Skip to main content

Românii nu mai cumpără nici tabloide. În fiecare zi se vând cu 100.000 mai puţine ziare de scandal

 

ACTUALIZARE: Vânzările de ziare au scăzut constant pe parcursul anului. În text, situația completă a ziarelor, comparativ, pe primele trei trimestre din 2010.

Publicitate

Vânzările medii ale principalelor ziare tabloide din România au scăzut cu 96.500 de exemplare pe ediţie în intervalul iulie-septembrie 2010, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit ultimelor rezultate BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor).

Cea mai mare scădere, de 60.200 de exemplare, a fost înregistrată de ziarul Libertatea. Cu toate acestea, tabloidul editat de Ringier s-a menţinut pe poziţia a doua ca vânzări (126.500), după Click (193.200).

În ciuda scăderilor semnificative, topul ziarelor cotidiente este în continuare condus de tabloidele Click şi Libertatea.

Dintre pricipalele ziarele tabloide din România, Click a avut cea mai mică scădere, de 8.300 de exemplare pe ediţie.

Cu excepţia publicaţiei Financiarul, care a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 400 de exemplare pe ediţie, toate celelalte ziarele cotidiene au înregistrat scăderi.

Adevărul, liderul pe segmental cotidienelor quality, a scăzut sub pragul de 100 de mii de explare vândute pe ediţie.

Vânzările medii zilnice ale ziarelor în perioada iulie – septembrie 2010, comparativ cu anul trecut:
  iul-sept 2010   iul-sept 2009   diferenta  
Click 193,200 201,500 -8300
Libertatea 126,500 186,700 -60200
Adevarul 91,000 114,200 -23200
Jurnalul National 46,100 56,100 -10000
Cancan 55,500 83,500 -28000
Gazeta Sporturilor 44,500 60,400 -15900
Romania Libera 40,300 45,100 -4800
PRO Sport 39,000 47,300 -8300
Evenimentul Zilei 20,000 32,250 -12250
Gandul 12,200 13,700 -1500
Ziarul Financiar 12,200 15,700 -3500
Financiarul 3,800 3,400 400
Academia Catavencu 22,100 28,200 -6,100
Kamikaze 6,600
Saptamana Financiara 17,400 25,000 -7600
Capital 12,250 19,200 -6950
Business magazin 8,500 10,700 -2200
Forbes 6,100 6,900 -800

Situația completă a vânzărilor medii zilnice ale ziarelor în primele trei trimestre din 2010

  iul-sept 2010   apr-iun 2010   ian-mar 2010  
Click 193,200 208,600 234,200
Libertatea 126,500 148,400 157,500
Adevarul 91,000 116,700 125,100
Jurnalul National 46,100 66,200 55,000
Cancan 55,500 58,500 77,000
Gazeta Sporturilor 44,500 42,400 44,100
Romania Libera 40,300 42,400 43,900
PRO Sport 39,000 33,200 28,700
Evenimentul Zilei 20,000 22,500 28,000
Gandul 12,200 13,200 13,400
Ziarul Financiar 12,200 12,300 14,000
Financiarul 3,800 9,000 8,700
Academia Catavencu 22,100 23,900 24,200
Kamikaze 6,600 6,900
Saptamana Financiara 17,400 18,200 18,700
Capital 12,250 12,700 12,700
Business magazin 8,500 8,400 10,000
Forbes 6,100 8,200 9,400
Money Express 5,086 5,204 4,830

Sursa:BRAT

Sursa foto: Business Magazin

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • O analiza a evolutiei din 1998 incoace gasiti aici:

    http://turambarr.blogspot.com/2011/01/evolutia-presei-scrise-1998-2010.html
  • Pai dacă sunt aranjate din pix, cum de există totuşi scaderi?

    Apropo, imi aduc aminte că acum vreo doi ani era lider de piaţă pe segmentul quality "Cotidianul" iar acum acesta nu mai există...

    E uşor să promovezi un produs şi să îl faci cerut pe termen scurt, însă este foarte dificil să îl faci să se vândă singur, să îşi menţină cererea.
  • Ce bine ar fi!! E deja..degradanta rau situatia in tara. Emisiuni de scandal, pitipoance, umor prin imitarea unor scursuri ale societatii.
    TRIST!!!! Inca mai sper in..revenirea la normalitate.
  • Daca garantia "acuratetii" este o companie multinationala atunci suntem dati dracu'. Ce zici de multinationale precum Coca Cola, Mc Donald's si lista poate continua, care-ti vand plastic in loc de mancare si totusi nu sunt amendati nici macar o data, tocmai pentru ca sunt multinationale. Cred ca Geo are maaaare dreptate.
  • Cousin, spui ca "tirajele sunt auditate de catre companii multinationale, cu mare acuratete" Sunt curios in ce sistem lucrezi?! Am trecut pe la 5 publicatii (atat libere cat si din trusturi) si nu pot sa spun mai mult: Tirajele sunt "executate" nu auditate! Totul se rezolva pe hartie! Toata lumea care lucreaza in sistem stie acest lucru, dar banuiesc ca sistemul tau este cu totul altul decat distributia de presa! Pace.
  • kamikaze rade pana la capat cu 6600? bagati promovare baieti, ca sunteti mai buni ca "ailanti"! hai, curaj, ca nu degeaba va cumpar in fiecare saptamana!!!
  • M-am bucurat cand am citit, apoi mi-a trecut.
    Nu observasem acel "nici" din titlu.
    Aia care nu mai cumpara tabloide nu s-au dus, din pacate, spre JN sau RL sau Adevarul (cel cu bani).
    Si nu cred nici ca s-au refugiat la Biblioteca Academiei.
    Oricum, am fost foarte, foarte fericit cand am vazut titlul. Sper sa se intample si asta odata, candva.
    Sper sa
  • Geo, ca persoana din sistem care stie cu ce se mananca un audit de tiraj, te asigur ca nu-i nimeni "uns", tirajele se auditeaza de catre companii multinationale, cu mare acuratete.
  • Nu inteleg; de ce-ar trebui sa cumpar un TABLOID?
    E suficient sa ies putin din casa. Peste tot doar actiuni, in direct, de tip tabloid.
    Uneori nici nu trebuie sa iesi din casa. Mai ales daca ai familie mare si vecini multi. TABLOIDE la kilogram! Fara nici un ban.
  • pe perioada de vara, in general, lumea pleaca prin concedii si lasa de o parte ziarul, televizorul si, partial, radioul. dar eu nu mai cred, de ceva vreme, in cifrele BRAT, care oricum sunt umflate. cred ca tirajele si vinzarile sunt mult mai "subtiri", dar ptr ca presa traieste din reclama, BRATul trebuie uns ca sa suplimenteze cifrele anemice...

Trimite un comentariu