Skip to main content

Diaconescu cel lacom: peste 40 de minute de publicitate peste limita legală la OTV. De ce a dormit CNA până astăzi?

 

Dan DiaconescuNorocul lui Diaconescu sau bunăvoinţa CNA? Jumătate de an, Dan Diaconescu s-a jucat liniştit cu publicitatea. Dacă posturile TV tremurau la fiecare monitorizare a CNA legată de reclame, OTV nu avea niciun motiv. Televiziunea poporului nu intra în monitorizările CNA. Ca un elev care a scăpat nescos la tablă, Doru Iuga, omul lui Diaconescu la CNA, se uita satisfăcut cum ceilalţi plecau acasă cu amenzi frumoase la pachet. Până azi.

Publicitate

Azi, Doru Iuga a lipsit. când OTV a intrat, în sfârşit, pe lista de monitorizare, rezultatul a fost uluitor: peste 40 de minute de publicitate depăşite peste limita legală, din care 22 de minute o singură dată. Amenda:20.000 de lei.

Legislaţia audiovizuală prevede că limita legală de publicitate într-o oră este de 12 minute la posturile private şi 8 minute la posturile publice de televiziune.

Cum de a scăpat OTV-ul până acum de monitorizarea CNA-ului?

Preşedintele CNA, Răsvan Popescu:

"Nu avem capacitatea de a monitoriza toate posturile tot timpul, ceea ce a dus, să spunem, la ignorarea până acum a acestui post, dar în momentul în care l-am depistat depăşind durata publicităţii, l-am amendat destul de serios. Este prima dată când constatăm această depăşire la OTV."

Narcisa Iorga, membru CNA a recunoscut că instituţia din care face parte este vinovată de omiterea postului OTV din programul de monitorizare a publicităţii.

"Televiziunea poporului" a fost amendată în urma unei monitorizări realizate în perioada 22-28 februarie pentru intervalul orar 18.00-23.00. Alături de postul lui Dan Diaconescu au mai fost monitorizate şi canalele de televiziune: Acasă TV, Antena1, Antena3, B1TV, KanalD, Naţional TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR1.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, începând cu luna septembrie 2009, să monitorizeze lunar spaţiul alocat publicităţii într-o oră de emisie TV.

Munca CNA-ului n-a fost în zadar, a dat roade în cazul televiziunilor amendate

"Noi monitorizăm durata publicităţii de mult timp, doar că din toamnă am constatat o depăşire a timpului publicităţii şi atunci, începând cu luna septembrie am dat o serie de amenzi în creştere, astfel încât, în momentul de faţă aproape niciun post nu mai depăşeşte limita celor 12 minute pe oră.  Din luna septembrie acest această monitorizare a fost realizată lunar", a declarat Răsvan Popescu.

Dacă înainte Kanal D era campion la depăşirea publicităţii admise într-o oră, după cea mai recentă monitorizare, postul trustului Dogan a încălcat spaţiul admis reclamelor cu doar cu 1 minut şi 17 secunde.

În trecut (1-15 decembrie 2009), postul Kanal D a depăşit spaţiul de publicitate legal cu mai mult de 3 ore şi jumătate. Pentru această abatere televiziunea a fost amendată cu 60.000 de lei.

Foto: Mediafax Foto, Sorin Andreica (Publimedia)

Carmen Andronache

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu