Skip to main content

25 februarie: RCS negociază preluarea UPC

 

Operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS, controlat de omul de afaceri din Oradea Zoltan Teszari, 41 de ani, este la un pas de a-şi cumpăra rivalul UPC, fostul Astral, cu care se bate de peste 15 ani pe piaţa de cablu într-o tranzacţie care s-ar ridica în jurul a 300 de milioane de dolari, scrie Ziarul Financiar.

Publicitate

Conform unor surse de pe piaţă, Teszari - care deţine 43% din RCS&RDS - este în proces de selecţie a băncii de investiţie care trebuie să-i asigure finanţarea pentru această tranzacţie care dacă s-ar realiza, ar schimba fundamental toată piaţa telecom românească, care este extrem de fragmentată şi cu o concurenţă acerbă.

Dacă cei doi rivali s-ar uni, s-ar naşte un "monstru" pe piaţa românească cu aproape patru milioane de clienţi numai pe segmentul de televiziune, 1,7 milioane de clienţi pe telefonie fixă, 1,4 pe telefonie mobilă şi 1,4 pe internet fix.

Despre acest subiect a scris inițial Cătălin Tolontan pe blogul său. Tranzacţia ar putea să însemne cedarea României de către UPC în schimbul unui alt teritoriu, întrucât cele două companii au afaceri pe mai multe pieţe est-europene, scrie Cătălin Tolontan. Jurnalistul cataloghează drept "incalculabile" efectele unei asemenea afaceri pentru că - argumentează el - RCS şi UPC reprezintă, împreună, cel puţin 55 la sută din piaţa de cablu românească.

Traian Băsescu s-a răfuit, în direct, cu ziariştii, la conferinţa de presă organizată aseară la Palatul Cotroceni, scrie Jurnalul Național. A început prin a-i lua pe aceştia peste picior, spunând la începutul conferinţei de presă pe teme europene, că subiecte precum Pactul european de stabilitate sau cel pentru competitivitate nu sunt de interes pentru ziarişti pentru că nu au "importanţa unor situaţii dramatice ca divorţul lui Irinel".
Apoi, când au început întrebările din partea presei, Băsescu a devenit din ce în ce mai nervos la cele care aveau legătură cu premierul Emil Boc. Băsescu s-a răstit la ziarista Corina Drăgotescu, a acuzat-o că trage concluzii în stil Vîntu şi a ironizat-o că n-a înţeles nimic din lunga lui expunere privind binefacerile noului Cod al Muncii. După ce şi-a terminat răfuiala televizată cu realizatoarea tv, a refuzat să-i mai răspundă la o a doua întrebare.

Într-o revenire ulterioară a dialogului, întrebat fiind dacă Emil Boc e o soluţie pe termen mediu pentru nevoile României, şeful statului a acuzat-o de vulgaritate şi indecenţă pe angajata postului Realitatea TV şi a refuzat, din nou, scrâşnit, să-i mai răspundă, după ce iniţial o anunţase că face o concesie. În prealabil acuzase din nou "dezinformarea practicată de trusturile Realitatea şi Intact". Despre acealași subiect a scris și Mediafax.

Posturile de televiziune şi radio trebuie să asigure, în mod gradual, până la 1 ianuarie 2015, accesul persoanelor cu deficienţe de auz la principalele emisiuni informative pe care le difuzează zilnic, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, adoptată ieri de membrii CNA, scrie Mediafax. CNA a decis - la propunerea lui Attila Szasz, membru al Consiliului - că posturile de televiziune şi radio trebuie să asigure, în mod gradual, până la 1 ianuarie 2015, acces persoanelor cu deficienţe de auz la principalele emisiuni informative, pe care le difuzează zilnic.
Posturile TV-radio trebuie să asigure accesul persoanelor cu deficienţe de auz la principalele ştiri

