Skip to main content

Ce va face fostul directorul general de la România liberă, mutat ieri de pe post?

 

Directorul general al ziarului România liberă, Marilena Mantu, a fost mutat de la conducerea publicaţiei la cârma unei divizii mai noi a grupului deţinut de WAZ şi Dan Grigore Adamescu: Divizia Corporate Media Publishing. Aparent, este o retrogradare.

Publicitate

De ce “aparent o retrogradare”? Pentru că, “Depinde cum vezi lucrurile”, explică în exclusivitate pentru paginademedia.ro Marilena Mantu. “Dacă noi nu reuşim să dezvoltăm acest proiect, da, ar putea fi văzută ca o retrogradare”, spune ea.

Proiectul, pe care îl voi detalia mai jos, include servicii de publishing, dar şi de publicitate şi adună printre clienţi nume ca Băneasa Shopping Center, Astra, Gabriel Resourses şi Tarom.

Înainte de detalii, de ce această mutare? Ce i-au reproşat acţionarii?

Absolut nimic”, răspunde Marilena Mantu. Este reţinută în detalii.

Ce pot să îţi spun este că a fost, într-un fel, alegerea mea. Este urmarea unor acţiuni conştiente de-ale mele”, spune ea, fără alte menţiuni.

De conducerea României libere se va ocupa Adrian Rus, numit săptămâna trecută administrator al Medien Holding, compania care editează ziarul. Despre numirea lui Adrian Rus, pe paginademedia.ro, AICI.

Marilena Mantu: “Adrian Rus are întregul meu suport, nu numai pentru partea de preluare, dar şi pe viitor”.

Ce va face Corporate Media Publishing?

Momentan, Corporate Media Publising este doar o divizie, dar este doar formula de început a proiectului. În linii mari, oferă servicii de editare companiilor care îşi externalizează revistele proprii. De exemplu, se ocupă de revistele Tarom Invest şi Sky Lady, ambele deţinute de compania aeriană.

Mantu a coordonat şi până acum noul departament, care face publicaţii pentru diverse companii, dar oferă şi serviciile unei agenţii de publicitate. De altfel, Corporate Media Publishing se va transforma într-o companie de sine stătătoare. Lucrează pentru Băneasa Shopping Center, Tarom, a făcut proiecte pentru Gabriel Resourses, iar zilele acestea a câştigat un alt client important, Gas de France.

Departamentul este unul profitabil, spune Mantu. Nu dă cifre, dar menţionează că a ajuns să ruleze peste 100.000 de euro în 2009. "Valorificarea noilor clienţi se va vedea mai bine în 2010", precizează ea.

Despre clienţi:

  • Gaz de France: servicii de media
  • Băneasa Shopping Center: creaţie şi DTP (outdooor, indoor, presă). Clientul a fost câştigat la începutul anului. Înainte a fost la Tempo Advertising.
  • Tarom: revistele Tarom Insight şi Sky Lady
  • Astra: servicii de media buying
  • Astra şi Baumeister (companii deţinute de Dan Grigore Adamescu, proprietarul României libere: servicii de corporate publishing (anuare etc).
  • Gabriel Resources (Roşia Montana): editare de suplimente, distribuite împreună cu ziarul.

Corporate Media Publishing este implicată, în prezent, şi în alte licitaţii pentru Corporate Publising.

Marilena Mantu:

“Zona de corporate publishing este o oportunitate. Sunt încă foarte multe companii care nu şi-au externalizat serviciile de acest fel. Pentru ei, în mod sigur cheltuielile sunt mult mai mari. O companie specializată, cum suntem noi, oferă în primul rând expertiză. Pe de altă parte, costurile de tipar sunt altele. Noi avem o cu totul altă putere de negociere cu tipografiile”.

În prezent, echipa Corporate Media Publishing numără aproximativ zece oameni, din zona DTP, editorială, dar şi de vânzări şi de media.

Marilena Mantu a fost numită director general al Societăţii R la începutul anului trecut, după ce ocupase anterior poziţia de director financiar al aceleiaşi companii.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu