Skip to main content

INCREDIBIL, DAR ADEVĂRAT: Amendă pentru prea multă publicitate pe TV!

 

O decizie aproape incredibilă, în perioada de criză pe piaţa publicităţii: Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat Kanal D cu 10.000 de lei (100 de milioane de lei vechi), pentru depăşirea spaţiului acordat publicităţii.

Publicitate

Mai precis, în două zile (19 şi 20 mai), în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time), postul "a depăşit durata de publicitate orară cu minimum 51 secunde şi cu maximum 114 secunde în cadrul fiecărei ore date". Conform legii, durata maximă de publicitate este de 12 minute pe oră.

Kanal D este la a doua abatere similară, acum aproximativ o lună încasând tot 10.000 de lei, tot pentru prea multă publicitate.

Cum se face că în plină criză, este prea multă publicitate?

Există trei posibile explicaţii:

1. Preţul mic al punctului de audienţă (GRP, în industrie) în comparaţie cu alte posturi TV.
2. Audienţa mai mică a emisiunilor, sub cea estimată iniţial, ceea ce are ca urmare aglomerarea sloturilor publicitare (un spot trebuie să fie difuzat de mai multe ori pentru a strânge GRP-uri).
3. Preţul mai mare al punctului de audienţă în Prime Time, decât în restul zilei.

Ce spune Claudia Ion, director de vânzări Kanal D?

"Noi nu am vândut ieftin, nu am intrat în jocul ofertelor de dumping de pe piaţă, pentru că acestea duc la scăderea pieţei totale."

"Dacă o parte din marii clienţi au renunţat la alte staţii, noi anul acesta îi avem aproape pe toţi. Bugetele pe care le-am anunţat sunt de nivle mare, de unde şi numărul mare de difuzări."

Cum este preţul?

"Preţul nostru nu se poate compara cu preţul unei staţii gen Pro TV. Sigur că sunt diferenţe faţă de Pro TV sau Antena 1.

Care este costul unui GRP – punct de audienţă în Prime-Time, la Kanal D?
Plaja de preţ este undeva între 150 şi 200 de euro.

Un punct de audienţă (GRP) în Prime-Time este mult mai scump decât unul pentru restul zilei. În cazul Kanal D, un GRP în afara intervalului de maximă audienţă este cu 20% mai ieftin decât cel din Prime Time.

Claudia Ion susţine că postul Kanal D nu este singurul pentru care cele 12 minute de publicitate pe oră nu sunt îndeajuns: “Şi Pro TV şi Antena 1 au depăşiri în această perioadă, dar CNA ne-a văzut numai pe noi”.

Va pune CNA lupa şi pe marile comerciale?

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @telespectator
    normal că trebuie respectate legile, dar să nu fie aplicate în mod arbitrar. Cu ce e mai bun PRO TV decât Kanal D, în opinia CNA? PRO TV-ul nu merită atenţie măcar de-o amendă?
  • E, şi Euforia cred că depăşeşte spaţiul legal, dar juma de minut la ei e cît un pachet de ţigări
  • "O decizie aproape incredibilă, în perioada de criză pe piaţa publicităţii" - o asertiune care (luind in considerarea si continuarea explicativa a frazei) creaza impresia ca va revolta respectarea unei dispozitii legale, dle. Obae (nu-i obligatoriu ca toate legile sa fie pe placul tuturor, dar TREBUIE respectate). Intre un spatiu ocupat de un program tv (uneori prost si f. prost) si un spatiu ocupat de publicitate (intotdeauna stupida, pe posturile tv. din RO) e preferabila prima optiune.

Trimite un comentariu