Skip to main content

Ce au în comun Ursus şi ambiţia? Noua reclamă are un nou concept de comunicare

 

Un spot aspiraţional, de un minut, fără grupuri de prieteni, fără veselia dintr-un bar, fără simboluri legate de Naţionala de fotbal, pe care o sponsorizează. De ce? Pentru că ultima reclamă Ursus vrea “să întărească imaginea de bere premium”.

Publicitate

Carmen Andronache a stat de vorbă cu Robert Tiderle, creativul de la agenţia Papaya Advertising, care a realizat spotul.

Tiderle: „este o nouă poziționare, o nouă platformă de comunicare, o nouă platformă creativă”.

Înainte de interviu, reclama:

Spotul ambițios al lui Ursus

Iată şi interviul cu Robert Tiderle:

robert-tiderle1Carmen Andronache, paginademedia.ro: Cum v-a venit ideea să asociați conceptul ambiției cu berea, având în vedere faptul că până acum nu prea s-au făcut astfel de asocieri pe piața de bere din România?
Robert Tiderle: În primul rând am încercat să ne diferențiem față de ce se întâmplă pe piața româmească de bere în acest moment și anume prietenii care beau bere și se uită la fotbal. Toate berile comunică acest lucru, motiv pentru care am zis să schimbăm ceva. Singura bere din România poate că merită mai mult de atât. Brandul Ursus merită mai mult de atât!

Ursus este sponsorul principal al echipei naționale de fotbal a României. De ce, în această reclamă, nu se mai comunică acest lucru și care este legătura cu "ambiția"?
Ursus este în continuare sponsorul principal al echipei naționale de fotbal, însă conceptul ambiției ar fi bine ca la un moment dat să apară alăturat și echipei naționale de fotbal. Nu se bat cap în cap. Fotbalul și ambiția merg cap la cap, mai puțin în România, dar poate o să funcționeze și asta.

Care este targetul acestei reclame?
Discutăm de un target tânăr, urban, bărbați bineînțeles, premium, care au o preferință pentru branduri serioase, branduri, deci oameni care se îmbracă de la niște magazine unde brand-ul spune ceva.

Ursus este poziționat în piața de bere ca o bere premium și chestia asta se întâmplă de cel puțin de 2-3 ani, nu știu să vă spun exact. Discutăm acum de ceea ce a comunicat, de preț, packaging și prezență în piață. E foarte clar că e o bere premium și din câte știu eu este liderul de piață în segmentul premium al berilor. Este singura bere românească care este comparabilă din punct de vedere calitate-imagine cu brandurile internaționale premium.

Vor urma și alte reclame din această categorie , se poate vorbi de o campanie?
Nu pot să vă spun chestia asta. Da, este o nouă platformă creativă la baza căreia stă ambiția și tot ce decurge de aici, ce înseamnă ambiție în general, ce înseamnă ambiție pentru fiecare. Nu este un one project, este o nouă poziționare, o nouă platformă de comunicare, o nouă platformă creativă.

Care este obiectivul reclamei?
Să repoziționeze brandul pe această nouă platformă și să întărească imaginea de bere premium.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • hai sa va propun un joc:) ce asemanare gasiti intre acest spot si Mercedes " Ambition"?

    http://www.youtube.com/watch?v=-RhDuNIQP10
  • Slaba comunicare de data asta.
    Mesaj fad.
    Din fericire pt. ei nu-mi influenteaza totusi placerea de a o consuma:))
  • Foarte tare!George Hari Popescu a gasit izvorul (de inspiratie) Ursus . E pe Youtube , in rezervorul unui mertz!
    Da' ce-o fi fost in capul baietilor alora care au in cont mertzanele sa puna ei masina doar la final...pun pariu pe o papaya ca daca era facut la noi clipu' in primul cadru tipul scotea cartea cu poza fix din torpedoul noului GL.
    Oricum,tare asemanarea,mai bine luau v.o.-ul de la ei ca ala de pe clipu' romanesc a baut berea rece si ii cade vocea pe la mijlocul povestii.Cre' si io,atata copy intr-o reclama mai gasesti doar la avertismentele medicale.
  • O mizerie totala de reclama, cineva si-a facut de cap cu efectele si conceptul de a bea bere pentru ca este buna, ca iti creeaza o stare de bine s-a dus pe apa aia de o folosesc ei.
  • Personal pe mine aceste reclame SF nu ma atrag la consum.A fost si reclama la Borsec cu cei doi tineri care alearga prin padure,fas,nu ma determinat s aimi potolesc setea.Ced ca reclamele nu ar trebuii exagerate si inspirate de SF.De aceia consum Tuborg.Au un stil ca si viata mea.Bine facut spotul dar cred ca fara impact.
  • Mie îmi place asta de mai jos, că apar şi poza în carte, şi bărbatul nebărbierit, şi angoasa şi drumul şi apa etc...

    http://www.youtube.com/watch?v=QHbIupLPpk0
  • Se pare Ca Creativii au baut mai mult Johnnie Walker decat bere Ursus. Nu inteleg asemanarea cu acest spot.
    http://www.youtube.com/watch?v=6tZTojhZJ98&feature=player_embedded
  • pai normal ca au recurs la un alt concept, ca ziceau si ei ca fac treaba cu nationala, dar... numai imagine nu le-au facut.
  • repozitionarea nu se face asa, brusc. Exista niste etape prin care tre' sa treci. Nu vii cu 2 platforme noi de comunicare, radical diferite, in acelasi an... sa fim seriosi, nu faci decat sa bulversezi. Ursus este un brand cu un potential atat de mare.. pacat ca nu stiu ce sa faca cu el.
    iar executia e usor apocaliptica si mult prea incarcata.. foarte greoi totul. ca sa se incheie cu un packshot de bere...
    Plus ca mi se pare inadmisibil ca dupa ce ai repozitionat brand-ul sa tot repeti "nu stiu sa va spun exact"(de cand e premium) sau "din cate stiu eu e lider de piata".. Adica, faci revolutie in brand, dar tu nu prea stii date de piata si de istoric al brand-ului? Cam mult neprofesionalism...
  • ok.deci marketingul a ajuns la concluzia ca asocierea cu nationala e paguboasa.Ca pot sa fie ei si 2 de mutu,unul bun si unul rau,ca tot nu nimereste niciunul panza de paianjen de la vinclu.AIA ERA o directie creativa,pacat de contextul trist din iarba.
    So,where do we go ?Pe langa faptul ca mi se pare grosier un tip care bea bere in biblioteca,aglomerarea de efecte speciale si clue-ul de final tras rau de par (vezi o versiune reusita - butoiul cu bere care se intoarce in timp) nu garanteaza emotia unei povesti care sa fie catchy pentru publicul premium.Singurul plus din punctul meu de vedere - ca nu apare produsul prea mult,desi plasarea lui in biblioteca e mai nefericita decat o aparitie logo pe tot spotul:)
    directia asta subtire cu ambitia imi aminteste de un clip tuborg vazut prin 95-96 pe italia uno
    un tip middle age,nebarbierit,neingrijit,
    pe un fotoliu intr-o camera fara mobilier.
    copy:
    nevasta m-a parasit
    m-au dat afara de la serviciu
    copiii nu mai vor sa ma vada.
    dati-mi un tuborg sa-mi reincep viata.
    sic(!)asta directie creativa...
    ambitie,nene...

Trimite un comentariu