Skip to main content

EXCLUSIV Mihnea Vasiliu: Reducerile de personal vor fi consistente. NewsIn nu mai poate fi o agenţie generalistă

 

mihnea-vasiliu3Agenţia NewsIn trece prin schimbări radicale. Va fi total reorientată şi îşi va păstra doar câteva dintre produse, precum fluxul video. Nu va mai fi o agenţie generalistă, la concurenţă cu Mediafax. Din cei peste 100 de oameni, vor rămâne, din informaţiile paginademedia.ro, 20-30 de jurnalişti.

Publicitate

Mihnea Vasiliu, directorul operaţional al grupului Realitatea Caţavencu se ocupă de rentabilizarea agenţiei NewsIn, pe care patronul Sorin Ovidiu Vîntu a decis să o păstreze în grup. Într-un interviu acordat în exclusivitate paginademedia.ro, Mihnea Vasiliu vorbeşte de măsuri.

Mihnea Vasiliu:

NewsIn nu mai poate fi o agenţie generalistă, care face de toate pentru toţi. În momentul de faţă, nu mai este loc pe piaţă pentru o astfel de agenţie.”

Legat de numărul celor restructuraţi: “Nu pot da încă o cifră foarte clară. Pot spune că reducerile de personal vor fi consistente.

Interviul, pe larg:

Petrişor Obae: Ce măsuri de restructurare s-au luat?
Mihnea Vasiliu
: Nu s-a luat nicio decizie încă. Vor exista reduceri de personal, în mod cert. Toate acestea ţin de o strategie la care lucrez acum şi depinde de ce produse ale NewsIn vor fi păstrate.

Care este strategia?
NewsIn nu mai poate fi o agenţie generalistă, care face de toate pentru toţi. În momentul de faţă, nu mai este loc pe piaţă pentru o astfel de agenţie. NewsIn are unele produse profitabile, dar are şi altele care merg în pierdere. Cele neprofitabile vor dispărea, împreună cu oamenii care se ocupă de ele. Totul este legat de o strategie pe care acum o conturez, în aceste zile.

Care sunt produsele profitabile?
De exemplu, are un flux video în regulă, care se bazează pe informaţiile şi producţiile de la Realitatea TV. Acest flux va rămâne, în mod sigur. Mai este producţia de conţinut pentru companiile de telefonie mobilă, care va fi, de asemenea păstrată. Este o integrare de ştiri din diverse domenii. Practic, NewsIn integrează informaţia şi o postează pe platformele de telefonie mobilă. Şi vorbesc doar de două produse profitabile, probabil vor mai fi şi altele.

Fac aceste schimbări pentru că în media generalistă nu sunt atât de mulţi clienţi care să o mai susţină. Ne orientăm pe nişe, nu o să ne mai concentrăm pe media generalistă. Ştiu prin ce am trecut cu Mediafax şi sunt conştient de cât de mică e piaţa. Nu există nicio şansă pentru un al doilea jucător pe această zonă.

O să păstrez ce trebuie păstrat şi elimin ce trebuie eliminat

Unde e ieşirea?
NewsIn poate să speculeze resursele din grup, precum ştirile video, care pot fi vândute foarte bine. Speculezi acolo unde ai un avantaj competitiv.

Realitatea.net are conţinut video, unde e diferenţa?
Fluxurile video ale NewsIn sunt destinate posturilor TV, sunt la o calitate ridicată, sunt produse de televiziune de difuzat pe post. Realitatea.net se adresează utilizatorului final, end-userului, fluxul NewsIn este pentru profesionişti, pentru posturile TV. Nicio televiziune nu se abonează la cnn.com, de exemplu. Foloseşte fluxul profesional APTN.

Câţi oameni vor rămâne după această reaşezare?
Ca director operaţional al grupului Realitatea Caţavencu, am mandatul să profitabilizez NewsIn în trei luni. O să păstrez ce trebuie păstrat şi elimin ce trebuie eliminat.

Agenţia are cum peste 100 de oameni, este evident că sunt costuri enorme pentru o astfel de echipă.

Sunt produse care pot fi făcute cu mult mai puţin oameni

Din informaţiile paginademedia.ro, vor rămâne 20-30 de angajaţi.
Nu pot da încă o cifră foarte clară. Pot spune că reducerile de personal vor fi consistente. Sunt produse care pot fi făcute cu mult mai puţin oameni.

Mai poate fi numită NewsIn o agenţie de ştiri?
Bineînţeles, o agenţie de ştiri nu trebuie neapărat să dea toate informaţiile, de la mersul trenurilor la viaţa politică. Este o agenţie pentru că transmite ştiri pentru clienţi.

E această strategie recunoaşterea înfrângerii de către Mediafax?
Nu cred că este vorba de un eşec. Cred că a fost o confuzie legată de poziţionarea strategică de la început. Nu ştiu exact, eu nu eram aici la acea vreme. Din câte ştiu, s-a poziţionat ca o agenţie care să se concentreze pe fluxul video şi pe zona de business. NewsIn a ajuns generalistă inerţial, dar nu cred că asta a fost gândirea.

Să nu uităm însă contextul. Într-o piaţă media în expansiune, poate ar fi avut loc şi NewsIn. Dar, în această perioadă, piaţa media se contractă.

ISTORIE: Mihnea Vasiliu a condus agenţia Mediafax, direct, timp de şapte ani. În 1992, Mediafax era o agenţie de monitorizare. Mandatul lui Mihnea Vasiliu a fost clar: să bată Rompres (agenţia naţională de presă, actualul Agerpres). În 1998, când trustul de presă al lui Adrian Sârbu s-a extins, Mihnea Vasiliu a fost avansat în grupul de conducere a noii structuri. A plecat din MediaPro către Realitatea Caţavencu în 2006.

Foto: HotNews

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • bai, voi parca ati fi artisti. :) artistii aia care au pierdut demult contactul cu publicul lor si care se raporteaza constant la alti artisti. ei nu mai cauta sa transmita ceva, ei cauta sa fie mai smecheri si ma invovatori ca "hailalti".

    pana la urma tot prostu' care se uita la tv decide ce e bun si ce nu e :) si n-ai cum sa-l contrazici. k el are telecomanda. asa ca, cine cumpara imagini de la flux video, ce face cu ele si asa mai departe, pe cine intereseaza de fapt?!

    aici e o discutie d-aia gen hai sa ne dam cu parerea, ca oricum suntem la munca si nu avem ce face.

    artistilor!

    si, apropo, daca tot vb aiurea: cum e cu flacara violet? hm, crek n-a intretinut-o popa cum trebuie :)
  • Pentru cei care isi dau cu parerea despre Flux Video, dar nu stiu, de fapt, ce vor sa spuna...

    Incetati, ca sunteti jalnici, iar aceeasi intrebare despre cine ia stiri de la Flux arata in realitate ca voi nu stiti sa cititi!!! Dar va mai spun inca o data, desi v-a mai spus si Superstea inainte: Flux Video are clienti si in Bucuresti si in afara, asa ca stati linistiti, nu va agitati ca are cu cine colabora!

    Si pentru El Chupacabra: Normal ca pentru prima data difuzeaza imaginile RTV, ar fi si culmea sa le dea Flux Video, iar inainte sa intre pe post la Realitatea, sa apara la una din televiziunile cu care colaboreaza Fluxul. Nu inteleg ce te mira!

    Si inca ceva: Cum sa nu fie profitabil Flux Video, cand face bani practic din nimic: vinde imaginile pe care RTV le-a folosit deja si care nu ii mai aduceau niciun profit dupa ce erau facute publice. Iar carcotasii care vor spune ca se vand imagini second-hand, am o intrebare: care este diferenta daca, sa spunem, Realitatea si Antena au filmat la acelasi eveniment, iar Fluxul da imaginile catre clientii sai, asta inseamna ca si imaginile de la Antena sunt de mana a doua, daca sunt filmate chiar de ei? La fel de bine acolo putea fi si cameramanul unuia dintre clientii Flux (pe care nu ii precizez ca sa nu muriti toti de oftica), numai ca un client Flux Video prefera sa economiseasca niste bani, acolo unde chiar se poate!

    In fine... Nu am nimic cu nimeni, dar prea va dati toti cu parerea fara sa stiti despre ce vorbiti!

    O zi frumoasa!
  • flux video are drept clienti doganu' si national tv si niste tv de provincie. oricum, produsul este foarte viabil si mi e pare de viitor. oamenii pot prefera sa cumpere un produs deja ambalat, decat sa mobilizeze efective care i-ar costa mai mult pt. a obtine acele stiri. iar MV cred ca asta are in cap.
  • o mica precizare: MV a plecat din MediaPro in 2006 insa la Realitatea-Catavencu a venit abia in 2007. Si adicate cum "a plecat"? Asa, pur si simplu? Nu i-a mai placut director general? Poate ne lumineaza vreun fost coleg din Pro
  • @ dasein pentru unii: adelina, mama, tu esti? bata-te norocul sa te bata:) salveaza-ti, maica, meseria dar asigura-ti un stoc consistent de prozac. fostii tai colegi stiu de ce. Pt. ceilalti: are cineva idee cine cumpara fluxvideo de la newsin? Pura curiozitate. Si as mai dori sa stiu si ce mama naibii face cu el:) Ca primatul informatiei si al imaginii tot RTV-ul il are.
  • nu, nu sunt eu toma alexandru, asa cum m-au intrebat unii :)) eu sunt anagajat la flux video si, initial, mi-a fost sila sa comentez...

    oricum discutia e mult prea lunga si situatia e prea complexa.

    s-a vorbit de fluxvideo.. fluxvideo are clinti si in buc. si afara, mai e si acel vnn, e ok. functioneaza cu content de la RTV pt. ca asta a fost ideea de la inceput. sa ia de rtv, iar o intelegere a fost, repet, facuta de la inceput. asa ca, de ce sa dam in aia care au ramas? eu lucrez la fluxvideo, si - pt cei care nu stiu - chiar muncesc. nu iau stirile de la rtv asa cum sunt, ca ar fi dezastru :)) noi chiar muncim, dar nu asta e ideea.

    in ceea ce priveste reporterii si cameramanii locali, e logic ca nu primesc nimic de pe urma re-vanzarii acestui produs. cititi contractele. ei, prin contract, vand practic drepturile de difuzare catre rtv, ei nu primesc nimic. deci, nu asta e ideea, again.

    ideea e ca ceea se petrece oricum e trist. trist rau. pentru ca angajatii nu sunt vazuti ca indivizi, ci ca niste nume pe niste hartii. maxim ca niste papusi! valoarea nu conteaza, e o gramada de oameni si o gramada de contracte. unii il apara pe popa. mie mi-e indiferent, dar il urasc pt. faptul ca de craciun si de revelion m-a lasat fara bani. dupa un an de munca, de sarbatori nu mai vazusem bani demult. prin urmare, toate principiile alea alea jurnalistului vietii nu prea ne ating pe noi, anagajatii de jos :))

    a fost mailul acela de la adelina, in care vorbea despre principii si slugarnicie. ok, principii. normal k ai principii cand ai 3 case si salariu mare. cand ai un salariu de 1.500 - 2.500 de ron + chirie, nu alea tin de foame. majoritatea celor care sunt dati acum afara de la newsin se vor duce sa lucreze oriunde... pt. ca au nevoie de bani.

    dar asta nu e vina lui popa, nici a lui vasiliu, nici a lui vantu. traim intr-o societate care a incetat de mult sa mearga pe vreo latura umana. conteaza banul si ori ne obisnuim cu asta ori ne punem streangul de gat...

    eu zic ca e prea multa agitatie de pomana in jurul newsin. asta e lumea :) si newsin e parte din ea.

    eu sper sa fie bine intr-un final pentru toata lumea. si mai sper sa imi iau mereu banii la timp si sa nu se mai repete ever figura cu inatrzierile alea salariale imense.

    sanatate si nervi de otel.
  • OFC ca e profitabil fluxul video, dara e gratis de la RTV si de la studiourile locale. Bineinteles cameramanii si reporterii de teren nu primesc nimic in plus pt. asta. Ceea ce nu inteleg cum de nu au scos pe profit departamentul foto, care ani de zile nu a platit nici un ban pt. o gramada de fotografi dupa pozele vandute.
  • Specialistul (ista) mar pare sa considere stiri inventiile sau rasturnarile de pondere ale elementelor de informatie din ceea ce difuza newsin, iar materialele obiective, datele certe, inclusiv mersul trenurilor aiureli negazetaresti. Pai tocmai de aia a murit newsin, pentru ca pervertise inclusiv informatia, pe stilul vintu, care a pervertit tot, de la fondurile mutuale, la sindicate, de la televiziune de stiri, la candidat la presedintie. Cind o agentie de stiri preia o informatie de pe un blog de stangi, iar aceasta stire este prezentata in celelalte "unitati de continut" (sic!) ale trustului drept informatie de agentie, intr-o suveica de proasta calitate, este evident ca agentia de stiri respectiva urmeaza soarta celorlalti manipulatori. Acum, v-ati prins?
  • Cea mai admirabila aventura - NewsIn
    Share
    Today at 15:31 | Edit note | Delete
    Într-o ţară care îşi asumă vocaţia democratică, la două decenii după ieşirea din carcera totalitară, pare posibil ca o instituţie de presa credibilă, angajată profesional, construită pe asumarea personală a fiecărui jurnalist, să dispară peste noapte.

    Nu poţi ucide însă o agenţie de ştiri prin simplul gest al mâinii, de vreme ce ea este fabricată dintr-un cu totul alt material decât o fabrică sau o uzină. Agenţia de ştiri înseamnă ziarişti ale căror raţionamente, cunoştinţe şi da, uneori intuiţii în timp legitimate, se livrează ca liant social.

    Sunt jurnalist din alegere individuală. Nu am un loc de muncă, ci o profesie care mă structurează şi defineşte. Desfiinţarea subită a Agenţiei de presă NewsIn este doar un moment, unul greu uman şi de răscruce, din parcursul meu profesional, la care am fost invitată ca spectator, negându-mi-se voluntar statutul de actori, întocmai pentru că miza mea este aceea de a-mi salva profesia, nu propria piele.

    Agenţia de presă NewsIn s-a născut în seprembrie 2006. În anii care au trecut de atunci, agenţia a crescut şi s-a legitimat pe o piaţă mediatică încă neaşezată, reuşind să devină credibilă şi să depindă doar de crezul deontologic şi de munca solidară a redacţiei. În ultimele şase luni, agenţia NewsIn s-a autofinanţat, demonstrând că poate supravieţui pe cont propriu, din munca jurnalistică, prin abonamente plătite de clienţi care au acceptat o miză ridicată şi care au plătit conţinut de calitate.

    Despre desfiinţarea agenţiei de presă NewsIn nu am fost anunţaţi oficial. Ni s-a comunicat prin terţe părţi, poate şi pentru că gestul de a suprima o instituţie media nu are cum să fie asumat şi tranşat. Este un gest ireparabil istoric.

    Agenţia NewsIn dispare într-un moment în care îşi câştigase singură credibilitatea, după o campanie electorală în care fiecare dintre jurnaliştii ei au muncit înzecit şi cu ambiţie, astfel încât echilibrul şi frumuseţea profesiei să fie reflectate de ştirile pe care le-am scris. Este o pierdere imensă, pe care va trebui să o acceptăm, şi care dezvăluie carenţele adânci ale paradigmei în care presa a fost aruncată de patronii instituţiilor media.

    Am învăţat că ştirea înseamnă text scrupulos construit, supravegheat gramatical şi în care controlul informaţiei şi al contextului dau tonalitatea în care este lecturată.

    Am lucrat la Agenţia de presă NewsIn, unde fiecare virgulă putea fi discutată şi unde sensurile ascunse ale vorbelor erau atent gestionate. A fost o aventură jurnalistică admirabilă, căreia îi rămân datoare, în care singura autoritate a fost aceea consimţită şi în care "şefii" ne dădeau lecţii de istorie, diplomaţie, politică externă şi chiar literatură. Iar faptul că am lucrat într-o instituţie septică, condusă de Cosmin Poapa şi Adelina Rădulescu, care au girat cu experienţa şi cu erudiţia lor produsele noastre jurnalistice a fost, de bună seamă, un incontestabil câştig.

    Mulţumesc tuturor celor care m-au sprijinit şi care au contribuit la consolidarea şi legitimarea agenţiei. Produsul jurnalistic care face rabat de la calitate, indiferent în ce context şi din ce raţiuni, nu are ce căuta în presă, iar faptul că ambiţia şi corectitudinea profesională (asumându-ne erorile şi nevoia constantă de a deveni mai buni) au convins este un semn că profesia aceasta ameţitor de frumoasă merită.

    Voi continua să fiu jurnalist şi să îmi exercit profesia în virtutea credinţei că salvarea fiecăruia vine din bună-credinţă şi din orgoliul de a ne autodepăşi. Nu arunc mănuşa nimănui, pentru că atunci când îţi alegi adversarul, condiţia este ca acesta să se situeze în acelaşi registru cu tine, ori eu vreau să rămân jurnalist.
  • sunteti prosti, frate. Mar, in Bucuresti exista clienti ai fluxvideo, la fel ca si in tara. e un produs foarte viabil. tu pari un angajat neumtumit al newsin :-? daca si stirile alea le faceai la fel cum vorbesti pe forumuri, nici nu ma mir ca moare agentia! bafta!
  • Foarte originala strategia lui Vasiliu asta! Carevasazica, dupa ce NewsIn s-a descurcat, fara ajutorul trustului, mai bine de jumatate de an, in timp ce "falimentarii" din R-C isi luau leafa la timp, independent de "gaurile" pe care le produceau, a sosit clipa ca strategul numit de Vantu sa mulga, pe cat posibil, agentia, iar asta pe spinarea unor oameni care si-au mancat sanatatea in acest loc de munca.
    Nu e loc pe piata? Un argument infantil si, oricum, total fals, cata vreme NewsIn a adus realmente ceva nou in piata, de la principii editoriale, la impachetarea informatiei intr-un mod pe care Mediafax nu si l-a insusit nici acum. Iar daca nu ar fi fost loc pe piata, NewsIn nu ar fi avut semnate, in ciuda crizei, contracte care sa-i asigure supravietuirea in conditii onorabile in raport cu restul presei de continut.
  • NU trebuie sa faca niciun portofoliu! Ce e asa de greu de inteles? Au contracte in derulare, destul de grase, cu institutii bugetare care oricum vor plati Pentru ACEI bani se tin cei 10 sau cati or fi - pentru a prelua niste materiale RTV si a le da acelor clienti.... Dupa care, pa! si lor, evident. Este singurul motiv pentru care se pastreaza inca numele de NewsIN, pentru a nu se rezilia acele contracte. Agentia de stiri a disparut, a fost ingropata, gata. Iar AgerPres nu e agentie de stiri, e doar un releu de transmitere a comunicatelor oficiale, plus traduceri de pe agentii straine. Si ca idee, chiar poate cineva cu minima decenta sa acuze angajati care s-au chinuit fara bani luni la rand pentru proiectul NewsIN ca "sug" bani? Agentia era independenta financiar de mai bine de jumatate de an, nu a primit niciun ban de la board, desi "intelegeri" se puteau face, mai ales in campanie...

Trimite un comentariu