Skip to main content

Silviu Ispas, fostul şef al ARBOmedia, lansează Midas Media, o companie în domeniul publicităţii

 

silviu-ispas-adplayers1Silviu Ispas, fostul managing director al ARBOmedia şi EMI România, îşi lansează luna aceasta o companie care va activa în domeniul publicităţii. Într-un interviu acordat paginademedia.ro, Ispas vorbeşte despre planurile pe care le are cu noua firmă.

Publicitate

Midas Media, firma la care Silviu Ispas deţine 50% din acţiuni, va oferi de la servicii de vânzare de publicitate, consultanţă media şi până la publicitate pe taxiuri şi autobuze. Lansarea oficială a companiei va avea loc în aproximativ două săptămâni. Silviu Ispas va fi implicat şi într-o altă companie, de producţie online, care va fi operaţională într-o lună.

Investiţia pe 2010 în Midas Media se va ridica la o valoare de aproximativ 400.000 de euro, potrivit lui Silviu Ispas. Fostul şef al ARBOmedia preconizează că investiţia se va amortiza în următorii doi ani şi că în companie va intra şi un investitor străin.

Interviul, pe larg:

Carmen Andronache: Cu ce se va ocupa Midas Media?
Silviu Ispas: Am lansat o companie care o să aibă şi activitate de regie, dar şi alte activităţi. De exemplu, se va implica chiar şi în mediatizarea unor conferinţe. Nu neapărat PR. Există comunicare prin broşuri, comunicare pe alte căi decât comunicarea prin machete de ziar. Mă gândesc la proiecte de genul celor finanţate din fonduri europene, care au capitole foarte distincte de publicitate şi condiţii speciale. Nu toată lumea comunică prin ziare sau printr-un articol de PR, în mod necesar.

Ce aduce nou această companie, faţă de cele deja existente pe piaţă?
În primul rând vreau să aducă o abordare nouă. O altă abordare a produsului, a soluţiilor de vânzare.

Cât de mare va fi echipa care va lucra în această companie?
La început, probabil că firma va începe cu 3-4 oameni. Pe măsură ce se vor concretiza parteneriate sau proiecte vom lărgi echipa, dar, în acelaşi timp, o să lucrăm şi cu surse exterioare pe partea de resurse umane. Asta pentru că vor fi multe proiecte punctuale, nu contracte standard de regie de publicitate pe 3-4 ani. Vor fi proiecte de o lună-două şi atunci dacă am nevoie de oameni, voi lucra cu colaboratori.

Care este acţionarul acestei companii?
Mai este un acţionar, tot cu 50%, care nu este din industrie. Să zicem că are încredere în mine şi în proiect şi cofinanţează startup-ul. Oricum până la mijlocul anului vor fi schimbări în acţionariat pentru că negociez intrarea unui partener internaţional.

Are legătură cu acţionariatul ARBOmedia?
Nu, nu are nicio legătură.

Sunt în discuţii cu nişte companii de taximetrie şi cu câteva regii de transport public

Cum credeţi că veţi face această afacere profitabilă, în condiţiile crizei şi în condiţiile în care tot mai multe companii de media îşi internalizează vânzările?
Internalizarea serviciului de vânzare de publicitate nu este neapărat o soluţie înţeleaptă sau o soluţie care să-ţi optimizeze ansamblul business planului. Poate, pe moment, descoperi că ai nişte costuri ceva mai mici, dar, în acelaşi timp, ai şi nişte costuri la care nu te-ai gândit niciodată şi pe care nu le poţi înlătura. Nu întotdeauna eficienţa vânzărilor rămâne aceaşi sau creşte. Sunt destule exemple în piaţă, care n-au dus la vreo creştere fulminantă a vânzărilor.

Puteţi să numiţi un exemplu?
N-aş vrea să se supere colegii. Cifrele se văd. În cazul trusturilor mari, evident că, all in all poţi să spui că este mai bine să internalizezi decât să lucrezi cu regii. Dar sunt şi trusturi mari, cum ar fi Ringier, care a lucrat ani de zile cu regii pe online şi pe print nu. Iar pe online n-a lucrat doar cu una, ci a lucrat cu 2-3 în paralel. Acum lucrează intern, dar din discuţii cu colegi din piaţă, înţeleg că nivelul vânzărilor nu se ridică deloc la nivelul astepărilor. Bineînţeles că este o periodă cumplită, e vorba de ianuarie- februarie. Iar ei, au întrerupt colaborarea cu ARBO de la 1 ianuarie.

Mai mult decât atât, este şi perioada de preluare tehnică a istoricului vânzărilor, preluarea relaţiei cu clienţii, cu agenţiile. Nu e deloc uşor, pentru cei care au lucrat ani de zile cu o sursă externă, să internalizeze şi să aibă şi succes imediat. Dar cel puţin pentru online, perspectivele sunt OK. Trendul este încă OK şi sperăm să crească.

Cum veţi aborda piaţa locală cu această firmă?
Unul dintre serviciile pe care vreau să le implementez este un fel de automatizare a procesului de vânzare. Este vorba de o soluţie software, germană, importată prin Ungaria. S-ar putea ca Midas Media să devină şi reprezentantul acestei companii în România. Acest produs este un fel de interfaţă între produsul media (print şi radio, dar există deschidere pentru dezvoltare, pentru TV şi online) şi agenţii. Se poate automatiza procesul, inclusiv pe ofertare, negociere şi cumpărare, cu toată rigoarea rapoartelor şi înregistrărilor.

Adică, îţi înregistrează toate negocierile, toate comenzile, ţi le validează, verifică calitatea materialelor, dimensiunile spoturilor radio s.a. Este un instrument extraordinar şi poate fi interesant pentru editori, pentru că reduce costurile legate de booking, planning s.a. Nu mai este nevoie de o armată de oameni care să îţi ţină evidenţa a sute sau mii de comenzi.

Asta vreau să fac, având în vedere istoricul relaţiei de 14 ani pe care o am cu presa locală. Ştiu ce îşi doresc. Nu îşi doresc o simplă firmă, care să fie în Bucureşti, să răspundă la un telefon, ca să intermedieze un contract. Au mult mai multe nevoi, de la colaborări pe editorial şi până la traininguri pe vânzări.

Ce alte segmente ale publicităţii veţi mai aborda?
Am avut ceva experianţă, în ultima vreme, şi întrucât toţi clienţii caută ceva nou, sunt în discuţii nişte companii de taximetrie şi cu câteva regii de transport public în comun.

Eu nu doresc să concurez ARBOmedia, în niciun caz

Aţi stabilit deja nişte contracte?
Nu, dar având în vedere faptul că Şapte Seri a renunţat la contractul cu ARBOmedia, este mai mult ca sigur că voi discuta cu patronatul Şapte Seri şi voi încerca să-i propun o colaborare. Deocamdată, Midas este consultant al Şapte Seri pe strategie de vânzări. Şapte Seri a făcut multe în ulltima vreme, inclusiv şi-a lărgit echipa internă de vânzări, aşa că nu ştiu care sunt, exact, intenţiile strategice ale lor, dar eu le voi propune un parteneriat.

V-aţi propus, în vreun moment, să deveniţi un concurent al ARBOmedia?
Eu nu doresc să concurez ARBOmedia, în niciun caz. E un capitol închis. Midas Media este o firmă care va activa în domeniul publicităţii cu activitate preponderent de reprezentare media, de regie de vânzări, într-un cu totul alt spirit decât cel cunoscut, astăzi, pe piaţă. Adică, este extrem de posibil, şi am discutat deja asta, ca unul dintre partenerii strategici să devină acţionar în Midas Media, la un moment dat. Altă abordare pentru o nouă realitate.

Din punctul meu de vedere, ceea ce au putut face regiile au făcut deja. Dacă inventam o nouă ARBOmedia, mă repetam inutil şi nu cred că aveam succes nici faţă de agenţiile de publicitate şi nici faţă de ziare, reviste sau radiouri şi asta-i motivul pentru care vreau să schimb cu totul registrul de comunicare şi registru cu ambele părţi şi cu produsele media şi cu agenţiile şi clienţii de publicitate.

Din punctul meu de vedere ceea ce se întâmplă pe piaţa de print va accelera decăderea, va grăbi stingerea unor produse de print. Printul, cu excepţia unor cazuri izolate, nu este adaptat la piaţa de astăzi.

Unii probabil că preferă liniştea serviciului cu salariu garantat. Alţii au o problemă în a-şi asuma libertatea

Puteţi să-mi daţi un exemplu de publicaţie care este adaptată?
Nici asta n-aş vrea să fac pentru că iar îmi sar colegii în cap. Sunt publicaţii care, faţă de media lui 2008, au scăzut în 2009 cu 99%. Sunt publicaţii cu nume grele şi atunci ai o problemă.

Care a fost motivul înfiinţării acestei firme?
În principiu am făcut firma asta ca să-mi pot continua cariera. În primul rând, mi-am dorit să pot să îmi continui cariera nerestricţionat de anumite artificialităţi impuse de, să zicem, munca pentru companii extrem de riguroase, multinaţionale cotate la bursă.

Pe o piaţă ca a noastră e senzaţional să lucrezi pentru o asemenea companie, din punct de vedere al stabilităţii salariale. În schimb, este greu să răspunzi pieţei, atât clienţilor, cât şi partenerilor aşa cum ar trebui şi cum ai şi putea. Eu cred că pot să fac asta.

Unii probabil că preferă liniştea serviciului cu salariu garantat. Alţii au o problemă în a-şi asuma libertatea. Le e greu, nu ştiu ce să facă cu ea.

De când v-aţi gândit la acest proiect?
Sincer să fiu, în secunda doi, după ce mi-am dat demisia. Din decembrie, probabil în perioada de sărbători, mai în liniştea bradului tradiţional.

Investiţia: 400.000 de euro

La cât se va ridica investiţia în această firmă anul acesta?
Fără recuperarea investiţiei va fi probabil undeva în jur de 400 de mii de euro. Acum depinde şi de dimensiunea la care ajungem, pentru că dacă dezvoltăm mai mute divizii şi imi trebuie 6 oameni în loc de 2, e posibil să fie nevoie de investiţii mai mari anul acesta.

În cât timp estimaţi că veţi amortiza această investiţie?
În incă doi ani. Acum depinde de tipurile de activităţi pe care reuşim să le dezvoltăm în anul acesta, pe partea de reprezentare media, de consultanţă pe media, inclusiv pe partea cu softurile.

Care va fi rolul dumneavoastă în firmă?
Eu nu o să mă ocup operaţional de Midas, voi actiona strict la nivel de strategie, lobby. Nu voi avea o funcţie executivă. În afară de Midas, voi avea participaţii şi într-o altă companie, cu activităţi de producţie online. Este deja un proiect pentru online. Acolo voi avea un rol executiv, probabil director general.

Cine va avea?
Vom vedea, nişte angajaţi. Deocamdată, e un administrator şi pe măsură ce vom face angajări vom stabili şi funcţiile şi rolulurile. În schimb, voi avea o funcţie executivă în firma de online, la care voi deţine 10% din acţiuni.

Foto: Adplayers

PRECIZARE: Vă rog să vă asumaţi identitatea reală pentru comentariile la acest articol. Comentariile neasumate nu vor fi aprobate.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu