Skip to main content

CNA, pentru unii mumă, pentru alţii ciumă. Depăşirile de publicitate, judecate diferenţiat

 

Consiliul Naţional al Audiovizualului a fost astăzi mai înţelegător cu posturile de televiziune care au depăşit spaţiul legal de publicitate. Prima TV, Antena 1 şi B1 au primit fiecare 5.000 de lei amendă. În primăvară, Kanal D încasa două amenzi de 10.000 de lei, pentru aceleaşi abateri.

Publicitate

LEGE: Conform Legii audiovizualului, posturile comerciale pot difuza cel mult 12 minute de publicitate pe oră.

În primăvară, depăşirile Kanal D erau între 50 şi 114 secunde. CNA a fost categoric: 10.000 de lei amendă, urmate de alte 10.000 de lei.

În şedinţa de azi, CNA a primit cu mai multă îngăduinţă argumentele marilor jucători din audiovizual, deşi depăşirile erau mult mai mari. În cazul Antena 1, într-una din zile, s-au difuzat în plus cinci minute şi jumătate de reclame! La Prima TV, s-a ajuns la peste 6 minute şi jumătate! “

S-a prelungit meciul, iar publicitatea a intrat peste altă oră”, a justificat reprezentanta Antenei 1.

Oricum, şi amenzile de azi au trecut cu greu la votul CNA. Prima variantă - 10.000 de lei - a căzut rapid la vot. Şi pentru a doua propunere, cea de 5.000 de lei, votul s-a repetat şi, într-un final, posturile au fost amendate. Şi aşa, amenda a venit după ce, săptămâna trecută, membrii CNA nu au reşit să se înţeleagă asupra deciziei de penalizare a posturilor care au difuzat prea multe reclame.

Câtă publicitate au dat în plus posturile TV:

  • Pe o monitorizare de aproape o săptămână (14-20 septembrie), Antena 1 a depăşit de mai multe ori timpul de publicitate. De şapte ori, diferenţa a fost de peste două minute. De şase ori, de peste un minut, odată peste trei minute şi odată de 5,31 minute.
  • Prima TV a auvut opt depăşiri de peste două minute, una de peste patru minute şi una de 6,30 de minute!
  • Al treilea post amendat a fost B 1. Televiziunea a avut două depăşiri de peste două minute şi una de patru minute şi jumătate.

Realitatea TV şi Kanal D au avut depăşiri mai mici, de până într-un minut. Cele două posturi au primit doar o somaţie. "S-a ajuns ca un spot să coste şi 100 de euro", a spus în faţa CNA reprezentanta Realitatea TV, Roxana Nicolescu Costei.

În săptămâna monitorizată, Pro TV, Acasă TV şi Antena 3 s-au încadrat în timpul de publicitate legal.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu