Skip to main content

Un sfert dintre români se uită la panourile publicitare în timpul deplasărilor zilnice

 

Un sfert dintre români, în special cei cu educaţie medie şi superioară, se uită la panourile publicitare în timpul deplasărilor zilnice, reiese din cel mai recent studiu Omnibus, realizat de institutul de cercetare de piață GfK.

Publicitate

Din același studiu mai reiese că aproximativ 16% dintre tinerii până în 25 de ani sunt interesaţi să privească emisiunile prezentate pe ecranele din staţiile sau mijloacele de transport în comun, în timp ce doar 10%  din întreaga populație preferă să facă acest lucru.

Românul e vorbăreț

Majoritatea românilor preferă să-și petreacă drumurile zilnice vorbind fie direct cu alte persoane (71%), fie la telefonul mobil (52%). Numai un român din zece nu stă de vorbă niciodată pe drum, iar un sfert din români nu vorbesc niciodată la telefonul mobil când se deplasează.

Ce citesc românii în plimbările zilnice?

Studiul GfK mai arată că românilor, indiferent de vârstă, le place să citească în timpul deplasărilor zilnice. Ziarele cumpărate sunt în continuare mai căutate decât cele gratuite (19% citesc ziare cumpărate faţă de 11% care citesc ziare gratuite). Diferenţa dintre cele două tipuri de ziare se menţine şi printre călătorii capitalei – 37% dintre aceştia citesc ziare gratuite şi 42% citesc ziare cumpărate.

Pe lângă ziare, în deplasările lor zilnice, oamenii citesc și cărti, în proporţie de 12%, procent uşor mai ridicat în Bucureşti şi oraşele mai mari de 200.000 de locuitori.

Tinerii ascultă muzică în timpul deplasărilor mai lungi de 10 minute, dar preferă muzica selectată de ei în defavoarea radiourilor

Jumătate dintre adolescenţii de 15-19 ani şi o treime dintre tinerii de 20-25 de ani ascultă muzică stocată pe player sau telefon.

Posturile de radio au o popularitate puţin mai scăzută, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15-19 ani şi de 20% din cei de 20-25 ani.

Date despre studiu

Informaţiile provin din studiul GfK Omnibus, realizat în luna ianuarie 2010 pe un eşantion de 1.072 de respondenţi din mediul urban şi rural. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.

Carmen Andronache

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu