Skip to main content

Adevărul şi Click, singurele ziare care au crescut în 2009. Vânzările ziarelor scad în primele nouă luni

 

Adevărul şi Click sunt singurele ziare cu creşteri consistente ale vânzărilor în primele luni din 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut.

Publicitate

Adevărul (care anul acesta are mai multe colecţii de carte şi film distribuite împreună cu ziarul) are un plus de aproape 72.000 de exemplare pe ediţie. În cazul Click, creşterea este de peste 83.000 de ziare vândute pe ediţie. Anul acesta, topul ziarelor este condus de Click. Anul trecut, lider era Libertatea (Ringier).

Dintre scăderi se remarcă Libertatea (-33.000), Gazeta sporturilor (-32.000), Evenimentul zilei (-15.000) şi ProSport.

Iată vânzările totale ale cotidianelor în perioada ianuarie – septembrie 2008 şi 2009, conform BRAT:

    ian-sep 2009   ian-sep 2008   Variatie  
1 Click 208.900 125.700 83.200
2 Libertatea 192.400 225.700 -33.300
3 Adevarul 101.980 30.100 71.880
4 Cancan 88.300 97.700 -9.400
5 Gazeta Sporturilor 64.800 97.100 -32.300
6 Jurnalul national 61.500 62.500 -1.000
7 Romania Libera 47.500 53.200 -5.700
8 ProSport 43.000 56.900 -13.900
9 Evenimentul Zilei 34.900 50.300 -15.400
10 Ziarul Financiar 15.700 16.200 -500
11 Gandul 15.300 23.800 -8.500
12 Ziua 11.600 14.600 -3.000
13 Business Standard 10.500 7.360 3.140
14 Cotidianul 9.700 18.500 -8.800

Scăderi continue pe parcursul anului

Analiza separată, pe trimestrele din 2009, arată, de asemenea, o tendinţă negativă în evoluţia vânzărilor de presă scrisă. Din cele 14 ziare luate în discuţie, zece au înregistrat scăderi în trimestrul trei faţă de primele trei luni ale lui 2009.

Singurele ziare care au înregistrat o creştere constantă de la începtului anului şi până în luna septembrie au fost Adevărul şi Pro Sport.

Cotidianul a pierdut într-un singur trimestru, aproape jumătate din vânzări. De la 1 august, la conducerea ziarului a venit Cornel Nistorescu.

Vânzările totale ale ziarelor, pe trimestre, în anul 2009, conform BRAT:

  ian-mar   apr-iun   iul.-sep.  
Click 202.900 222.300 201.500
Libertatea 19.8600 192.400 186.700
Adevarul 81.700 109.200 114.100
CanCan 100.600 81.500 83.500
Gazeta Sporturilor 67.700 66.400 60.400
Jurnalul national 55.100 73.800 56.000
ProSport 37.600 43.800 47.300
Romania libera 50.400 47.100 45.100
EVZ 37.970 34.700 32.200
Ziarul Financiar 15.000 16.500 15.700
Gandul 16.900 15.200 13.700
Ziua 11.970 12.000 11.000
Business Standard 10.900 11.000 9.700
Cotidianul 11.800 11.150 6.300

Alte concluzii ale analizei pe trimestre:

  • În categoria ziarelor care au înregistrat o scădere constantă pe parcursul primelor nouă luni din 2009 se regăsesc mai multe cotidiene printre care: Libertatea, Gazeta sporturilor, România liberă, Gândul şi Cotidianul.
  • Campania susţinută a ziarului Adevărul a dat roade, el fiind printre puţinele cotidiene care au înregistrat o creştere constantă de la începutul anului. Vânzările totale pe ediţie ale ziarului Adevărul (114.158 ) sunt aproape duble faţă de cele ale Jurnalului naţional (56.059) , următorul clasat în categoria ziarelor generaliste.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Financiarul e un ziar bun, oricum mai bun decat BStandard, asa ca fituica e un apelativ prea dur cred. Cat despre Szatmari Friss Ujsag nu ma pronunt asupra continutului, dar vad ca e tintit pentru o anumita minoritate si nici nu prea are concurenta. Asa ca...
  • au fost publicate si datele ziarului de business Financiarul pe primele 9 luni ale anului dar sunt modeste sub BUSINESS STANDARD!
  • http://www.financiarul.com/articol_36828/financiarul-a-inregistrat-cea-mai-mare-crestere-de-pe-piata-%2B45.html

    ia cine minte?

Trimite un comentariu