Skip to main content

Cum se vor înţelege surorile Digi Sport şi GSP TV?

 

digi-sportDatele problemei: RCS&RDS, în consorţiu cu Antena 1 câştigă drepturile de difuzare ale meciurilor din Liga I şi înfiinţează GSP TV anul trecut. Astăzi, separat de Antena, RCS anunţă lansarea propriului post TV: Digi Sport. O parte din meciurile campionatului intern, mai precis opţiunile 3, 4 şi 6, vor fi pe noul post.

Publicitate

Cum se vor înţelege cele două “suroriDigi Sport şi GSP TV? Se vor canibaliza? Care va fi relaţia RCS cu postul propriu Digi Sport şi cu GSP TV, pe care îl are prin consorţiul cu Antena 1? Cum se va amortiza investiţia masivă în drepturi de difuzare a RCS pentru Digi Sport, când GSP TV, cu Intact şi Antena 1 în spate, a scos cam un milion de euro din publicitate într-un an?

Dan Matiescu, director general Antena 1 este categoric: “GSP TV îşi va continua traseul”. “Normal, va continua să emită”.

Este Digi Sport un concurent al GSP TV? “Fără doar şi poate e un concurent”, spune el. Şi atunci, cum vor merge mai departe?

“Consorţiul RCS-Antena 1 va continua să existe”, spune şi Alexandru Oprea, director general RCS.

Dan Matiescu, pentru paginademedia.ro:

„Relaţia va fi una normală. Noi suntem parteneri pe partea de business, iar pe partea editorială echipa fiecărui post va dovedi ce are de dovedit”.

“Nu este neapărat o situaţie atipică. Într-adevăr, e uşor neobişnuită. Poate una dintre raţiunile pentru care a fost lansat Digi Sport o reprezintă surplusul de content pe care îl are RCS. Ori multe dintre partide se joacă în acelaşi timp. E clar că era un surplus.”

Alexandru Oprea, director general RCS&RDS vede o diferenţă între cele două posturi TV:

“Dacă GSP TV este un post care se ocupă aproape exclusiv de fotbalul românesc, noi ne propunem să venim cu o paletă mult mai variată de sporturi.”

O a doua diferenţă: “aici (la Digi Sport) avem managementul, acolo (la GSP TV) nu avem managementul”.

De ce sporturile noi, care vor fi date pe Digi Sport, nu au completat portofoliul GSP TV?

Alexandru Oprea:

„La GSP TV a fost o înţelegere şi un buget pentru subiectul respectiv. Noi am vrut - şi asta ne propunem pe Digi Sport - să facem mai mult de atât. Să adăugăm campionatului românesc o serie de alte campionate, vorbind de fotbal şi o serie de alte competiţii, vorbind de sport în general. Ăsta era un proiect al companiei noastre, cu un buget al companiei noastre şi atunci, că să îl putem face aşa cum credem noi am creat Digi Sport.”

Alexandru Oprea şi Dan Matiescu au acelaşi răspuns la o întrebare simplă: “După ce Digi Sport se lansează, partea de preţ pe care o are de plătit către LPF fiecare partener - Antena 1 şi RCS – se modifică? Răspuns: Nu pot răspunde la această întrebare.”

Amortizarea costurilor Digi Sport va pune o problemă serioasă. Alexandru Oprea spune că veniturile vor veni din publicitate. O misiune grea într-o perioadă în care piaţa este la pământ. Estimările paginademedia.ro ridică la aproximativ 10-15 milioane de euro drepturile de difuzare cumpărate de RCS pentru Digi Sport (Campionatul Spaniei, Premier League, Bundesliga). Ca un exemplu, GSP TV, cu Intact şi Antena 1 în spate, a reuşit să atragă din publicitate, în primul an de funcţionare, undeva spre un milion de euro. De menţionat că parte din bani au venit când piaţa de publicitate nu se prăbuşise.

Alexandru Oprea, într-un scurt interviu acordat paginademedia.ro înaintea conferinţei de lansare de astăzi:

Suntem în continuare parteneri în gsp TV cu Antena 1

Petrişor Obae: Care va fi relaţia cu gsp TV?
Alexandru Oprea: Suntem în continuare parteneri în GSP TV cu Antena 1, doar că dacă GSP TV este un post care se ocupă aproape exclusiv de fotbalul românesc, noi ne propunem să venim cu o paletă mult mai variată de sporturi. Vă spuneam de Moto GP, dar o să mai fie handbal, campionatul românesc, o să mai fie baschet, cu meciuri din NBA.

A influenţat faptul că transmiteţi partide din Liga I partea de preţ pe care RCS şi Antena 1 o plăteşte pentru drepturile de difuzare?
Contractul dintre consorţiul nostru şi Ligă a rămas neschimbat. De aici încolo e o înţelegere între partenerii de consorţiu.

A fost modificată înţelegerea din consorţiu, ca urmare a lansării Digi Sport?
Există o clauză de confidenţialitate. Am decis să nu facem publie detaliile.

E o întrebare cu răspuns Da sau Nu. A fost schimbată structura de plată, ca urmare a faptului că şi Digi Sport difuzează meciuri din Liga I?
Sunt gata să vă răspund la următoarea întrebare.

Vedeţi GSP TV ca pe un concurent?
În parteneriatul respectiv, în esenţă Antena 1 era interesată de meciul transmis pe postul Antena 1, deci opţiunea 1, iar RCS iniţial a fost interesat de celelalte meciuri, de pachetul de meciuri. GSP TV este un vehicul pus la dispoziţie de Antena 1 pentru că era firesc, erau partenerii noştri de consorţiu, ca să transmită meciurile respective.

De ce nu aţi făcut această completare cu programe pe GSP TV, că tot era un post în consorţiu?
Pentru că acolo a fost o înţelegere şi un buget pentru subiectul respectiv. Noi am vrut, şi asta ne propunem pe Digi Sport să facem mai mult de atât. Să adăugăm campionatului românesc o serie de alte campionate, vorbind de fotbal şi o serie de alte competiţii, vorbind de sport în general. Ăsta era un proiect al companiei noastre, cu un buget al companiei noastre şi atunci, că să îl putem face aşa cum credem noi am creat Digi Sport.

Important e să lansăm produsul şi să îl facem cât mai bun

Credeţi că posturile Digi Sport şi GSP TV se vor canibaliza?
Nu, nu cred.

Vă bateţi pentru acelaşi public?
Nu. Digi Sport are o paletă foarte largă de competiţii şi îşi propune un anumit proiect, cu anumite caracteristici.

Consideraţi că GSP TV a fost un proiect reuşit?
Absolut. Sigur că da. Dar nu „a fost”. Este în continuare.

Aveţi în plan să îl oferiţi şi altor reţele decât RCS şi Digi?
Sigur că da. Numai să fie produsul gata şi bun. Important e să lansăm produsul şi să îl facem cât mai bun. Nu o să încercăm să îl vindem înainte de a fi bun şi dorit de toţi. Imediat ce, aşa cum sperăm noi, o să aibă consistenţă şi interes pentru public, sigur că o să îl oferim comercial şi altor reţele.

Asta ce înseamnă ca orizont de timp?
Sincer vă spun, în momentul de faţă principala preocupare este o lansare în condiţii cât mai bune. După părerea mea, cel mai important lucru a fost deja făcut, în sensul că s-a achiziţionat un portofoliu de competiţii interesante şi o să putem da diversitate. În primul rând, o să putem da competiţiile cele mai interesante din sportul urmărit de public şi, în al doilea rând, faptul că este varietate.

Fotbalul, inevitabil, generează cel mai mare interes şi atunci am oferit fotbal şi sunt chiar cele mai interesante campionate din Europa. Pe lângă România, pe lângă meciurile din campionatul intern pe care o să le transmitem, o să fie Spania, care e în exclusivitate la noi, o să fie două meciuri din Premier League, cu echipele de vârf, o să fie Bundesliga. Pe lângă asta, o să mai fie motociclism, altă ramură sportivă, din câte ştim de interes în România.

Cât aţi investit până acum în competiţii?
Nu vrem să le facem publice. În primul rând pentru că achiziţiile nu sunt neapărat terminate. Bugetul nu este încă definitiv şi în al doilea rând nu vrem să le facem publice.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ma bucur pentru motogp. Este o rusine pentru noi ca din toate televiziunile axate pe sport, niciuna nu cumparase drepturile tv pentru acest sport.
    Ca o curiozitate, ce audiente inregistreaza Eurosport-ul cu Turul Frantei?
  • Ce relatie ciudata Antena 1 -> GSPTV > RCS -> Digisport. N-o sa piarda foarte mult GSPTV, mai ales ca de la ei pleaca optiunile 3,4 si 6. E ca-n clipul ala Land of Choise, ca femeia se poate casatori cu 4 parbati in acelasi timp

Trimite un comentariu