Din capitolul Aşa Nu, TVR 2 a prezentat săptămâna trecută, la Ora de ştiri, o non ştire de toată frumuseţea. Un produs jurnalistic pe banii abonaţilor.
Ce spunea „ştirea”:
Patru firme nu vor participa la Târgul de tehnică militară Expomil. Întrebare: care sunt firmele? Nu căutaţi răspunsul, nu îl veţi găsi.
La anumite licitaţii, firmele erau reprezentate de aceeaşi persoană, cetăţean român. Întrebare: cum se numeşte? Nimic.
Şi atunci, unde este ştirea? Iată, cu sprijinul Media Image, capodopera jurnalistică a echipei de ştiri de la postul public:
Nonştire marca TVR 2
[flashvideo filename=video/tvr2_mil.flv /]
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Înţeleg că până acum te-ai abţinut, dar nu era cazul.
Nu ştiu despre ce situaţii vorbeşti. Departe de mine pretenţia de a fi imaculat. Cazurile pe care le prezint au şi rolul de a atrage atenţia asupra unor greşeli ce pot fi evitate.
Tu vorbesti despre "ideea de senzaţional". Eu îţi spun că este vorba de "împachetarea informaţiei". E o mică diferenţă.
Şi atunci, consideră că este mai sigur să nu spună nimic. Ce rezultă: o aberaţie precum cea de mai sus.
Dacă mâine toţi clienţii KFC (de exemplu) ajung la spital, o să scriem "clienţii unui restaurant fast food"? Dacă depozitul Coca cola sare în aer, vom spune "un depozit al unui producător de răcoritoare"? Să fim serioşi!
Doar incompetenţa te aduce aici.