Skip to main content

FEBRUARIE 2010. Audiențele lunii: Realitatea TV, depăşită seara de Kanal D. Antena 3, surclasată de Naţional. B1 nu reuşeşte să treacă de Antena 2

 

Variaţiile de audienţă în luna februarie, în mediul urban, se observă mai ales seara, în intervalul de maximă audienţă (Prime Time, orele 19.00-23). Aici, marile generaliste Pro TV şi Antena 1 au scăzut, comparativ cu ianuarie, iar clasamentul oferă câteva surprize.

Publicitate

În Prime Time, TVR 1 cade un loc, în favoarea Prima TV. Realitatea TV are un plus de telespectatori, dar este depăşită de Kanal D. Antena 3 face schimb de locuri cu Naţional TV. Iar B1TV îşi păstrează poziţia în clasament: imediat după Antena 2.

Concluzii din analiza datelor de audienţă:

După media în Prime Time (intervalul de maximă audienţă, 19.00-23.00)

  • Pro TV scade sub pragul de un million de telespectatori în intervalul de maximă audienţă. Postul pierde 74.000 de telespectatori în februarie şi ajunge la o medie de 962.000 de persoane.
  • Şi Antena 1 a fost văzută în Prime Time, în februarie, de mai puţini telespectatori: minus 54.000. Media telespectatorilor: 563.000.
  • TVR 1 pierde locul 3, în favoarea Prima TV, deşi ambele posturi pierd telespectatori seara. Postul public are un minus de 70.000 de telespectatori, iar Prima TV de 18.000.
  • Realitatea TV câştigă 10.000 de telespectatori în februarie, în Prime Time, dar cade un loc, în favoarea Kanal D. Antena 3 scade cu 22.000 de persoane şi este depăşită de Naţional TV.
  • Creşte seara Kanal D: 262.000 de telespectatori, un plus de 19.000 de persoane.
  • De semnalat, seara, saltul Naţional TV. Postul fraţilor Micula a câştigat aproape 30.000 de telespectatori.
  • B1 TV stă mai bine în februarie în Prime Time: 99.000 de telespectatori, cu 20.000 mai mult decât în prima lună a anului. Este depăşit însă de Antena 2.

După media pe toată ziua

  • Audienţa medie pe zi a Pro TV scade în februarie sub 400.000 de telespectatori. În scădere este şi Antena 1, care are cu 10.000 de telespectatori mai puţin, comparativ cu ianuarie.
  • Realitatea TV rămâne pe locul trei şi stagnează ca număr de telespectatori – 165.000. Antena 3 scade cu 15.000 de telespectatori.
  • Creste foarte uşor Kanal D – un plus de 5.000 de persoane.
  • Postul public TVR 1 face schimb de locuri cu Acasă TV, canal care urcă pe locul 5.
  • După media pe zi, Prima TV are un minus de 15.000 de telespectatori în februarie, faţă de prima lună a anului.

Audienţele medii ale posturilor TV în mediul urban, în PRIME TIME (intervalul 19.00-23.00), în lunile ianuarie şi februarie

  IANUARIE   Media in Prime Time (19.00-23.00)       FEBRUARIE   Media in Prime Time (19.00-23.00)    
Mii telespectatori Rtg% Mii telespectatori Rtg%
1 Pro TV 1036 8.9 Pro TV 962 8.3
2 Antena 1 617 5.3 Antena 1 563 4.9
3 TVR 1 356 3.1 Prima TV 291 2.5
4 Prima TV 309 2.7 TVR 1 286 2.5
5 Acasa 283 2.4 Acasa 271 2.3
6 Realitatea TV 244 2.1 Kanal D 262 2.3
7 Kanal D 243 2.1 Realitatea TV 254 2.2
8 Antena 3 208 1.8 National TV 209 1.8
9 National TV 180 1.6 Antena 3 186 1.6
10 OTV 149 1.3 OTV 131 1.1
11 Antena 2 109 0.9 Antena 2 116 1.0
12 TVR 2 104 0.9 B1TV 99 0.9
13 Disney 96 0.8 Disney 95 0.8
14 B1TV 79 0.7 Sport.ro 77 0.7
15 Pro Cinema 63 0.5 TVR 2 68 0.6
16 Cartoon Network/TCM 62 0.5 Pro Cinema 61 0.5
17 Sport.ro 56 0.5 ETNO 54 0.5
18 Hallmark 51 0.4 Cartoon Network/TCM 53 0.5
19 Eurosport 49 0.4 Hallmark 45 0.4
20 AXN 49 0.4 Favorit TV 45 0.4
21 Favorit TV 45 0.4 Euforia 44 0.4
22 Discovery 38 0.3 DigiSport 43 0.4
23 ETNO 37 0.3 Discovery 40 0.3
24 Euforia 36 0.3 Eurosport 38 0.3
25 National Geographic 26 0.2 AXN 35 0.3
26 Romantica 26 0.2 National Geographic 28 0.2
27 Taraf TV 26 0.2 Romantica 27 0.2
28 gspTV 22 0.2 gspTV 25 0.2
29 Animal Planet 21 0.2 Taraf TV 21 0.2
30 N24 PLUS 18 0.2 Animal Planet 20 0.2
31 Minimax/A+ 16 0.1 Minimax/A+ 19 0.2
32 TVR Cultural 15 0.1 N24 PLUS 18 0.2
33 DigiSport 13 0.1 TVR Cultural 16 0.1
34 Kiss TV 13 0.1 MTV Ro 14 0.1
35 U TV 13 0.1 U TV 14 0.1
36 Zone Reality 12 0.1 Kiss TV 13 0.1
37 MTV Ro 12 0.1 EuroSport 2 11 0.1
38 EuroSport 2 11 0.1 MGM 10 0.1
39 AXN Crime 11 0.1 AXN Crime 10 0.1
40 Universal Channel 10 0.1 Universal Channel 10 0.1
41 MGM 9 0.1 Zone Reality 9 0.1
42 Movies 24 8 0.1 Movies 24 8 0.1
43 TV Neptun 8 0.1 AXN Sci Fi 8 0.1
44 AXN Sci Fi 7 0.1 TV Neptun 7 0.1
45 TeleSport 6 0.1 TeleSport 6 0.1

Audienţele medii ale posturilor TV în mediul urban, după MEDIA PE ZI, în lunile ianuarie şi februarie*

  IANUARIE   Media pe zi       FEBRUARIE   Media pe zi    
Mii telespectatori Rtg% Mii telespectatori Rtg%
1 Pro TV 432 3.7 Pro TV 391 3.4
2 Antena 1 294 2.5 Antena 1 284 2.5
3 Realitatea TV 166 1.4 Realitatea TV 165 1.4
4 Kanal D 139 1.2 Kanal D 144 1.2
5 TVR 1 138 1.2 Acasa 117 1.0
6 Acasa 125 1.1 TVR 1 115 1.0
7 Antena 3 123 1.1 Antena 3 108 0.9
8 Prima TV 119 1.0 Prima TV 104 0.9
9 National TV 88 0.8 National TV 86 0.7
10 OTV 66 0.6 Disney 62 0.5
11 Disney 65 0.6 OTV 60 0.5
12 TVR 2 52 0.5 Cartoon Network/TCM 45 0.4
13 Cartoon Network/TCM 51 0.4 B1TV 41 0.4
14 Antena 2 43 0.4 Antena 2 41 0.4
15 B1TV 38 0.3 TVR 2 40 0.3
16 Pro Cinema 33 0.3 Sport.ro 38 0.3
17 Sport.ro 33 0.3 ETNO 36 0.3
18 Eurosport 33 0.3 Pro Cinema 32 0.3
19 Hallmark 30 0.3 Minimax/A+ 29 0.3
20 ETNO 27 0.2 Hallmark 26 0.2
21 Minimax/A+ 26 0.2 Discovery 24 0.2
22 Discovery 23 0.2 Eurosport 22 0.2
23 AXN 22 0.2 National Geographic 21 0.2
24 Favorit TV 22 0.2 Favorit TV 21 0.2
25 Taraf TV 22 0.2 AXN 19 0.2
26 National Geographic 21 0.2 Euforia 18 0.2
27 Euforia 16 0.1 Taraf TV 16 0.1
28 Animal Planet 15 0.1 gspTV 16 0.1
29 gspTV 12 0.1 Kiss TV 14 0.1
30 U TV 11 0.1 Animal Planet 14 0.1
31 Kiss TV 11 0.1 DigiSport 13 0.1
32 Romantica 11 0.1 U TV 12 0.1
33 MTV Ro 9 0.1 Romantica 10 0.1
34 N24 PLUS 9 0.1 MTV Ro 8 0.1
35 TVR Cultural 8 0.1 TVR Cultural 8 0.1
36 Zone Reality 7 0.1 N24 PLUS 8 0.1
37 DigiSport 7 0.1 MGM 7 0.1
38 EuroSport 2 7 0.1 Movies 24 6 0.1
39 Universal Channel 7 0.1 Zone Reality 6 0.1
40 MGM 6 0.1 Universal Channel 6 0.1
41 Movies 24 6 0.1 EuroSport 2 6 0.1
42 AXN Crime 5 0.1 Music Channel 5 0.0
43 Music Channel 4 0.0 TeleSport 4 0.0
44 AXN Sci Fi 4 0.0 AXN Sci Fi 4 0.0
45 TeleSport 4 0.0 AXN Crime 4 0.0
46 VH1 4 0.0 Mynele TV 4 0.0

*Sursa: Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Sincer, m/am saturat de politicieni care spun banalitati la Realitatea si apoi le repeta la Antena 3. Moderatorii sunt agresivi, dar nedocumentati. Nu au rabdare si nu stiu ce sa ceara invitatilor. Prefer sa vad altceva!
  • ionut : Secrete la palat e altfel decat furtuna la palat si nici inceputul de februarie nu-i la fel ca inceputul de ianuarie :)

    Cos: in cazul asta nu. Dar de unde tabu-ul asta ca merele nu se compara cu bananele? :)
  • Eu as miza pe vreme. Legat de ce zice Ionut, Olimpiada s-a difuzat dupa orele 24 de cele mai multe ori...Eu as mai spune ca romanul nu se mai uita la TV, internetul este fruntea:)
  • Aurelian: din punct de vedere consum al telespectatorilor nu e un semn care sa argumenteze ipoteza ta. E sezonalitatea fireasca (feb vs ianuarie) un pic accentuata de faptul ca anul asta au fost 10 zile de weekend in ianuarie. Fata de anul trecut februarie de anul asta e in usoara crestere (2%).

    Nota: cifrele pe care le-ai calculat tu banuiesc ca se bazeaza pe cele 45/46 de statii. Nu-i totuna cu numarul de telespectatori.
  • Ceea ce este interesant din punctul meu de vedere, este faptul că seara, în Februarie, faţă de Ianuarie, au existat cu 180.000 mai puţini telespectatori.

    De asemenea această cădere, deşi mai temperată, a existat şi în timpul zilei cu 134.000 de telespectatori.

    Poate că nu doar presa scrisă este în declin.
  • Seara de seara la Sinteza zilei si la Dantele de Dorobanti se lauda ca bat mereu Realitatea la audiente. Insa cifrele finale spun cu totul altceva.

    In prime time ProTV+ AcasaTv = Antena 1+ Prima TV + TVR1 + 93.000 de telespectatori
    Asta spune multe.
  • ceea ce ma distreaza pe mine foarte mult este faptul ca Disney channel si cartoon network au audienta all-day mai mare decat B1TV si ca OTV-ul este pe locul 11
  • cote: tocmai ai produs o dovada vie a faptului ca tabloidul tine de receptori :)

    Nu conteaza ca scrie invers si nici ca sunt tabele explicative clare. Daca titlul pare sa confirme o presupozitie a receptorului ... atunci "se confirma". :(

    Ambele canale cresc in prime time pe un consum total in scadere. Dar asta nu-i decat un prilej pentru un comentariu de infierare a evidentei :)

    Vivat interactivitatea !!
  • era normal sa scada Realitatea, ca doar panica au pe desfasurator. iar kanald este...praf ca programe;ii tine marketingul foarte agresiv pe care il au. sper sa se epuizeze si asta.

Trimite un comentariu