Skip to main content

Cancan închide ghidul TV în ianuarie

 

lucian-romascanu21Tabloidul Cancan renunţă la ghidul TV, care apărea în fiecare joi, împreună cu ziarul. Ultima ediţie a ghidului TV editat de Cancan apare pe 30 decembrie, a declarat Lucian Romaşcanu, director general, în exclusivitate pentru paginademedia.ro.

Publicitate

Lucian Romaşcanu, pentru paginademedia.ro:

“Nu era un model de business viabil. Ghidul TV este produsul cu pierderile cele mai mari dintre titlurile noastre. Preţul de copertă al ziarului, cu supliment, era cu doar 10 bani mai mare decât într-o zi normală. Apoi, nu există o piaţă de publicitate solidă pentru un astfel de produs.”

Joia, în ziua cu ghid, Cancan tipărea mai mult, dar nu substanţial.

Lucian Romaşcanu:

“Tirajul ziarului, în ziua cu ghidul TV, era cu 20% mai mare decât într-o zi normală, faţă de 50% la Libertatea şi la Click.”

De ce Libertatea şi Click aveau aceste creşteri, iar Cancan doar 20%?

Romaşcanu:

“Ei apar pe o piaţă deja formată a ghidurilor TV, vineri, în timp ce ghidul Cancan se distribuie joi. Să intrăm vineri era prea riscant şi implica investiţii masive în marketing şi produs, pe care, în condiţiile actuale, nu ni le permitem.”

Romaşcanu este optimist: “Sperăm să fie o suspendare temporară. Dacă piaţa de publicitate îşi va reveni, în momentul în care vom ieşi din această capcană a preţurilor de copertă foartemici, există opţiunea relansării.”

Vor urma şi alte mutări de eficientizare a costurilor?

“Ne gândim să rediscutăm contractele cu furnizorii de servicii tipografice. Suntem foarte atenţi la achiziţia hârtiei, facem probe, pentru eficientizări şi în această zonă.”

Politica de personal?

“Nu vor exista reduceri de personal. Eventualele despărţiri, ca în orice redacţie, se vor face doar pe criterii de performanţă. Dar, acum, nu avem în vedere nici măcar acest fapt.”

Ce va fi la anul?

Planurile sunt optimiste, dar realizabile. Veniturile din publicitate au crescut semnificativ pe toate titlurile, pe o piaţă în scădere. Pe Cancan, creşterea a fost de 90% în 2009”, a mai spus Romaşcanu, fără a da însă cifrele nete.

În mod normal, Cancan vinde, zilnic, aproximativ 80.000 de exemplare. În ziua cu ghidul TV, vânzările se ridică la 100.000 de copii.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu