Skip to main content

RELANSARE: Noul Capital - acum mai mic, dar mai prietenos

 

Ringier a relansat săptămânalul economic Capital, al cărui prim număr în noua formulă a apărut sâmbătă pe piaţă. Până acum, revista apărea miercuri.

Publicitate

Formatul revistei este mai mic decât vechea formă (dată fiind trecerea pe noua tipografie a companiei Ringier), are un singur caiet, grafica trimite către o publicaţie de tip magazin, iar multe din pagini au fost redenumite, pentru o abordare mai friendly . Au apărut astfel rubricile Banii tăi (fostul caiet Investiţii), Bugetul familiei şi Idei de bani gata.

Vechiul şi noul Capital:

capital

Iulian Bortoş, redactor-şef al publicaţiei Capital, explică raţiunile schimbării, pentru Paginademedia.ro:

"O dată cu trecerea la noua tipografie şi la un nou format am făcut şi câteva ajustări. Vrem să transmitem un mesaj mult mai clar că suntem o publicaţie mai utilă, mai implicată. Ce înseamnă acest lucru? Că suntem mai aproape de cititor. Am vrut să rupem monotonia, să venim cu ceva nou, mai cu viaţă."

De ce au fost operate schimbările de rubrici?

Iulian Bortoş:

"Întotdeauna am fost o publicaţie mass market . Ne adresăm mai multor categorii: întreprinderilor mici şi mijlocii, zonei de middle şi top management, dar şi unui public aspiraţional: studenţi sau oameni interesaţi să-şi deschidă un business . Celelalte publicaţii sunt mult mai nişate, ţintesc un singur segment."

"Am făcut o primenire de design. Nu ne îndepărtăm de public, ci dorim să transmitem ideea că suntem mai aproape de el. Era nevoie de un astfel de refreshment . Am ţinut cont şi de comportamentul de consum. Oamenii nu mai au timp să citească texte de mii de semne. Raportul dintre text şi ilustraţie este de aproximativ 50%-50%."

"Prin conţinut vrem să facem şi o reabilitare a structurii publicului, astfel încât încercăm să ne apropiem de studenţi."

Schimbările aduse de noul Capital:

  • Formatul este mai mic decât în vechea formulă (cam cât Evenimentul zilei de duminică). Acelaşi format, dictat de noua tipografie, va fi adoptat şi de cotidianele Evenimentul zilei şi Libertatea.
  • Are un singur caiet, în 32 de pagini.
  • Ziua de apariţie este luni (data trecută pe ziar), dar în Bucureşti apare pe tarabe de sâmbătă, iar în provincie de luni. De ce: "Să fie dispobibil la prima oră, luni, la chioşcuri ."
  • Grafică schimbată, texte mai scurte.
  • Secţiunea Investiţii se numeşte acum Banii tăi. Inulia Bortoş: "Investiţii era mult mai rigid. Acum cititorii ştiu exact despre ce este vorba în rubrica respectivă ."
  • Paginile How To şi Întreabă experţii sunt urmaşe ale secţiunii Consultanţă. Bortoş: "subiectele de acest tip au mare căutare. Vrem ca revista să fie ca un amic al cititorilor ."
  • Politica banilor – pagină despre cheltuirea banilor publici, achiziţii publice etc.
  • Bugetul familiei – ponturi şi exemple concrete de gestionare a banilor.
  • Rurica Pe surse – o reluare a vechii rubrici Pe gaura cheii, cu informaţii neconfirmate din piaţă.
  • Rubrica Oskar Capital acordă săptămânal trei premii, faţă de cinci până în prezent.
    Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
    viewscnt

    Comentarii

    • acritu acritu
      foarte bine ca l-au facut mai mic
    • Alexandru Alexandru
      Draga b...., restul e cancan,

      Te-ai gandit ca poate tipografia cea noua nu poate sa tipareasca acel format, sau ca poate pe masina noua este mai profitabil sa tiparesti un format mai mic?
    • restul e cancan restul e cancan
      In maximum 2 luni de zile il inchide Ringier, de tot. Iulian Bortos minte si el, asa cum l-au mintit si pe el altii mai mari. Oamenii stiu ca noul format e anticamera falimentului.
    • YODA YODA
      mai mic si mai prietenos sau l-au adaptat la criza?

    Trimite un comentariu

    sus