Skip to main content

SNA: Tabloidele Click şi Cancan, cele mai mari creşteri ale numărului de cititori

 

Tabloidele sunt în topul celor mai citite ziare, la distanţă de cotidienele quality. Click şi Cancan au cele mai mari creştri ale numărului de cititori, potrivit valului de măsurători SNA realizat în perioada iulie 2008 – iulie 2009 (tabelul, la sfârşitul articolului).

Publicitate

Câteva concluzii:

  • Libertatea rămâne cel mai citit ziar – 1,4 milioane de cititori zilnic, dar pierde 25.000 de persoane.
  • Cu 961.000 de cititori, Cancan are cu 67.000 de cititori mai mult faţă de valul trecut.
  • Click are cea mai mare creştere – un plus de 140.000 de cititori.
  • Jurnalul naţional creşte cu 30.000 de cititori.
  • Pro Sport, Evenimentul zilei, România liberă, Gândul şi Ziua sunt constante.
  • Scădere de 20.000 de cititori pentru Gazeta sporturilor, creştere de 20.000 pentru Ziarul financiar.

Publicaţiile Realitatea Caţavencu nu apar în acest val de măsurare. Motivul: nu şi-au plătit contribuţia la realizarea studiului.

Cititorii ziarelor potrivit ultimelor două valuri de măsurare SNA:

  Aprilie 2008-Aprilie 2009   iulie 2008-iulie 2009  
Libertatea 1.450.000 1.425.000
Cancan 894.000 961.000
Click 798.000 938.000
Gazeta Sporturilor 779.000 758.000
Jurnalul National 668.000 698.000
Pro Sport 623.000 624.000
Evenimentul Zilei 545.000 544.000
Adevarul 473.000 517.000
Romania Libera 256.000 254.000
Gandul 245.000 247.000
Ziarul Financiar 233.000 253.000
Cotidianul 231.000
Ziua 109.000 110.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @Cristi: iata o abordare buna. Pe categorii. Tabloide, quality, sport. Economicele sunt preponderent saptamanale.

    Pentru ca, in mintea mea, nu putem spune ca Rolls Royce e o masina proasta pentru ca se vand cateva exemplare pe an, in timp ce Hyunday Accent se vinde in cateva mii...
    Diferentele exista si ele trebuie luate in calcul cand alcatuim topuri.

    Este motivul pentru care pana si site-urile sunt evaluate fiecare in categoria lui... Nu poti spune ca un site specializat de media nu ar ok doar pentru ca are cu mult mai multe afisari decat unul care da poze cu ceva pr0n si articole de doi lei despre vedetutze.
    Comparatia pastreaza proportiile, zic!
  • Bune, rele, deocamdata astea sunt cifrele pe care le avem si pe care le folosim cu totii:

    - cifre vanzari BRAT: Click lider pe tabloide, Adevarul lider pe quality, Gazeta pe spot - cifre mai apropiate de timpul real (publicare din 3 in 3 luni)
    - cifre audienta SNA: Libertatea pe tabloide, Jurnalul pe quality si Gazeta pe sport - cifre mai mult atemporale, valul actual fiind iulie 08- iulie 09, si care sunt foarte influentate de notorietatea respectivelor branduri.
  • SNA sau BRAT, tot fara relevanta. SNA-ul e influentat de campaniile punctuale de marketing si de cercetarea de piata nu tocmai adecvata, iar BRAT de vanzari fictive. Ca tot zicea ”pat” de Adevarul lider la vanzari pe editie. Pai daca stau teancurile in statiile Rompetrol (care le cumpara, cica) si sunt date apoi gratuit clientilor cum sa nu fii lider. Si nu e numai cazul lor. Sunt zeci de publicatii care apar pe BRAT cu vanzari catre alte firme din grupul din care fac parte.
  • SNA-ul este un studiu mai mult de awareness, deci rezultatele sunt direct proportionale cu actiunile de marketing intreprinse de fiecare ziar.
  • Adevarul este lider la vanzari medii pe editie. Cate bucati din ziarul respectiv se cumpara in medie in fiecare zi. Numarul de cititori - oricum este prea mare. Nu vad eu un ziar care este citit de 7 persoane. De exemplu Ziua vinde undeva la 11.000 buc si are 110.000 cititori. Deci fiecare ziar e citit de 10 persoane. Oare?
  • @Tatee
    Aha, s-ar putea sa ai dreptate.
    Am cumparat cartile Disney pentru fi-mea de la magazinul lor, si cateodata mi-au bagat in punga si ziarul Adevarul.
    Dar nu l-am citit.
    Deci, astea erau ziare care apareau la vanzari, dar nu era citite.
    Asta ar putea fi o explicatie!
    Thanks Tatee
  • Deci, pana la urma, Click si Advarul nu sunt lideri? Adica, publicitatea de pe TV induce publicul in eroare? Adica Patriciu e un de fapt un pacalici laudaros? Asa pare logic, dar daca gresesc in rationament, explicati-mi unde, va rog.
  • Dragos, ia lumineaza-ne tu: cam cum trebuie sa impartim noi piata asta?
    Ca uite, noi lucram de niste ani buni in print si nu ne-am priceput decat la asta... La unele le zicem "quality", la altele "tabloide", la altele (poate surprinzator) "sport newspaper"...
    Te rugam!!! Invata-ne tu! Sunt convins ca Petrisor nu va avea nimic impotriva sa ne tii chiar aici un curs mic.
  • nasol ca in tara asta domina tabloidele cu stiri despre pipite si alte mondenitati. stiu ca e tendinta care se regaseste si in alte tari, dar...

Trimite un comentariu