Skip to main content

MOGULIADA. Adevărul Holding: Vîntu îşi etalează murdarele principii de business. Acces Press: revista Kamikaze împreună cu grupul domnului Patriciu încearcă un mic şantaj de presă

 

sorin-ovidiu-vintu12dinu-patriciu-33Kamikaze a declanşat Moguliada. Decizia Acces Press, companie deţinută de Sorin Ovidiu Vîntu, de a opri de la difuzare Noul Caţavencu a dus la un schimb dur de replici între grupurile deţinute de Sorin Ovidiu Vîntu şi Dinu Patriciu.

Publicitate

Ce s-a întâmplat?

Adevărul Holding condamnă, într-un comunicat, “practicile de cenzură ale Access Press”. “Dl. Sorin Ovidiu Vîntu, care controlează reţeaua de presă Acces Press, după ce ani de zile acest lucru a fost ascuns opiniei publice, îşi etalează în toată „splendoarea” murdarele principii de business care au făcut atâta rău pieţei media în ultimii cinci ani”.

Acces Press vine cu replica: “Kamikaze fost scos din reţea pentru că a încercat să eludeze plata unui commision: În loc să vină la negocieri, revista Kamikaze, împreună cu grupul domnului Patriciu înceaercă un mic şantaj de presă.” “Idiosincrasiile pe care domniile lor le au cu Sorin Ovidiu Vîntu îi priveşte.”

Războiul, pe larg:

În comunicatul Adevărul Holding, “murdarele practice de business” ale lui Sorin Ovidiu Vîntuau condus inclusive la închiderea unor titluri tradiţionale în presa scrisă, printer care Ziua, Cotidianul şi Gardianul”.

Adevărul Holding îl acuză pe “partenerul” lui Vîntu, Sorin Roşca Stănescu, că “s-a folosit incorect de numele Clubului Român de Presă pentru a obţine dubios (fără licitaţie) de la unii primari slabi de înger mai multe sute de locaţii în Bucureşti pentru viitoarea reţea Acces Press, controlul acesteia a fost înmânat către mai multe firme offshore despre care se ştie (inclusiv angajaţii stiu) că aparţin dl. Sorin Ovidiu Vîntu.”

Nici prestaţia Realitatea TV la alegerile din toamnă nu scapă nepenalizată:

“Un observator atent nu a putut însă să nu remarce prestaţia Realităţii TV în preajma alegerilor din 2009, invitaţiile continue făcute unor indivizi care se autointitulează jurnalişti în ciuda opoziţiei şi mesajelor clare transmise de CRP şi AJR (este vorba despre domnii Bogdan Chririeac şi Sorin Roşca Stănescu) şi „coincidenţele” ciudate între mesajele unor recente campanii ale postului Realitatea TV („Noi vrem respect”) şi apelurile înscrise pe pancarde de mai multe sindicate la mitingurile transmise în aceeaşi perioadă de aceeaşi televiziune (pură coincidentţă) din faţa Guvernului.”

În finalul documentului, Adevărul condamnă interzicerea revistei Kamikaze la chioşcurile Access Press şi ameninţă că firmele care “vor da curs somaţiei Acces Press şi nu vor mai vinde revista Kamikaze nu vor mai putea comercializa produsele Adevărul Holding, inclusiv cărţi şi DVD-uri.”

Acces Press: Şantaj de presă al revistei Kamikaze împreună cu grupul lui Patriciu

Compania de distribuţie Acces Press reacţionează la poziţia Adevărul Holding. Firma explică scoaterea revistei Kamikaze din reţea prin încercarea noii reviste de a scăpa de un comision:

“Revista Kamikaze a încercat să eludeze plata acestui comision tratând direct cu vânzătorii, moment în care ne-am sesizat şi am solicitat publicaţiei respectarea procedurilor de intrare în reţea.”

„În loc să vină la negocieri, revista Kamikaze împreună cu grupul domnului Patriciu încearcă un mic şantaj de presă”, arată un document semnat de Liliana Spiridon, administrator Acces Press.

acces-press

Ziariştii de la Adevărul sunt acuzaţi de “lipsă de documentare profesională”:

„Idiosincrasiile pe care domniile lor le au cu Sorin Ovidiu Vîntu îi priveşte şi nu înţelegem de ce îl invocă pe acesta ca fiind proprietarul reţelei Acces Press. Dacă pe tinerii şi lipsiţii de experienţă salariaţi de la Kamikaze îi înţelegem, înţelegând şi dorinţa lor de victimizare, lipsa de documentare profesională de la cei care se autointulează liderii pieţei de presă Quality de stupefiază.”

Mai jos, poziţia Acces Press şi Comunicatul Adevărul Holding

Acces Press: ŞANTAJ DE PRESĂ: pentru distribuţia gratuită a revistei Kamikaze

Grupul Adevărul Holding al domnului Patriciu într-un furibund atac la adresa companiei noastre G.E.D.P. S.A. ignoră faptul că aceasta nu este un ONG non profit ci o societate comericală care are ca obiect de activitate comisionarea produselor pe care le vinde în reţeaua proprie.

În acest context, revista Kamikaze a încercat să eludeze plata acestui comision tratând direct cu vânzătorii, moment în care ne-am sesizat şi am solicitat publicaţiei respectarea procedurilor de intrare în reţea.

În loc să vină la negocieri, revista Kamikaze împreună cu grupul domnului Patriciu încearcă un mic şantaj de presă.

Idiosincrasiile pe care domniile lor le au cu Sorin Ovidiu Vîntu îi priveşte şi nu înţelegem de ce îl invocă pe acesta ca fiind proprietarul reţelei Acces Press.

Dacă pe tinerii şi lipsiţii de experienţă salariaţi de la Kamikaze îi înţelegem, înţelegând şi dorinţa lor de victimizare, lipsa de documentare profesională de la cei care se autointulează liderii pieţei de presă Quality de stupefiază.

Îi aşteptăm cu plăcere pe salariaţii de la revista Kamikaze să negocieze procedura de comisionare pentru intrarea în reţea.

Liliana Spiridon

Adevarul Holding condamna practicile de cenzura ale Acces Press si cere ferm abandonarea acestora

Adevarul Holding a luat act cu surprindere de cererea trimisa de proprietarii si administratorii retelei Acces Press cu privire la scoaterea de la vanzare a publicatiei Kamikaze, editata de colegii de presa de la Ingenio Promo.

Dl. Sorin Ovidiu Vantu care controleaza reteaua de presa Acces Press, dupa ce ani de zile acest lucru a fost ascuns opiniei publice, isi etaleaza in toata „splendoarea” murdarele principii de business care au facut atata rau pietei media in ultimii cinci ani si au condus inclusiv la inchiderea unor titluri traditionale in presa scrisa printre care Ziua, Cotidianul si Gardianul.

Dupa ce partenerul sau, dl. Sorin Rosca Stanescu, s-a folosit incorect de numele Clubului Roman de Presa pentru a obtine dubios (fara licitatie) de la unii primari slabi de inger mai multe sute de locatii in Bucuresti pentru viitoarea retea Acces Press, controlul acesteia a fost inmanat catre mai multe firme offshore despre care se stie (inclusiv angajatii stiu) ca apartin dl. Sorin Ovidiu Vantu.

Cum isi administreaza afacerile de media dl. Sorin Ovidiu Vantu este la urma urmei treaba sa. Un observator atent nu a putut insa sa nu remarce prestatia Realitatii TV in preajma alegerilor din 2009, invitatiile continue facute unor indivizi care se autointituleaza jurnalisti in ciuda opozitiei si mesajelor clare transmise de CRP si AJR (este vorba despre domnii Bogdan Chririac si Sorin Rosca Stanescu) si „coincidentele” ciudate intre mesajele unor recente campanii ale postului Realitatea TV („Noi vrem respect”) si apelurile inscrise pe pancarde de mai multe sindicate la mitingurile transmise in aceeasi perioada de aceeasi televiziune (pura coincidenta) din fata Guvernului, spre finele anului trecut.

