Skip to main content

Revista presei media - 10 mai

 

Numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în creştere în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010, notează Mediafax, HotNews și Daily Business, care citează ultimele date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT). În ceea ce priveşte cotidianele centrale, clasamentul rămâne aproape neschimbat, lider fiind tabloidul Libertatea, cu 1.350.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 5,5% comparativ cu valul de date SNA anterior. Tabloidul este urmat în clasament de Click, cu o creştere de 11,6%, urmat de CanCan, în scădere cu 1,3%.

Publicitate

Cititorii ziarelor la ultimele valuri de măsurare:

  ian. 2009-ian. 2010   oct. 2008-oct. 2009  
Libertatea 1.350.000 1429000
Click 1.177.000 1055000
Cancan 946.000 958.000
Gazeta Sporturilor 740.000 734.000
Adevarul 642.000 590.000
Jurnalul National 626.000 696.000
Pro Sport 601.000 590.000
Evenimentul Zilei 496.000 524.000
Romania libera 242.000 253.000
Ziarul Financiar 217.000 242.000
Gandul 204.000 234.000

Central European Media Enterprises (CME) îşi va păstra rezervele de capital şi nu va urmări noi achiziţii până când nu va avea loc o redresare stabilă a pieţelor de publicitate, a declarat directorul executiv al grupului, Adrian Sârbu, într-un interviu acordat Reuters, scrie Mediafax. "Având în vedere situaţia de pe pieţele unde suntem prezenţi în primul şi al doilea trimestru, nu ne vom atinge de rezervele de capital până nu va avea loc o redresare stabilă. Vrem să fim protejaţi până îşi revin pieţele. Intenţionăm să operăm cât mai eficient posibil, pentru a ieşi din criză, să ne dezvoltăm organic, întrucât nu implică cheltuieli mari", a spus Sârbu.
Sârbu: CME nu vizează noi achiziţii până la redresarea pieţelor de publicitate

Mircea Gheorghe, Digital Director al agenţiei de media Starcom MediaVest Group, parte a grupului Leo Burnett, părăseşte agenţia pentru a-şi lansa un start-up în comunicare. Fostul Digital Director spune că a identificat în piaţă o nevoie, o “verigă lipsă” în comunicarea dintre client şi diferitele agenţii care îi gestionează comunicarea. “Agenţiile de publicitate încă nu pun un accent foarte mare în zona digitală, iar agenţiile de interactive încă nu sunt foarte aproape de brand. Şi e un gol” , a declarat Mircea Gheorghe pentru Wall-Street.
Digital Director-ul Starcom MediaVest părăseşte compania şi îşi lansează un start-up

În ultimii zece ani, Diego Buñuel a fost corespondent străin pentru televiziunea franceză, transmiţând din ţări diverse precum Irak, Afganistan sau Congo. De fiecare dată când pleca într-o călătorie de serviciu obişnuia să spună echipei sale de producţie din Paris: "Să nu-i spui mamei că sunt în Columbia, îşi face griji foarte mari". Aşa s-a născut serialul "Nu-i spune mamei...", ajuns acum la cel de-al doilea sezon. “Televiziunea are un mod simplu de a comunica cu audienţa, însă dacă nu ai imagini nu poţi să arăţi toate nuanţele, toate sentimentele prin care treci tu sau subiectul. În print poţi să vorbeşti cu oamenii, iar ei să îţi spună povestea lor. În televiziune, dacă nu filmezi ceea ce s-a întâmplat cu ei, nu ai o poveste”, a declarat Buñuel într-un interviu pentru Jurnalul Național.
"Am fost capturat de copii-soldaţi din Congo"

Alexandru Stanciu, cel mai bine cotat manechin din trupa designerului Cătălin Botezatu, va ţine locul matinalului lui Răzvan şi Dani pe perioada verii, potrivit cancan.ro. După o selecţie riguroasă, zilele trecute producătorii au căzut de acord în privinţa primei persoane care va prezenta noul matinal de la Antena1, anume Alex Stanciu, manechin şi student la Regie în cadrul IATC.
Matinal cu manechinul lui Bote

Pe o piaţă media zguduită de cutremure financiare, singura televiziune de business din România profită de nevoia oamenilor de a fi la curent în timp real cu informaţii din toate domeniile economice. Dan Apostol, realizator şi redactor-şef al postului The Monney Channel, explică pentru România Liberă cum a reuşit să facă din criza financiară un aliat. “Informaţiile economice sunt vitale tot timpul, dar impactul lor în viaţa de zi cu zi a început să fie conştientizat mai bine în anii de dezvoltare. Şi apoi a venit criza. Ce a produs acest lucru? [...] oamenii obişnuiţi au simţit şi mai acut nevoia să fie informaţi şi să înţeleagă ce se întâmplă în lume şi în ţara lor. Iar noi am fost aici, utilitatea jurnalismului prestat de The Money Channel fiind de netăgăduit. Aşa cum războiul din Golf a lansat CNN, tot astfel criza economică a sporit interesul pentru tematica economică a postului The Money Channel, care a fost împrumutată (la dimensiuni corespunzătoare) şi de alte televiziuni de ştiri.”, a spus Apostol.
Criza economică, partenerul The Money Channel

Îndrăgostită de scenă şi de universul provocator al personajelor pe care le interpretează, Mirela Zeţa este printre puţinii artişti care preferă în egală măsură să trăiască în lumina reflectoarelor dar şi în spatele acesteia. Întrebată despre feedback-ul persoanelor pe care le parodiază, actrița a răspuns: ”Nu am avut ocazia să discut cu nimeni şi nici nu cred că o voi avea. Noi suntem actori, nu judecători şi nici părtinitori. Observăm mici detalii pe care le exagerăm pentru ca ele să devină comice”. Zeța a mai spus în interviul acordat Cotidianul că nu crede că i-ar aduce mari satisfacții pupitrul știrilor.
Mirela Zeţa (Mondenii) despre parodierea vedetelor: “Suntem actori, nu judecători”

Agenția britanică de marketing digital I-Level își închide porțile, vineri, și intră în proceduri de lichidare, la doar câteva zile după ce a fost plasată sub administrare specială, scrie HotNews, care citează Media Week. Financial Times scrie, la rândul său, că agenția înregistra dezechilibre financiare după ce, la începutul acestui an, i-Level a pierdut contul de comunicare digitală al guvernului britanic, într-o licitație în care s-a prezentat alături de Starcom, dar care a fost câștigată de GroupM, parte a grupului WPP.
Media Week: agenția digitală britanică I-Level își închide porțile

După ce pieţele financiare au înregistrat scăderi masive, mai multe site-uri financiare au fost blocate ca urmare a traficului mare de utilizatori care vroiau să facă tranzacţii sau să îşi verifice investiţiile, scrie Wall-Street, care citează PC World.
Instabilitatea din Grecia a creat haos pe site-urile financiare

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu