Skip to main content

INTERVIU (1) Sorin Alexandrescu, şeful Antenei 1, despre schimbările de la Observator: Mircea Radu a avut această şansă, dar rezultatele au arătat că Alina Petrescu este cea mai potrivită

 

sorin-alexandrescu-2De luni, Alina Petrescu va fi noul prezentator al Observatorului principal al Antenei 1, în locul cupulului Lucian MândruţăAlessandra Stoicescu. De ce a fost aleasă ea?

Publicitate

Sorin Alexandrescu, director executiv Antena 1, într-un interviu acordat paginademedia.ro:

“Important în toată această strategie este formatul. În această situaţie şi în tot ce s-a întâmplat cu noul format, cu siguranţă că, trebuia să existe un driver de imagine care să poată transfera valorile acestui format către consumator. Analizând toate opţiunile pe care le avem în plus, Alina a fost alegerea cea mai bună, pentru că practic ea se potriveşte cel mai bine cu noul format.”

Mircea Radu a fost şi el pe lista scurtă, dar “Alina Petrescu a fost mai potrivită”. Noul Observator este gândit în colaborare cu o echipă de consultanţi de la ITN. Compania ITN a mai lucrat în trecut în România, pentru ştirile de la Naţional TV.

Din interviu:

  • "Pentru noul format este nevoie de un animit tip de prezentator. E vorba de relevanţa pe care o are el, de empatia pe care o are respectivul prezentator în relaţia cu telespectatorii."
  • "Vom elimina în noul format acea doză de senzaţional care practic copleşea modul în care erau transferate ştirile către consumator."
  • "Alina Petrescu are o experienţă foarte bună la prezentat ştirile, este foarte convingătoare, are empatie şi are o anumită căldură cu care transferă emoţia din ştiri către consumator."
  • Revine Mircea Radu pe un nou format la sfârşitul anului? "Mircea Radu are în momentul de faţă foarte multe opţiuni, probabil că va exista o astfel de posibilitate."
  • "Notorietatea este un anumit factor, dar nu este determinant."
  • Despre experienţa consultantului ITN la Naţional TV: "nu ştiu ce au cerut cei de la Naţional TV. E un lucru care îi priveşte în mod direct, noi nici nu am încercat să facem o anumită investigaţie în ceea ce a făcut ITN în relaţia cu Naţional TV.

Interviul pe larg:

Înainte de a conduce Antena 1, Sorin Alexandrescu a fost la şefia Kandia Excelent. Anii petrecuţi la conducerea unei corporaţii şi-au spus cuvântul: Sorin Alexandrescu vorbeşte atent, poate mult prea atent, iar frazările corporatiste l-ar face invidios şi pe cel mai zelos om de PR. Un interlocutor pentru care un simplu răspuns “Da” sau “Nu” este ascuns în exprimări meşteşugite astfel încât să dilueze cât se poate adevărul unui răspuns exact.

Petrişor Obae: De ce a fost nevoie de schimbarea celor doi prezentatori, Lucian Mândruţă şi Alessanra Stoicescu?
Sorin Alexandrescu
: Aici este o poveste care vine de undeva mai din spate pentru că, practic, cei doi prezentatori au creat mult dialog cu noi în privința pașilor pe care vor să-i urmeze, pe viitor. Este undeva, apropierea noastă față de dorințele lor.

Acesta este un răspuns cât se poate de corporatist pentru o situație cât se poate de clară. Ei au fost dați de la pupitrul Observatorului, n-au vrut ei să se întâmple asta, să fim serioși. De ce s-a ales varianta înlocuirii celor doi?
Eu cred următorul lucru: probabil există tentația să credeți că eu vă dau răspunsuri corporatiste. Am să vă demonstrez că nu se întâmplă așa. În jurul grupului nostru media există foarte multe persoane importante, precum cele două persoane la care faceți trimitere.

În evoluția fiecărei persoane, pe parcursul pe care ele au fost împreună cu acest trust media, fiecare a vrut la un moment dat și a simțit nevoia unei schimbări. Este un lucru absolut normal. Ni se întâmplă fiecăruia dintre noi. Nu este vorba despre faptul că unul este mai prezent în zona media sau nu.

Eu am urmărit declaraţiile lor din presă şi mi-e greu să cred că Alessandra Stoicescu a vrut să se ducă numai pe emisiunea Q&A şi că Lucian Mândruţă a vrut să plece de la Observator. Care a fost raţiunea strategică pentru care s-a renunţat la două vedete care se identificau cu acel program?
Nu putem să tragem o concluzie asupra faptului că vedetele care n-au mai avut la un anumit moment o apartenenţă cu un anumit tip de program au fost date afară din respectivul format, pentru că nu e adevărat. E un lucru care ţine de evoluţia unei anumite persoane cu un anumit format. E vorba de relevanţa pe care o are respectivul format într-o anumită perioadă de timp.

Cu siguranţă această schimbare pe care ei şi-au dorit-o în carieră este una care nu a avut incidenţă cu schimbarea Observatorului. Este o dorinţă pe care cei doi au avut-o mai demult. N-are nicio legătură că cineva a fost dat afară sau nu.

Se erodaseră cei doi în Observator?
Eu cred că trebuie să facem diferenţa între cele două formate, care sunt practic două lucruri totalmente diferite. Pentru noul format este nevoie de un animit tip de prezentator. E vorba de relevanţa pe care o are el, de empatia pe care o are respectivul prezentator în relaţia cu telespectatorii. Şi în principal este vorba despre modul în care transferă acest format din toată strategia din spatele lui către consumator.

Vom elimina în noul format acea doză de senzaţional

Să dăm câteva elemente care se vor schimba, faţă de actualul Observator. În noul format, ce va arăta altfel?
Schimbarea fundamentală a noului format este modul în care sunt prezentate ştirile.

Adică?
Cred că deja mă repet, vom elimina în noul format acea doză de senzaţional care practic copleşea modul în care erau transferate ştirile către consumator. Practic va fi o oglindă a vieţii fiecăruia celor care se uită la noi, astfel încât să vadă şi să transferăm relevanţa pe care o au evenimentele care se întâmplă în viaţa lor.

Va fi un format mai quality, mai apropiat de ce?
Cred că în momentul de faţă nu avem un congruent în România din punct de vedere al modului la care ne raportăm cu noul format pentru că, practic, tendinţa naturală a formatelor existente este aceea de a tabloidiza şi practic senzaţionalul este singurul vector care conduce strategia în care sunt prezentate ştirile.

Ce vă face să credeţi că noua abordare va vinde, de ce e mai bună decât senzaţionalul?
Eu cred că, pentru fiecare dintre noi, e mai important ce este relevant decât ce e senzaţional. Cred că suntem înconjuraţi de o mare de senzaţional, care la un moment dat, dacă stăm să ne uităm cu atenţie, are o substanţă extrem de volatilă. Acesta este motivul pentru care credem cu tărie că a arăta relevanţa evenimentelor care le impactează viaţa de zi cu zi e mult mai important.

Alina a fost alegerea cea mai bună, pentru că practic ea se potriveşte cel mai bine cu noul format

alina_petrescu2De ce a decis Antena să pună un prezentator care nu are statut de vedetă?
Aşa cum v-am spus, important în toată această strategie este formatul. În această situaţie şi în tot ce s-a întâmplat cu noul format, cu siguranţă că, trebuia să existe un driver de imagine care să poată transfera valorile acestui format către consumator. Analizând toate opţiunile pe care le avem în plus, Alina a fost alegerea cea mai bună, pentru că practic ea se potriveşte cel mai bine cu noul format.

Care sunt avantajele pe care le are un prezentator non-vedetă?
Cred că depinde foarte tare de felul în care definiţi dumneavastră statutul de vedetă sau non-vedetă.

Prima întrebare pe care mi-am pus-o a fost “cine este această fată?” Nu are nici pe departe statutul Alessandrei Stoicescu sau al lui Lucian Mândruţă.
Din punct de vedere al ştirilor, relevanţa pe care o are Alina Petrescu în privinţa acestui tip de format, ea este o vedetă.

Pentru publicul Antenei 1 ea este aproape o necunoscută. Nu e vedetă.
Eu cred că este un lucru pe care trebuie să-l exprime cei care se uită la acest format şi cred că asta o vom vedea într-un scurt timp după ce noul format va fi lansat. Eu cred că trebuie să lăsăm puţin timpul, ca publicul să ne spună dacă Alina Petrescu este sau nu este într-un anume fel.

Care sunt punctele tari pe care mizează Obervatorul prin aducerea Alinei Petrescu?
Alina Petrescu are o experienţă foarte bună la prezentat ştirile, este foarte convingătoare, are empatie şi are o anumită căldură cu care transferă emoţia din ştiri către consumator. Astea sunt atuuri absolut evidente.

Echipa de la ITN nu este echipa care a lucrat cu Naţional TV

Cine a gândit această strategie?
Strategia este o combinaţie dintre echipa de la Observator şi ITN, consultanţii noştri pentru zona de ştiri, ei fiind unii dintre cei mai importanţi producători mondiali de programe de ştiri.

Ce experienţă au ei în România?
În România experienţa pe care au avut-o ei în trecut a fost Naţional TV.

Şi v-a convins ce au făcut acolo?
Cred că nu este întrutotul relevant ce au făcut ei acolo, pentru că depinde foarte mult ce le cere cineva să facă. Adică, practic, orice consultant pe care l-ai luat pe o anumită zonă din business-ul tău îţi livrează şi este relevant faţă de brief-ul pe care i-l dai, faţă de nevoia pe care o ai într-un anumit moment.

Adică cei de la Naţional TV nu au ştiu ce să ceară?
Sincer, să vă spun, nu ştiu ce au cerut cei de la Naţional TV. E un lucru care îi priveşte în mod direct, noi nici nu am încercat să facem o anumită investigaţie în ceea ce a făcut ITN în relaţia cu Naţional TV. Mai mult decât atât, echipa de la ITN nu este echipa care a lucrat cu Naţional TV.

Niciodată nu am lucrat cu obiectivul să fiu pe locul doi

Care ar fi obiectivele pe care doriţi să le atingeţi cu această strategie?
Cred că va fi foarte dificil să vă spun în momentul de faţă , pentru că astea sunt nişte detalii confidenţiale. Ce pot să vă spun foarte clar şi evident este faptul că avem trei obiective mari. Primul dintre ele se referă la partea de diferenţiere, deci vrem să avem un diferenţiator puternic faţă de competiţie, cel de-al doilea se referă la calitatea şi relevanţa ştirilor. Şi bineînţeles prin tot acest format vrem să ne îmbunătăţim cota de piaţă.

În cât timp vreţi să suflaţi în ceafa Pro TV?
Pot să-ţi spun că niciodată nu am lucrat cu obiectivul să fiu pe locul doi.

Asta spunea şi consultantul Antena 1 acum doi ani şi Antena 1 încă este numărul doi.
Cred că lucrurile sunt fundamental schimbate, pentru că dacă ar fi să judecăm performanţa diviziei TV sau Antena 1 creşterile de 22% ale cotelor de audienţă în 2009 nu arată un comportament de second player. Cu siguranţă că lucrurile nu pot fi rezolvate peste noapte. Poate că timpul va demonstra.

Da, deci nu vreţi să fiţi locul doi, dar cu siguranţă într-un an, într-un an şi jumătate vă propuneţi să o călcaţi pe trenă pe Andreea Esca. Nu?
Există momentele în care salturile de la o poziţie la alta, mă refer la cote de piaţă, pot fi făcute într-o manieră senzaţională sau pot fi percepute într-o manieră senzaţională. Atunci când ai o anumită dimensiune în business-ul ăsta, în primul rând că paşii trebuiesc făcuţi extrem de bine determinaţi şi trebuie foarte bine structuraţi din punct de vedere al stategiei cât şi din punct de vedere al relevanţei faţă de consumator. Orice mişcare extrem de spectaculoasă în materie de cote de piaţă, la dimensiune de genul acesta, nu este foarte uşor de făcut.

Cu siguranţă, creşterea pe care noi ne aşteptăm să o avem după această schimbare trebuie să fie una sustenabilă, astfel încât, diferenţa dintre noi şi Pro TV să fie micşorată.

Ce-ar avea Observatorul şi n-ar avea ProTV în noua formulă?
Sunt modele de business fundamental diferite.

Mircea Radu are în momentul de faţă foarte multe opţiuni

mircea-radu6Când a fost ales prezentatorul s-a avut în vedere ca el să nu fie o vedetă?
Nu, alegerea prezentatorului a ţinut în mod primordial de format. Practic, au existat anumite lucruri pe care noi le-am urmărit de la prezentator, astfel încât el să de potrivească foarte bine cu formatul.

Mircea Radu de ce nu s-a potrivit pe format?
Mircea Radu este un coleg de-al nostru care a avut o contribuţie foarte importantă în evoluţia Antenei 1 şi a trustului Intact, în general. Abordarea noastră este de a le da şansă fiecăruia dintre colegii noştri în oricare dintre proiectele noi pe care le lansăm. Practic, Mircea Radu a avut această şansă, dar rezultatele au arătat că Alina Petrescu este cea mai potrivită persoană.

Unde nu s-a potrivit el?
Astea sunt nişte detalii de profunzime, care cred că ne-ar lua foarte mult timp. Este vorba de un complex de factori, nu e vorba de două trei lucruri pe care le-am putea discuta asta s-a potrivit, asta nu s-a potrivit. Matricea după care s-a făcut această cercetare este una extrem de amplă, extrem de adâncă, care relevă foarte multe detalii şi mai ales zona de potrivire a personalităţii şi a persoanei cu formatul.

Deci nu a contat notorietatea în această grilă pe care aţi avut-o în vedere?
Notorietatea este un anumit factor, dar nu este determinant.

Într-un jurnal de ştiri principal, cât contează notorietatea?
Cred că depinde foarte mult de format şi depinde foarte mult de strategia pe care o are staţia. Există probabil staţii care au o cotă de piaţă foarte mică şi care vor să ridice formatul printr-o vedetă. Există staţii care au un anumit tip de a prezenta ştirile şi la care vedeta face parte din sistem şi există şi staţii la care ştirile sunt sau vor fi prezentate, cum este cazul nostru, într-o anumită manieră în care trebuie să calibrezi altfel dimensiunea content - prezentator - viewer şi atunci ea are o altă conotaţie.

Va reveni Mircea Radu pe un nou format la sfârşitul anului?
Mircea Radu are în momentul de faţă foarte multe opţiuni, probabil că va exista o astfel de posibilitate.

Lucian Mândruţă va intra în grila de primăvară cu emisiunea de seară?
Lucian Mândruţă are, în momentul de faţă, o opţiune foarte importantă la care lucrează şi vom decide în foarte scurt timp dacă acest lucru se va întâmpla sau nu.

Cam în cât timp?
Probabil este vorba de săptămâni.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @span: vrei sa spui ca nu e asa "hot" ca roxana ionescu (sau mama natura o cheama?!)??? cine ai vrea sa-ti citeasca stirile? vreun top-model?
    abia astept sa vad cum elimina dl. asta senzationalul din jurnal. el chiar nu vede ca romania e OTVizata?
  • Cred ca dl. Alexandrescu este avocat de meserie. Daca nu ma insel, exprimarea mai putin directa este de inteles.
    Si mai cred ca managerul e manager, a fi om de televiziune nu te face manager bun de televiziune (asa cum nu au toti doctorii stofa de manager de clinica samd). Dar cu siguranta ca ai nevoie de specialisti ca sa intelegi mecanismele din noua industrie in care lucrezi.
    Sa speram ca vom vedea emisiuni mai bune pe Antena1 si ca Observatorul va reveni in pozitia 1 intre emisiunile de stiri ale posturilor comerciale. Mult succes Alinei - are o misiune dificila si papuci mari de incaltat :).
  • dupa parerea mea, tot ceea ce se intampla din toamna incoace la Intact este un fel de..autosabotare. Sunt schimbati din functie oameni vechi cu experienta ca Nicoara, Cristina Niculescu, Ionete etc pentru a aduce oameni fara experienta care nu se simteau prea comod unde se aflau si care au acceptat de dragul salarilor PROMISE "sa faca o incercare" Probabil ca " aceste incercari" se vor solda cu multi bani si nunumai ( imagine, alti oamneni bun, etc ) pierduti.
    Despre Dl. Alexandrescu nu cred ca sunt multe de zis deocamdata decat ca incearca sa vorbeasca ca o persoana care este de mult in televiziune el fiind proaspat achizionat si in curand va fi clar ca habar nu are de nimic altceva decat sa faca politie in Intact.
  • Asa da,Mircea Radu e greu de manipulat,pe cind o tinara cu aspiratii de viitor poate face compromisuri(compromisuri de care dl. voiculescu are nevoie).O vedeta consumata nu poate sa se compromita ,ea incepe o treaba de la un anumit targhet in sus.
  • Scuze!Cred ca Mircea Radu e greu de manipulat in cazul stirilor BOMBA pe care Antena cu trustul ei cu tot le impune deseori.Asa ca intelegem de ce nu mai incap VEDETELE la stiri.
  • @Karamian,
    Inteleg ca unica problema a acestui om este aceea ca i-a ,,luat fata" lui Matiescu :))! Alta care ar fi? Ca a explicat de ce a fost considerata Alina Petrescu mai potrivita decat Mircea Radu sau de ce Observatorul nu se poate asemana cu stirile Pro TV? Vorbim strict la aceasta parte a interviului, nu-i asa?
  • Bai tata ce mesteca asta la cuvinte! Era bun de pus si sef la SRI: spune nimic folosind zeci de cuvinte, unele mai fade decar altele. Din tot interviul asta am inteles ca el e noula sef de la Antena 1. Si atat. Si ca e un indoctrinat al corporatiilor cum poate nici Sarbu nu e. Nene, esti ingrozitor de plictisitor. N-as vrea sa fiu in sedintele matinale cu dumneata. Mi-as lua somn in primele 5 minute. Hai pa!
  • chiar nu vad ce treaba are notorietatea cu prezentarea stirilor. de ex, opinia mea este ca mircea radu este un foarte bun ascultator. emisiunea lui a presupus sa asculte oameni, povesti, etc. pe cand alina petrescu este o buna vorbitoare, un jurnalist de stiri pur sange. ori daca iti propui sa prezinti stiri nu poti pune pe scaun... sa zicem un actor de telenovele (no offense, n-am nik cu ei), chiar daca este vedeta. nu se va potrivi pur si simplu.
  • am urmarit-o atent pe alina petrescu pe cand era la a3 si cred ca cei care au ales-o ptr observator au nimerit-o cat se poate de bine. poarta cu usurinta o discutie libera, nu se balbaie cand nu citeste de pe prompter, are coerenta si logica.
    in plus, nu o data am vazut-o la a3 punand la respect politicieni care fie se certau intre ei, fie o luasera pe aratura cu raspunsurile - ceea ce inseamna ca reuseste sa se si impuna. deci da, tipul asta, sorin alexandrescu, are dreptate cand spune ca fata are relevanta cand vorbim de stiri.
  • Acest domn care a facut ciocolatzi se pricepe si la presa? OMG Ashtia din corporatzii sunt atat de brainwashed si incorsetati in niste clisee ...Oare nu se uita in jur cand iese pe strada? Din Berceni unde locuiesc, acest quality e aspiratzional rau ca orice quality din romania. Deci, cred ca domnul de mai sus viseaza la o societate perfecta pe care n-o s-o avem in rom nici intr-o suta de ani. Jurnalism pe bune inseamna la un moment dat si niste consecinte pentru niste unii pe care-i critici etc Or la noi, nimic din toate astea nu se intampla..Deci e degeaba...La tabloid e mai simplu: mortzi, kilotzi, e totul foarte simplu..Ma bucur ca Antena 1 va schimba societatatea si ca Acces direct va deveni o emisiune culturala, la fel ca si Super bingo :) Mai bine lasau pentru antena 3 treaba cu quality. Nisha e mai de bun simtz..Si cred ca facau treaba mai buna la Observator daca il prezenta Mandrutza cu amanta :)
  • Prost e ala care compara Observatorul Antenei 1 cu stirile protv !
    Nu au nicio treaba ..stirile Antenei intotdeauna mi s-au parut mai serioase!
    Iar Alina Petrescu imi aduce aminte de Radu Cosarca..are o carisma speciala ..credibila
  • eu chiar sunt curioasa ce va insemna aceasta schimbare...o cunosc pe Alina, e o jurnalista profi...abia astept luni
  • eu unul de-abian astept sa vad noul format al observatorului. Alina Petrescu e o foarte buna jurnalista, care va da greutate dpdv content si credibilitate.

Trimite un comentariu