A cere insa, printr-o scrisoare oficiala trimisa mai multor societati comerciale, in anul de gratie 2010, ca o publicatie (in speta „Kamikaze”) din Romania, tara membra a Uniunii Europene, sa fie interzisa la vanzare intr-o retea de distributie denota obiceiuri si mentalitati pe care presa (inclusiv cea a grupului Realitatea) le critica in mod constant.

Adevarul Holding detine de multi ani o importanta retea de distributie in Bucuresti si in ultimele 24 de luni cate una in Cluj si Timisoara, insumand peste 100 de chioscuri. Niciodata, nici in cele mai emotionale momente ale competitiei profesionale cu alte trusturi de presa, Adevarul Holding nu si-a pus problema de a folosi arma distributiei pentru eliminarea de pe piata a competitiei.

Nu numai ca o asemenea masura are iz puternic de practici concurentiale incorecte (asteptam ca institutia abilitata, respectiv Consiliul Concurentei, sa se sesizeze si sa studieze cazul), dar ea este una pe care Adevarul Holding o considera profund imorala si incorecta la adresa colegilor de la revista „Kamikaze”.
Pur si simplu, Adevarul Holding nu accepta ca asa ceva se mai poate intampla in anul 2010, in Romania.

In consecinta, Adevarul Holding ia atitudine impotriva acestor practici, critica public asemenea initiative si potrivit atitudinii sale principiale de a face distributie de presa, clauza prezenta in toate contractele noastre de gen, va renunta la colaborarea cu orice societate de distributie care se va alinia la asemenea cereri aberante din partea Acces Press.

Altfel spus, societatile de distributie care vor da curs somatiei Acces Press si nu vor mai vinde revista „Kamikaze” nu vor mai putea comercializa produsele Adevarul Holding, inclusiv carti si DVD-uri.

Cine se preteaza la asa ceva nu poate fi partener de business cu Adevarul Holding! Iar verdictul final va fi dat de cititori si nu de distribuitori.

Conducerea Adevarul Holding

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • faiu,tu esti kamikaze?ia spune matale cine va plateste pe voi ca suntem curiosi.ia sariti cu dovezile ca ati luat imprumut si candvorba aia,sa ne convingem ca sunteti independenti sadea si fara de mogul.dovada se cere la razboi
  • au sarit postacii aparatori de k si de deontologie mascata.reactie in haita.distractie maxima.domnilor plata mea vine fix de la mine.sunt propriul meu angajat spre deosebire de inaltimile voastre.domnilor cine nu e vinovat sa arunce piatra.in rest... vorbe de prisos despre asa zisa curatenie morala a tot ce va inconjoara si ne inconjoara..communicatul de mai sus nu spune nimic si e un raspuns emotional la marele cuvant aruncat:cenzuraaaaaaa.distrati va bine :))ps.un jurnalist ok isi face treaba,indiferent de proprietar.cum ar fi ca britanicii sa se scandalizeze ca oligarhii rusi sunt proprietari de media?wow,sopre deosebire de noi,aia sunt civilizati.prostiile astea repetitive legate de proprietarii media merg numai pt neavizati
  • Faiu,
    felicitari, ai dreptate:intr-o tara civilizata , orice jurnalist competent si bineintentionat s-ar rusina sa fie angajat la un interlop care-l plateste din bani furati.Ceea ce nu stiu insa multi din exterior este umilinta fara limite la care sunt supusi, mai ales barosanii din conducere pe care, dupa ce i-a cumparat,ii iubeste cum a vazut el ca fac baietii in puscarie. Zi, Miha, ai curaj sa recunosti sau tu esti o sluga prea mica?
  • miha probabil e d.stanca, isi face norma pe net.

    ce e hilar, oamenii astia vorbesc de business si supravietuire economica, de undeva de sus, parca ar lucra pentru cine stie ce companie de top. dar niciodata o firma de-a lui vintu nu a facut un cent profit, ci a inregistrat milioane de euro pierderi.
  • miha, vezi ca au mai aparut unii carora trebuie sa le dai lectii

    ***Spre publicare / difuzare***
    Bucuresti, 31 martie 2010

    COMUNICAT

    Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa a luat nota de comunicatul Conventiei Organizatiilor de Media (COM) privind refuzul administratorului Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA (GEDP) de a permite difuzarea revistei Kamikaze in reteaua proprie, Acces Press.
    Infiintarea GEDP constituie materializarea dorintei CRP de a asigura o distributie eficienta si moderna de presa in Bucuresti, ca raspuns la dorinta Primarului General din acea perioada, domnul Traian Basescu, de a interzice distributia de presa realizata la tarabe improvizate. Implicarea CRP s-a constituit in gestionarea din punct de vedere etic a procesului de infiintare a acestei societati si solicitarea de la actionarii societatii a unor garantii de comportament nediscriminatoriu pe piata de difuzare, atat in ceea ce priveste structura de actionariat cat si in ceea ce priveste relatia cu firmele de difuzare de presa. Doar in baza acestor garantii, CRP a sprijinit solicitarea GEDP de a primi de la Primaria Generala a capitalei concesionarea spatiilor de difuzare si a precizat ca renuntarea de societate la aceste conditii duce la delimitarea CRP de Grupul Editorilor si Difuzorilor de Presa SA. Trebuie precizat ca CRP, ca organizatie, nu a intervenit in deciziile interne sau comerciale ale GEDP, aceasta societate functionand independent, in baza propriilor documente, adoptate de actionarii sau administratorii sai.
    Comunicatul COM aduce informatii care pun la indoiala respectarea de catre GEDP a cerintelor CRP, sub cel putin doua aspecte:
    - GEDP se pare ca este detinuta de doua societati care depasesc, individual, cu mult pragul de actionariat care ar asigura echilibrul fata de ceilalti actionari;
    - GEDP interzice difuzarea unei publicatii in reteaua proprie.
    In ceea ce priveste cea de-a doua informatie, explicatia publica a administratorului GEDP denota o lipsa de organizare in interiorul retelei, in speta nu exista proceduri stiute si respectate de difuzori pentru introducerea de noi publicatii la vanzare. Daca se dovedeste ca aceasta explicatie este corecta, situatia din interiorul GEDP este, de asemenea, deranjanta pentru asigurarea corectitudinii pe piata de difuzare.
    Clubul Roman de Presa solicita Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA sa informeze, de urgenta, privind urmatoarele:
    - structura actionariatului companiei, cu numarul de actiuni si procente detinute de fiecare actionar
    - structura Consiliului de Administratie al companiei
    - procedurile pentru introducerea de noi publicatii in retea, asa cum rezulta din contractele aplicabile in interiorul companiei (contractele de difuzare, contractele de franciza, s.a.m.d.)
    - situatia juridica a difuzarii publicatiei Kamikaze in reteaua de chioscuri Acces Press.
    Asa cum a precizat inca de la initierea acestui proiect, Clubul Roman de Presa il sprijina doar in masura in care societatea da dovada de un comportament corect fata de editori si difuzori. Solicitam, din nou, GEDP sa faca dovada acestui comportament. Fara o asemenea dovada, CRP va aduce la cunostinta autoritatilor locale ale capitalei delimitarea fata de societatea beneficiara a locatiilor de difuzare de presa.

    Consiliul de Onoare al
    Clubului Roman de Presa
  • hehehe, hai miha, sa traiesti! mergi si bea o bere, ti-ai indeplinit misiunea pe ziua de azi. si ia tot trustu lui vintu cu tine si numiti-o team building. va tot dati corporatisti vestici, folositi cuvinte mari despre care nu stiti nimic, da tot comunisti in mentalitate ati ramas.

    deci asa descrii tu un business, nu? o mocangeala de la primarii, pentru spatii. in timp ce toate celelalte retele platesc spatiile respective.

    in tara civilizata despre care vorbesti vintu era la parnaie, iar sa lucrezi ca ziarist pentru oricare din firmele lui ar fi fost o rusine. nu mai spun ca intr-o tara civilizata, astfel de retele ca acces press putea sa stea si in cap da n-ar fi primit niciodata gratis spatii comerciale de pe care sa faca bani.
  • @faiu,cred ca nu pricepi sau te faci ca nu.repet are dreptul sa schimbe termenii si sa se negocieze.cenzura?haha.asta numai in ro se mai poate invoca de catre cei care incerca sa manipuleze.asta imi place la ro,ca totul se rastalmaceste si cand nu merge ceva se invoca cuvinte mari.invatati sa supravietuiti in business si apoi sa veniti cu reguli.pana una alta daca considerati ca aveti dreptate de ce nu dati in judecata?asa se face intr o tara civilizata nu cu mahala.
  • @miha,
    "toata presa" cu care intra intr-o relatie contractuala de distributie, chiar si prin terti (cum s-a intamplat cu kamikaze).

    presa pe care nu au voie sa o cenzureze ulterior de la distributie (cum s-a intamplat aici) decat in conditii foarte clar specificate, conditii de natura economica, si nu nervii managerilor trustului ca au parte de concurenta.

    e un caz de cenzura si concurenta neloiala chiar si pentru o retea de distributie normala, fara particularitatile acces press.
  • @faiu,documenteza te tu.care toata presa?specifica asta?scuze dar uita te pe legi si ai sa vezi ca au dreptul la propriile reglementari chiar daca beneficiaza de spatiu gratuit din partea primariei.e simplu,dar se pare ca nu intelegi
  • @ana. se vede treaba ca habar n-ai despre ce vorbesti. "cauta altu mai bun"? care altu mai bun, ai habar de companiile de distributie de presa scrisa? stii cate sunt si cate chioscuri au? vorbesti ca sa te afli in treaba.

    acces press este cel mai mare distribuitor pe bucuresti pt simplul motiv ca firma a apartinut crp si prin presiunile unora ca srs au obtinut GRATUIT spatiile de amplasare a chioscurilor, oferind in schimb spatiu de vinzare tuturor ziarelor si distribuitorilor de carte cu care erau in parteneriat. primaria le-a dat spatiile astea, dupa care firma a fost sifonata catre vintu care a reziliat toate contractele si face acum pe marele afacerist. daca e asa un afacerist, de ce nu plateste spatiile respective si le primeste de mila?

    inainte sa butonezi pe net, documenteaza-te. nu e greu
  • da.Adevarul practica santajul si nu e o noutate “nu-mi faceti difuzare la revista Kamikaze, nu va mai dam la vanzare dvd-uri si carti” este acelasi santaj care are la baza si tirajul imens al click de exemplu, pe care ei il baga pe gat difuzorilor de presa. Pai daca firmele de difuzare nu accepta in cazul tabloidelor o comanda care sa aiba retur de 25 % , prin santajul “nu-mi primesti cat click vreau eu , vezi o laie cartile adevarul” ,astia reusesc sa ajunga la tiraje uriase ale click. li se va accepta revista la vazare, dat fiind comisionul incasat de firmele de distributie pe urma cartilor Adevarul. Una e 2% din 0,7 bani cat costa un click, alta e 2% din 11,99 lei cat e o carte . asa ca sa ma scuteasca Patriciu de lectii de moralitate ca nu merge.e de ras
  • Hmm, se pare ca nu a ajuns trackback-ul la destinatie, desi l-am dat corect:

    http://danpatrascu.eu/2010/03/30/mentalitatea-este-cheia/
  • Domnilor generali-locotenenti, va anunt respectuos ca in acest moment astia de la Vantu si de la Paturiciu sar in sus de bucurie ca va certati si voi. Ce, numai ei?
  • care tuturor?citeste cu atentie ce spune acolo si ai sa ai surpriza.care toate?distributia e o afacere si se plateste un comision.intelegerea dintre distributor si primarie nu indica ce si care ziare.e treaba lor pe ce baza au facut intelegerea.daca nu te baga unul in distributie cauta altul mai bun.scurt si la obiect.

Trimite un comentariu