept un mercenar fără scrupule”, declară Bogdan Naumovici într-un interviu acordat paginademedia.ro.

Bogdan Naumovici, director de creaţie 23 Communication Ideas semnează ultima campanie pentru Roşia Montana. Cele cinci spoturi sunt centrate în jurul unui concept: interviuri pe stradă cu întrebarea În ce proiecte ar trebui să investească România 4 miliarde de dolari? Mesajl final: Noul proiect Roşia Montana aduce României 4 miliarde de dolari, respectând standardele europene de mediu.

Naumovici explică pentru paginademedia.ro care a fost cererea clientului, de ce a ales aceste mesaje, de ce crede în proiectul Roşia Montana şi ce zic colegii lui de la Leo Burnett despre campania în care s-a implicat. Cât despre bani: va fi mai mult de 500.000 de euro, cel mai mare comision pe care l-a luat vreodată. De ce? Explică în interviu.

Iată unul dintre spoturi

Spotul pentru Roșia Montana, semnat de Bogdan Naumovici

Get the Flash Player to see this content.

Din interviu:

  • Am început campania prin promovarea beneficiului economic, pentru că l-am considerat ca fiind cel mai relevant în condiţiile actuale.
  • Cred sincer că este singura soluţie viabilă pentru Roşia Montana.
  • Noi am ales să continuăm campania începută de GMP cu accent local, arătând beneficiile proiectului la nivel naţional.
  • La mine vin mulţi oameni ca la doctor, cu diverse probleme de rezolvat. M-am interesat înainte despre acest proiect, am văzut că e OK şi mi s-a părut challenging să faci o schimbare de percepţie în acest caz.
  • Nu am luat niciodată clienţi, branduri sau proiecte în care nu am crezut. Nu am lucrat niciodată cu statul sau doar pentru bani. Nu sunt cunoscut pe piaţă, deci cu atât mai puţin în Leo Burnett, drept un mercenar fără scrupule

INTERVIUL, PE LARG:

Petrişor Obae: Ce a cerut clientul? Cum a sunat brieful, pe scurt?
Bogdan Naumovici: Să schimb percepţia negativă pe care acest proiect a dobândit-o, pe nedrept, în ultimii ani şi să informez publicul şi liderii de opinie asupra beneficiilor reale ale noului proiect Roşia Montana.

De ce ai mers pe acest mesaj?
Am început campania prin promovarea beneficiului economic, pentru că l-am considerat ca fiind cel mai relevant în condiţiile actuale. Când o mulţime de companii scot banii din ţară, când investiţiile sunt stopate, când suntem nevoiţi, ca ţară, să ne împrumutăm la FMI pentru a face faţă crizei, cele 4 miliarde de dolari pe care noul proiect Roşia Montana le aduce statului român reprezintă o fericită şi necesară excepţie.

Ce crezi că îi va face pe români să îşi schimbe percepţia?
În primul rând, aş vrea să spun că nu toţi românii au o percepţie negativă faţă de proiect. Din experienţa mea, toţi cei care au avut curiozitatea să se informeze amănunţit şi nepartinic despre proiect, au devenit susţinătorii acestuia. Să faci o asemenea investiţie în România – care de fapt nu este decât începutul relansării mineritului non-energetic românesc, ramură considerată prioritate strategică de către Uniunea Europeană -, în cadrul unui proiect care poate servi drept model de bună practică la nivel mondial în mai toate aspectele sale, aruncând unicul colac de salvare plauzibil unei comunităţi cu peste 80% şomeri, nu are cum să nu convingă toţi românii de bună credinţă, preocupaţi de interesul naţional.

Care este percepţia ta, sinceră, despre Roşia Montana?
După luni întregi de informare, după ce am stat de vorbă cu mai toate părţile interesate, după ce am învăţat despre proiect şi despre comunitatea şi condiţiile din Roşia Montana chiar de la faţa locului, nu am decât o singură întrebare: cum de nu s-a început acest proiect mai devreme?! Cred sincer că este singura soluţie viabilă pentru Roşia Montana, aşa cum cred cei 90% din actualii locuitori care au semnat pentru reînceperea procedurii de evaluare a proiectului de către Ministerul Mediului.

Mai mult decât atât, cred că acest proiect este o soluţie mai mult decât necesară şi mai mult decât binevenită pentru întreaga economie românească. De rezultatul procedurilor de avizare ale proiectului Roşia Montana mai depind alte 17 proiecte de exploatare a aurului, care înseamnă investiţii în economia noastră care cred că depăşesc, împreună, împrumutul luat recent de la FMI. Peripeţiile prin care a fost nevoit să treacă proiectul de la Roşia Montana nu face decât să confirme vestita vorbă: “Munţii noştri aur poartă, noi cerşim din poartă-n poartă“.

Tot sincer, ce îţi zic prietenii şi colegii din Leo Burnett despre ce faci?
Cei care au venit şi m-au întrebat despre proiect au plecat convinşi de utilitatea şi de beneficiile lui. Nu am luat niciodată clienţi, branduri sau proiecte în care nu am crezut. Nu am lucrat niciodată cu statul sau doar pentru bani. Nu sunt cunoscut pe piaţă, deci cu atât mai puţin în Leo Burnett, drept un mercenar fără scrupule. Aş spune că traseul meu profesional a dovedit că mă dedic mărcilor şi proiectelor în care cred, până la a risca posibile comentarii răutăcioase, jucând în propriile spoturi, daca vreţi un exemplu. Nu m-am ascuns niciodată, am susţinut mereu, în mod public, proiectele la care am lucrat.

Cum a ajuns Roşia Montana la Bogdan Naumovici?
În urma unui pitch, la care, dupa ştiinţa mea, au mai participat două agenţii. Din păcate, nu ştiu să vă spun care au fost celelalte două, de obicei nu mă interesează cu cine concurez.

De ce te-ai băgat în pitch?
La mine vin mulţi ca la doctor, oameni cu diverse probleme de rezolvat. M-am interesat înainte despre acest proiect, am văzut că e OK şi mi s-a părut challenging să faci o schimbare de percepţie în acest caz.

Sunt mulţi bani în joc? Spuneai, în Money Express, că 500.000 de euro a fost cel mai mare comision pe care l-ai încasat vreodată şi că de la Roşia Montana va fi mai mare.
Da, va fi mai mare, dar pentru că este vorba de un contract pe trei ani.

Cu ce diferă faţă de campania precedentă, făcută de GMP? Ce nu a mers acolo şi de ce, după părerea ta?
Am apreciat, la vremea ei, campania precedentă de comunicare, cea făcută de GMP. La vremea respectivă nu ştiam prea multe despre proiect, dar am înţeles din campanie că ar aduce beneficii reale, tangibile, comnunităţii locale din Roşia Montana, de la locuri de muncă şi până la ecologizarea unei zone distruse de 2000 de ani de minerit rudimentar. Din păcate, s-a dovedit că inamicii proiectului nu erau în nici un caz cei din comunitatea locală, ci mai degrabă de la Bucureşti sau chiar din alte capitale. Pentru ei, binele făcut comunităţii locale nu conta atât de mult. Noi am ales să continuăm campania începută de GMP cu accent local, arătând beneficiile proiectului la nivel naţional.

Spotul GMP pentru Roşia Montana

Un alt spot, pentru o altă companie, vorbeşte tot de investiţii de patru miliarde de euro. Crezi că se va crea o confuzie?
Este o simplă coincidenţă, care însă are şi o latură pozitivă. Pune investiţia de la Roşia Montana pe acelaşi nivel cu cea mai mare companie din ţară, Petrom. Cred că oamenii vor fi astfel mai conştienţi de importanţa şi marimea noului proiect de la Roşia Montana.

Cât se va derula campania şi cum vei măsura rezultatele?
Campania se va desfăşura atâta timp cât este nevoie pentru a obţine toate avizele necesare pentru dezvoltarea proiectului şi va continua cât timp vom avea de spus lucruri de interes general. Campania este însoţită de o cercetare complexă a impactului mesajelor noastre şi a indicatorilor de brand, ştim în amănunţime de unde pornim şi unde dorim să ajungem.

Foto: Money Express

Celelalte spoturi Roşia Montana semnate Bogdan Naumovici:

Get the Flash Player to see this content.

Get the Flash Player to see this content.

Get the Flash Player to see this content.

Get the Flash Player to see this content.

Comentarii prin Facebook

Comentarii

  1. Domnul Naumovici mai da odata cu stangul in dreptul meditând numai la cât se va îngrășa contul dumnealui din bancă:

    “Din păcate, s-a dovedit că inamicii proiectului nu erau în nici un caz cei din comunitatea locală, ci mai degrabă de la Bucureşti sau chiar din alte capitale.”

    Domnule Naumovici, mințiți cu o dezinvoltură demnă de un specialist în dezinformare. Dacă tot ați stat “câteva luni” acolo, nu v-ați interesat membrii asociației Alburnus Major de unde naiba or fi?! Și câți la număr?! Eugen David, președintele organizației Alburnus Major, este buciuman din tată în fiu. Deci, moț. Ați aflat presiunile la care a fost supusă ani la rând populația locală pentru a-și ceda proprietățile firmei canadiene?! Ați aflat cumva câți dintre cei plecați aiurea în blocurile din Aiud, Alba Iulia, Brad, Zlatna, Câmpeni, regretă amarnic gestul făcut?! Lor de ce nu le-ați luat un interviu stimabile păpușar?!
    Dar de istoria localității nu ciripiți o vorbă în așa zisa reclamă! Numai de bani-bani-bani. De faptul că va fi distrusă o parte, poate una dintre cele mai însemnate, ale istoriei noastre tăceți mâlc. Tot pentru bani!

    În consecință vă doresc sincer ca tot ce atingeți de acum încolo, să se transforme în bani.Cât mai mulți. Poate o să vă țină loc de aer…

  2. dpdv target si obiective, nu mi-e foarte clar in primul rand de ce a fost nevoie de o campanie de convingere NATIONALA, daca decidentii sunt LOCALI (cetatenii din Rosia Montana)plus AUTORITATI…cu alte cuvinte, admitand prin absurd ca aceasta campanie va reusi sa ne sensibilizeze pe toti si ne va face sa zicem “mama, ce tare e baiatul asta destept Frank Timis, o sa faca rai (=heaven) din tara asta de ras, cu miliardele alea!”, o intrebare de bun simt survine: “si ce daca? cum se indeplineste obiectivul de campanie daca ne sensibilizeaza pe noi?” …vreau sa zic, avand in vedere targetul real si obiectivul, mi se par bani aruncati, fiindca o astfel de campanie se face cu lobby si PR consistent si targetat, nu cu advertising raspandit pe intreg plaiul mioritic…dar lui Bogdan i-a placut intotdeauna mai mult Portoroz decat Effie

    altfel, realizarea artistica e medie, iar spoturile au problemele logice descrise de antevorbitori, adica prezinta cetetani care n-au legatura cu afacerea, intarind ce am spus mai sus …spotul GMP e mult mai bun atat dpdv artistic, vizual, cat si logic …si cred eu, cu o putere mult mai mare de sensibilizare, intrucat contrastul dintre imagine si text sugereaza imediat binele pe care l-ar putea face Gabriel R la Rosia Montana , spre deosebire de vorbe goale despre ce poti face cu 4 mld de euro, stiind oricum ca n-o sa vada nimeni banii aia , decat poate cine stie ce politicieni corupti

    ca sa contracarez vreo banuiala de partinire GMP: nu fac parte din industrie, desi o cunosc f. bine

    PS – o curiozitate : comisionul lui BN se retine din aia 4 mld sau e din alt buget? fiindca orasenii aia – care isi fac planuri de viitor mai bun la televizor cu banii respectivi, ca in povestea cu pielea ursului -, ar trebui sa stie

  3. Presupunand ca dl. Naumovici nu minte cand ne povesteste ca “… nu sunt cunoscut pe piaţă … drept un mercenar fără scrupule” , ramane sa constat eroarea . Afirmatia corecta ar fi fost “… nu AM FOST cunoscut pe piaţă … drept un mercenar fără scrupule” .

    Ne mai povesteste dl. Naumovici ca productia dumnealui este adresata numai romanilor “de bună credinţă, preocupaţi de interesul naţional” . Mai precis viscerelor acestora , as indrazni eu . Fiindca esenta facaturii este rudimentara . Penetranta , dar rudimentara : ne pica din cer miliardele , cum le cheltuim ?

    Dl. Naumovici nu uita sa sublinieze “… cred sincer că este singura soluţie viabilă pentru Roşia Montana, aşa cum cred cei 90% din actualii locuitori care au semnat pentru reînceperea procedurii de evaluare a proiectului …” (cuvantul cheie fiind “actualii”) , dar trece sub tacere alte amanunte , cum ar fi pozitia Academiei Romane (http://www.acad.ro/rosia_montana/pag_rm04_decl.htm) . Evident , Academia nu include romani din categoria celor “de bună credinţă, preocupaţi de interesul naţional” .

    Apropos de romani . Oare ce fel de roman este dl. Naumovici ? Sau nu este ? Asta ar explica multe . Inclusiv obraznicia cu care persifleaza versul “Munţii noştri aur poartă, noi cerşim din poartă-n poartă“…

  4. Nici macar patru miliarde de dolari nu au miros. Dar put a cianura de la o posta. Si orice scuza ai vrea sa gasesti cand faci campanie pentru porcaria numita RMGG, tot mercenariat se cheama.

    Cat despre reclame, de-a dreptul penibili unii intervievati, desigur toti cu mutre cautat intelectuale, se vede de la o posta ca au invatat poezia pe de rost. Nu tu trac, nu tu lapsusuri, nu tu sincope care sa dea sentimentul veridicitatii. Ma bucur ca RMGC arunca 500.000 de dolari pe o asfel de antireclama… Felicitari!!!

  5. *nu-i greu sa incepi sa vezi lucrurile mai roz decat sunt.

  6. Jenanta campanie. Iar cand arunca cineva cu un sac de bani in tine, nu-i greu sa incepi lucrurile mai roz decat sunt. Nu trebuie decat sa fi fost o singura data la Rosia Montana, sa te convingi cat de splendida e acea zona, ca bunul simt (daca-l ai) sa-ti spuna ca acest proiect este gresit. Nu poate nimeni sa imi spuna ca a rade 7 munti, iar dupa 20 de ani sa iti iei catrafusele si sa pleci e o solutie viabila pentru Rosia Montana.

  7. populistule, ai niste spoturi de 2 lei

  8. Prostitutie publicitara. Atat am avut de spus.

    Rusine rusine rusine .

  9. Strict ca reclama, clipurile sunt facute cu cap, manipularea e evidenta dar eficienta. Despre problema de fond, mie si ONG-urile si intreprinderea lui Frank Timis mi se par la fel de dubioase. Ambele tabere arunca in lupta bugete suspect de mari, ca sa le pese in realitate de satenii din zona. Asa ca intre doua rele, mai bine sa-i dea drumu la afacere, ca poate macar din spagi s-o intoarce un pic si-n economie.

  10. Toma Necredinciosul

    Bravo 5 in 1. Se vede ca omul “sfinteste” locul si in cazul de fata. Titlul campaniei (initiata sub o strategie care pare cel putin junioreasca, UTC-ista, in niciun caz marca Leo) ar trebui sa fie “Cum luam o shpaga nationala exploatand o comoara locala”. Caci asta reprezinta cele 4 Miliarde in contextul in care cei intervievati sunt bucuresteni get beget iar nici unul nu face referire o clipa macar la dezvoltarea Rosiei Montane, la problemele reale cu care se confrunta zona. In schimb ar fi bine sa investim “shpaga” europeana in televiziune prin cablu, negresit. GMP a facut o treba buna in campania precedenta, iar detractorii proiectului sunt ONG-urile si o serie de oameni politici, in niciun caz opinia publica (care este irelevanta in procesul decizional din Romania dupa cum bine se stie)dupa cum delclare D-l Naumovici. O problema de PR si comunicare care s-ar putea realiza prin discutii publice pe bani putini si printr-un dialog transparent cu cei care contesta proiectul (pe mocca)devine inca o treaba “bine facuta”. Pe bani grei. Succesuri, domnii mei!

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>