Skip to main content

EXCLUSIV: Cum arată noul logo al ziarului România liberă

 

În noul format, care va fi lansat pe piaţă în luna martie, ziarul România liberă îşi va schimba şi logo-ul. România liberă este redesenat de Mario Garcia, cel mai bun om de concept de presă din lume. Vechiul logo va fi înglobat în noua formulă.

Publicitate

Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate noul logo al ziarului România liberă:

romania-libera4

(click pentru a mări)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Desi nu mi se pare un logo bun, in sensul de original, trebuie sa recunosc ca se retine usor si daca stau sa ma gandesc la faptul ca se presupune a fi imprimat pe diverse lucuri e ok
  • "fontul folosit n-are nicio legătură cu revistele de femei",
    Involuntar, are.
    -----------------------------

    "si dacă ati fi citit putină istorie tipografică pe lângă paginile ziarului ati fi stiut asta."
    Nu ma dau pe spate gratuitatile menite "sa dea bine" la public, deci sa trecem
    -----------------------------

    "fontul este unul modern"
    1. Nu e;
    2. De ce "modern" (linie/forma, stil, compozitie, cromatica, etc) trebuie sa inseamne altceva complet diferit, fara legatura?
    -----------------------------

    "făcut cu cap"
    ...mmmm
    -----------------------------

    "echilibrat"
    Micsorati noul logo pina la 40pix height (o dimensiune oarecare de web) si o sa aveti senzatia neplacuta ca va uitati la un "RI." (nu "RL"), plasat descentrat intr-un patrat mov, sub care scrie... ceva.
    Atit, deocamdata.
    -----------------------------

    "asortat caracterului initial folosit samd."
    Daca e o gluma recunosc ca ma prind cam greu, mea pulpa
    -----------------------------

    "putem discuta la nesfarsit pe partea de design"
    Credeti?...
    -----------------------------

    "dar nu asta e problema"
    ...dvs., cu siguranta.
  • @Coni:
    "un caracter de litera de revista pentru femei” nu e o afirmatie jignitoare, lucrul la care ma gindeam (si-l credeam subinteles, deh, defect profesional) era urmatorul: unele caractere de litera sunt mai potrivite pentru (titluri de) reviste adresate femeilor, si nu "dau bine" in titluri de reviste despre masini-unelte de ex., unde merg font-uri mai block, mai "strong".(Si invers) In general titlul unui ziar "serios" tinde dpdv grafic spre cea de-a doua categorie in ceea ce priveste modul de abordare, chiar daca font-ul "de plecare" e tot un antiqua, adica unul considerat mai "feminin", mai elegant.

    Compara cu atentie "E"-urile sau spatiile goale dintre litere (!!!) de la "ELLE" si "The Times"; acelasi tip de litera in esenta, tratata filiform si melodios intr-un caz, si masculin si sobru (in sens nobil) in celalalt :) La "noul" RL e o incercare jenant de puerila de copiere la modul "pot-si-eu" a unor lucruri care se vad mai des in revistele (de mina a doua) pentru femei si mai rau, distruge dintr-un foc (in loc sa o adapteze) o identitate vizuala construita in zeci de ani in jurul unui logo consacrat, inlocuind-o cu "ceva" de 2 bani.

    Nu mai vorbesc de faptul ca titluri/logotype-uri formate din initiale, buline, patrate, etc au in general tabloidele, exemplele sunt nenumarate. Asemanator sta treaba si cu culorile. Cu cit e mai tabloid un ziar, cu atit mai stridente culorile si proportiile. (Nimic rau in sine, la o adica)

    ELLE e o revista relativ de top dpdv vizual, si in general revistele occi pt femei sunt la un standard grafic ridicat.
  • Cum bine zicea cineva mai sus, Garcia supervizeaza schimbarea intregului concept, nu el este graficianul care a facut noul logo. Acum, logo-ul nu rupe gura targului, poate e un pic prea feminin cu serifele alea subtiri si patratul mov in stilul beau monde, dar poate ca o sa faca fata pietei laolalta cu o schimbare a continutului si cu o linie grafica puternica de interior. oricum era necesara schimbarea, mai ales pe partea de on-line.
  • Vinovati de caderea ziarelor SUNT jurnalistii, dtp-istii, marketingul, directorii, distributia SI cititorii, contextul, istoria etc. Exista relatii de interdependenta intre ele. Sau ati gresit articolul la care voiati sa comentati?
  • stii ce e funny? ca toti jurnalistii/presarii (pardon guristii) isi imagineaza ca vinovati de caderea ziarelor sunt dtp-istii, marketingul, directorii, distributia, chiar cititorii care "e niste tampiti, nu mai citeste nimic" dar uita ca nimic nu se vinde, daca nu ai un continut adecvat. penibililor, plecati acasa. ciocu mic!
  • logo?e ca la naumovici cu rosia montana..i-au dat 500.000 de euro ca sa intrebe oamenii pe strada ce ar face cu banii.cred ca mai bine il desenam si eu.oricum este un ziar neinteresant si pe duca.multumesc.
  • Sincer, noul logo al ziarului ma lasa rece, precum se intampla si cu ziarul in sine. Cat despre Elle, desi sunt femeie, mi-a luat ceva pana mi-am dat seama care este acela, si totusi nu consider argument afirmatia vruta a fi jignitoare "un caracter de litera de revista pentru femei". Si Elle are reprezentari diferite in functie de tara unde apare.

    Dar voiam sa spun ca logo-ul acestui site mi se pare de-a dreptul foarte fain!!! Plin de creativitate, inspirant, unul dintre cele mai bine realizate pe care le-am vazut in ultimul timp. Eu as schimba, totusi, culoarea "penitei"
  • dragii mei, nu e ok să comentați așa. articolul e puțin eronat. Garcia face concept, eventual branding și nu design de logo. conceptul nu e pentru voi, e pentru toată lumea. în mare parte e vorba de naming, ceva ce românia liberă avea nevoie în spațiul competitiv actual și pe termen mediu și lung: diferențiere fără pierderea autenticității.
    orice se face la ora actuală se face prin prisma concurenței și a posibililor viitori cititori, iar nu prin prisma cititorilor actuali (a căror loialitate nu va fi schimbată de această modificare).
    @anonim: fontul folosit n-are nicio legătură cu revistele de femei, și dacă ați fi citit puțină istorie tipografică pe lângă paginile ziarului ați fi știut asta. fontul este unul modern, făcut cu cap, echilibrat, asortat caracterului inițial folosit șamd. putem discuta la nesfârșit pe partea de design. dar nu asta e problema.

    una-peste-alta, să nu credeți că niște unii fac lucruri doar ca să fie făcute, așa cum se întâmplă majoritatea lucrurilor în românia, așa cum sunteți și voi probabil obișnuiți pe la servici, la bloc sau acasă.

    dacă Petrișor ar fi prezentat mai mult decât un singur logo sub titluri în stilul otv, atunci probabil comentatorii ar fi înțeles un pic mai mult și ar fi criticat măcar în cunoștință de cauză.

    și de ce nu zice nimeni nimic despre logo-ul acestui site? pentru că n-a fost desenat de Garcia?:)
  • Asa ceva nu exista sa existe!!!! "Noul" logo RL este un scuipat in obrazul oricarui grafician profesionist care a invatat meserie in scoala, nu pe internet.
    Un caracter de litera de revista pentru femei (gen ELLE) si doua initiale peste un patrat mov???? Am un pusti soft-ist in firma care ar putea sa faca acest "logo" in citeva minute.

    PASTRATI VECHIUL LOGOTIP !!!! Uitati-va cum arata un logotip de ziar adevarat (New York Times, La Gazzetta dello Sport, etc etc), nicaieri nu o sa vedeti o abreviere cu 2 litere. Logotipul vechi are forta, cursivitate, prestanta, e un pic scortzos si de anii 50 dar uatafac?, tocmai asta e "smecheria", pastreaza "parfumul" epocii in care a aparut ziarul, ii da un aer de respectabilitate si unicitate!!! Logo-ul poate fi un picutz ajustat (ca la Coca Cola, un logo de acum 100 de ani!!!), dar esenta trebuie sa ramina. Pina si marele "expert" Garcia si-a dat seama de asta, dovada ca a simtit nevoia sa puna vechiul logotip sub cele 2 initiale: scoateti vechiul logotip din "noul" si nu mai ramine nimic...

    Nu se poate asa ceva. Asta inseamna computer si internet in graphic-design: tupeul si plezneala fac legea.
  • Este clar ca vor sa dea o nota de modernitate, dar in acelasi timp sa pastreze ceva din traditia ziarului. Mie chiar imi place
  • Pacat, speram la ceva mai modern, sincer. Prima impresie e de dezamagire.
    Si Garcia e un om care merge mult pe prima impresie.....

Trimite un comentariu