CNA a decis, ieri, să amendeze cu câte 10.000 de lei posturile Radio Zu şi Realitatea FM şi a somat public Radio Guerrilla, pentru încălcări ale legislaţiei audiovizuale, scrie n. Radio Zu a fost amendat cu 10.000 de lei, pentru încălcarea legislaţiei audiovizuale privind protecţia minorilor. Potrivit Consiliului Naţional a Audiovizualului (CNA), emisiunea "Morning Zu" din 12 ianuarie a conţinut bancuri cu un conţinut sexual. În emisiunea "Morning Zu" din 25 ianuarie, unul dintre realizatori, Daniel Buzdugan, a povestit că în noaptea care tocmai trecuse, în blocul în care locuieşte, s-au auzit zgomote puternice, care la început păreau a fi de natură violentă, dar apoi a înţeles că ar fi legate de sex. " Cred că la mine în bloc s-au mutat nişte actori porno", a spus, printre altele, Daniel Buzdugan. Cât privește amenda pentru Realitatea FM, potrivit monitorizării CNA în emisiunea "Gol după gol" din 16 ianuarie, în discuţia pe care prezentatorul emisiunii a avut-o cu invitatul Cristian Anghelescu (prezent în emisiune), au fost promovate produse cu destinație sexuală pe care le comercializează invitatul.
CNA: Radio Zu şi Realitatea FM, amendate cu câte 10.000 de lei; Guerrilla - somat public

Preşedintele Senatului, Mircea Geoană, a declarat, ieri, la Craiova, că eliminarea taxei TV, printr-o iniţiativă trecută tacit de Cameră, reprezintă un "semnal foarte sever" că nu este tolerat "gradul de obedienţă politică" la care a ajuns televiziunea publică, notează Mediafax și HotNews. Geoană a susţinut, într-o conferinţă de presă, că la televiziunea publică nu a existat niciodată un "derapaj atât de sever" al deontologiei "în zona" de ştiri a TVR. "Evident că este o problemă foarte delicată, pentru că este clar că în acest moment televiziunea publică a ajuns într-un grad de obedienţă politică de-a dreptul scandalos. Este poate un defect al modului în care am construit relaţia televiziunii publice cu Parlamentul şi cu politica. Poate că întotdeauna a existat o anumită tentaţie a puterii momentului de a încerca să arate un pic mai frumos în comparaţie cu opoziţia. Însă, niciodată nu a existat un derapaj atât se sever din punct de vedere al minimei deontologii profesionale, cum este acum în zona de ştiri la TVR", a declarat Geoană.

Operaţia deputatei Teo Trandafir a fost un succes, au declarat medicii de la Spitalul AKH. Medicii sunt optimiști cu privire la starea ei de sănătate, scrie Evenimentul Zilei. "Procedura s-a încheiat cu succes. Sunt precaut, dar cred că acest este un pas major în recuperarea pacientei”, a declarat prof. Michael Gnant, șeful Clinicii de Chirurgie, cel care a efectuat operația deputatei.
Medicii din Viena: Operaţia lui Teo Trandafir a fost un succes

După ce a promis miercuri, într-o scurtă declarație pentru Evenimentul Zilei, că va răspunde opiniilor acide exprimate la adresa sa de Andrei Pleșu în ziarul Adevărul, Dinu Patriciu recidivează cu un nou rechizitoriu moral pe numele lui Gabriel Liiceanu, pe care îl acuză că “s-a pus în slujba golăniei”. „Dragă Andrei, […] niciodată nu am vorbit despre competenţele prietenului tău. O fac şi o vor face cu siguranţă alţii. Adam Michnik l-a aşezat exact la locul lui în insectar. Nu trădător, nu procuror, ci menşevic, aproape bolşevic. A păcătuit printr-o nefilosofică generalizare. Eu aşa am citit acum aproape 20 de ani „Apel către lichele", text destinat mai degrabă a se constitui într-un soclu pentru autor, decât să facă ceva bun pentru ceilalţi. Apoi, în viaţa publică, cu un ciudat şi paradoxal orgoliu nevertebrat, omul s-a pus în slujba golăniei”, scrie Patriciu.
Dinu Patriciu: “Liiceanu s-a pus în slujba golăniei”. CINE SUNT “Mozart” și “Salieri”

Pro TV va difuza încă cinci emisiuni înregistrate în timpul preselecţiilor Românii au talent, iar cele trei semifinale şi finala vor fi transmise în direct. Acrobaţie, dresaj, voci impresionante, dar şi idei cel puţin bizare de folosire a brandurilor autohtone îşi fac loc astăzi, de la ora 20.30, la Pro TV, în emisiunea "Românii au talent", notează Evenimentul Zilei și Gândul. Organizatorii sunt convinşi că şi selecţiile din cea de-a doua ediţie a emisiunii vor reuşi să adune un număr mare de telespectatori. Preselecţia a durat şase luni, a inclus 20 de spectacole în teatre din cinci oraşe mari ale ţării. Au rezultat şase emisiuni înregistrate, fiecare fiind difuzată în serile de vineri, începând de săptămâna trecută.

Gest ajuns la extrem din partea actorului Claudiu Bleonț. Aflat la Arad pentru a promova spectacolul “Căutându-l pe Shakespeare prin Richard al III lea”, Claudiu Bleonț a susținut o conferință de presă, unde și-a dat chiloții jos, notează Adevărul și Gândul. Claudiu Bleonț a spus că prin gestul lui a vrut să le arate jurnaliștilor arădeni care este starea lui de spirit la vârsta de 52 de ani. Tupeul actorului a depășit cota maximă în momentul în care i-a întrebat pe jurnaliști de ce se rușinează?!

În ultimele 6 luni numărul de conturi Facebook a crescut de aproape două ori în România, de la 1,6 milioane la circa 2,9 milioane de utilizatori, scrie DailyBusiness, care citează serviciul SocialBackers. Presiune pe directorii de marketing: Facebook ar putea atinge anul acesta 5 mil. utilizatori în România. Aproape un sfert dintre români ar putea să aibă un cont pe Facebook până la sfârşitul acestui an, spune Alex Visa, managing partner HyperActive.

International Press Institute (IPI), organizaţia globală care militează pentru libertatea presei, a primit 2,7 milioane de dolari de la Google, pentru a ajuta la dezvoltarea unor proiecte digitale de presă, în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), notează Mediafax, HotNews și Financiarul, care citează Brand Republic. IPI News Innovation Contest doreşte să încurajeze ideile inovatoare care pot avea impact pe termen lung în industria presei. Granturile vor fi acordate atât organizaţiilor non-profit, dar şi celor comerciale, care lucrează în domeniul digital, inclusiv mobil şi cel tehnologic, create de jurnalişti şi/ sau pentru jurnalişti.

Meseriile "şpăgoase" de ieri şi de azi vor fi subiectul primei ediţii a sezonului cu numărul 13 al emisiunii Apropo TV, care va reveni la Pro TV, duminică, scrie Mediafax. Dacă odinioară "naşii" din trenuri, măcelarii, agenţii de la rutieră sau operatorii de la casa de comenzi erau modele pentru cei care visau să-şi rotunjească veniturile pe sub mână, astăzi situaţia stă altfel. Ce trebuie făcut pentru a avea şanse la şpagă substanţială vor stabili, duminică, la Apropo TV, Varujan Vosganian, Marius Florea Vizante şi Dan Teodorescu.
Meserii "şpăgoase" de ieri şi de azi, la prima ediţie din noul sezon al emisiunii "Apropo TV"

Agenţia românească de branding şi digital Grapefruit a semnat cel mai eficace proiect de rebranding din estul Europei şi totodată unul dintre cele mai eficiente 25 de proiecte din lume din ultimul an, conform rezultatelor competiţiei internaţionale ReBrand 100. Proiectul de rebranding al Labormed, semnat de Grapefruit, a primit Distinction Award în cadrul competiţiei internaţionale ReBrand 100, prima şi cea mai consacrată competiţie globală care premiază cele mai eficace repoziţionări de brand, scrie IAA.ro.
Locul 1 în Europa de Est pentru proiectul Labormed realizat de Grapefruit

Un număr de 141 de jurnalişti din întreaga lume au murit în ultimii 10 ani, deoarece au denunţat acţiuni ale unor grupuri infracţionale ce conduceau economii paralele, notează Mediafax și HotNews, care citează raportul "Crima organizată acaparează informaţia", dat publicităţii joi de organizaţia Reporters sans frontieres (RSF). "Mafia şi grupurile infracţionale reprezintă astăzi principala ameninţare la adresa libertăţii presei la nivel mondial", se arată în raportul RSF, în care se mai vorbeşte şi despre "grupurile paramilitare care s-au axat pe contrabandă la scară largă".

Gala premiilor Femeia Anului 2010, organizată de revistă Avantaje, a acordat titlul Femeia Anului 2010 medicului Margit Şerban şi cercetătoarei Raluca van Staden, scrie HotNews. Prof. dr. Margit Şerban conduce Centrul de Transplant Medular al Spitalului de Copii Louis Turcanu din Timişoara. Această clinică a fost construită şi dotată aproape în întregime prin efortul echipei pe care o coordonează, acum urmărindu-se crearea unui centru de excelentă unde să se acorde tratament gratuit copiilor bolnavi de leucemie. Raluca van Staden este cercetătoarea care a fost distinsă cu Premiul special al Organizaţiei Mondiale pentru Proprietate Intelectuală pentru crearea unui senzor care detectează cancerul într-o fază incipientă.
Femeia Anului 2010: medicul Margit Şerban şi cercetătoarea Raluca van Staden

The Washington Post Company, ce publică cel mai citit titlu din capitală SUA, respectiv „Washington Post”, a consemnat un venit net de 79 de milioane de dolari în T4 2010, în scădere cu 3% faţă de perioadă similară a anului trecut, scrie Financiarul. La fel că majoritatea ziarelor americane, Washington Post s-a confruntat anul trecut cu un regres al veniturilor din publicitate, scăderea vânzării şi migrarea cititorilor către ştiri gratuite online. Astfel, în 2010 publicaţia a punctat scăderea vânzărilor zilnice cu 7,5%, până la 550.900 de exemplare vândute în medie pe zi, în timp ce încasările din publicitatea pe prinţ s-au diminuat cu 6%.
Washington Post, afectată de scăderea pieţei de publicitate

Compania anglo-olandeză Reed Elsevier, ce publică revistele New Scientist şi Variety, a declarat după afişarea rezultatelor pentru anul fiscal 2010 că se aşteaptă la o redresare graduală a performanţei financiare, scrie Financiarul, care citează The Telegraph. Astfel, compania a încheiat anul 2010 cu venituri constante de 6,05 miliarde de lire sterline faţă de 6,07 miliarde de lire sterline în 2009.
Reed Elsevier anunţă o redresare graduală

Piaţa de publicitate din Japonia a continuat să scadă anul trecut, însă declinul a încetinit. Astfel, Cheltuielile cu publicitatea s-au diminuat cu 1,3% faţă de 2009, până la 71 miliarde de dolari, scrie DailyBusiness.ro, care citează BrandRepublic.
Piaţa de publicitate japoneză şi-a diminuat scăderea în 2010

Sursa foto: ProSport.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Nu are importanţă că UPC e la fel de prost ca Astral. Nu mai am de mult treabă cu ei. Dar pentru Bucureşti nu e normal ca un singur operator de cablu să aibă monopol. Consiliul Concurenţei ar trebui sesizat în această chestiune.
  • Sunt abonat UPC si uite asa o sa fiu abonat Romtelecom.Sunt impotriva monopolurilor sau a gigantilor care sunt atat de mari incat li se rupe de clienti. In ziua in care se parafeaza tranzactia ma trec pe Dolce IPTV
  • Am fost abonat al UPC (Astral) vreme de vreo 14 ani. De 6 luni am trecut la RCS. Cu exceptia DVR-ului, la absolut toate capitolele RCS mi se pare mai bun. Pret mult mai mic, pentru mai multe servicii si de calitate mai buna. Chiar si acest mesaj il trimit de pe internet mobil (gratuit si nelimitat), lucru care la UPC nu exista.
  • Parerile sunt impartite...eu am fost abonat UPC, apoi Dolce, ca acum sa fiu abonat RCS, care mi se pare cel mai serios si mai ieftin de pe piata. La polul opus mi s-au parut a fi Dolce, pentru ca te conditioneaza sa fii abonat Romtelecom ca sa ai tarife mici si chiar si asa cu factura la telefon depaseste pragul de suportabilitate. Mi-am portat si nr. de telefon de la Romtelecom si chiar nu am probleme. Asa cum ziceam, parerile sunt impartite.
  • uite mie nu-mi convine ca upc sa fie preluat de rcs aia e o firma ce nu-si respecta abonatii. am destui cunoscuti care s-au trezit cu abonamentele marite cu o asa zisa taxa de mentenanta ca sa nu mai vorbim de desele defectiuni ce te lasa fara semnal din cauza echipamentelor ieftine si a lipsei de personal calificat. eu ca abonat upc refuz asa ceva recomand respingerea propunerii rcs nu merita sa fim sacrificati

Trimite un comentariu