Skip to main content

28 februarie: Ministrul Comunicațiilor: Personal nu cred că preluarea UPC de către RCS&RDS ar fi monopol

 

Ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme, a declarat, vineri, că eventuala preluare a UPC de către RCS&RDS va fi analizată de Consiliul Concurenţei (CC), fiind posibil ca instituţia să se fi autosesizat deja, şi că personal nu crede că va fi vorba de o situaţie de monopol, scrie Mediafax. "Daţi-mi voie să port o discuţie şi să-i sesizez, dar cred că s-au autosesizat, sunt foarte dinamici în ultimul timp, au dat amenzi de 65 de milioane de euro la Orange, Vodafone, Poşta Română...", a spus Vreme.

Publicitate

Întrebat dacă apreciază că eventuala preluare a UPC de către RCS&RDS ar duce ultima companie într-o poziţie de monopol pe piaţă, ministrul a răspuns negativ. "Nu cred că ar duce-o în poziţie de monopol, piaţa de telecomunicaţii şi televiziune e destul de echilibrată la ora actuală în România. Dar orice tendinţă de monopol va fi tratată serios de instituţiile statului, pentru ca cetăţeanul să nu fie afectat", a spus el.
Vreme: CC va analiza eventuala preluare a UPC de către RCS&RDS; personal nu cred că ar fi monopol

Mihai Gâdea, la nouă luni de mandat; despre schimbări, plecări şi performanţă, într-un interviu pentru Jurnalul Național.

J. N.: Care e bilanţul lui Mihai Gâdea şi al Antenei 3 după această perioadă?
Mihai Gâdea: Datorită ca­lităţii programelor noastre, Antena 3 a înregistrat cea mai mare creştere a numărului de puncte de audienţă li­v­rate (GRP-uri) în ianuarie 2011, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Con­form GFK România, postul de şti­ri membru al Intact Media Group a înregistrat o creştere de 127% a GRP, fiind ur­mat de Antena 1 cu 12,96% şi TVR cu 12,1%. Practic, în această perioadă, An­tena 3 şi-a triplat numărul de spoturi publici­ta­re difuzate, devenind astfel una dintre cele mai atractive oferte de media pentru advertiserii din România. (...) Această echipă (de știri -n.r) va fi completată de Carmen Avram, care va prelua începând cu data de mâine funcţia de director editorial.”

J.N.: Carmen Avram va realiza la Antena 3 emisiunea "În premieră". Ce recomandă această producţie, de ce ar trebui cititorii noştri să o urmărească?
M. Gâdea: Emisiunea va conţine reportaje din domenii diverse, va prezenta anchete despre cazuri revoltătoare de corupţie, portretele unor perso­naje excepţionale şi poveştile de viaţă ale unor oameni care vor deveni exemplu pentru mii de români.
Antena 3: platforma jurnaliştilor care vor să-şi facă meseria nestingherit

Războiul cu internauţii în care s-a angrenat Mircea Badea continuă cu un nou episod: după ce i-a blocat blogul, i-a realizat o pagină fictivă de Facebook, i-a anunţat transferul la TVR şi i-a trimis o falsă sesizare de la CNA, hackerul cu care prezentatorul emisiunii "În gura presei" pare a fi în conflict anunţa, ieri, printr-un comunicat aparent oficial, că Badea va deveni tată, scrie Evenimentul Zilei. Mircea Badea a scris pe blogul său doar o notiţă cu privire la acest incident, referindu-se la "hackerul oligofren" ("consacrat" drept "hackerul cu şapte clase") care alimentează presa cu ştiri senzaţionale.
Războiul lui Mircea Badea cu internauţii "a lăsat-o însărcinată" pe Carmen Brumă

Preşedintele ANAF, Sorin Blejnar, solicită Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) să ia măsurile necesare ca urmare a acuzaţiilor nedovedite din mass-media, scrie Mediafax. "Este inadmisibil ca de zile întregi prin faţa telespectatorilor să se plimbe aceiaşi detractori fără nicio dovadă, iar nimeni să nu se sesizeze. De aceea solicit CNA să ia măsurile ce se impun în baza Deciziei nr.187/2006, articol 42 şi a articolului 30 din Constituţia României care stipulează foarte clar că «libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine»", se arată într-un comunicat al ANAF. El a reiterat că respinge cu fermitate "aberaţiile/acuzaţiile" care sunt vehiculate în mass-media de către anumite personaje dornice de afirmare publică şi de a-şi crea notorietate pe seama instituţiilor statului.
Blejnar solicită CNA să ia măsuri ca urmare a acuzaţiilor din mass-media

Preşedintele Comisiei de Cultură a Camerei, Raluca Turcan (PDL), a sesizat CNA în legătură cu emisiunea de la Realitatea TV "Bursa pariurilor", care s-ar preta la "atacuri la adresa unor oameni politici" prin promovarea ca informaţii a unor "zvonuri sau calomnii", notează România liberă și HotNews. “Sesizez Consiliul Naţional al Audiovizualului în legătură cu abaterile şi excesele repetate de la un cadru de mediatizare imparţial, în spiritul unei corecte informări a publicului, practicate în cadrul emisiunii de pe postul Realitatea. Emisiunea care - citându-i pe realizatori - îşi propune generează situaţii de dezinformare şi atac la persoană pe baza unor informaţii neverificate, dar cărora, prin comentarii, li se acordă prezumţia de veridicitate şi credibilitate", se arată în scrisoarea lui Turcan către Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului. “Prin comentarii speculative şi prin contextualizarea unor informaţii trunchiate, în emisiunea se construiesc atacuri la adresa unor oameni politici care sunt puşi în situaţia de a justifica sau explica zvonuri sau calomnii, asemeni unor informaţii fondate", mai scrie vicepreşedintele PDL în scrisoarea sa.

În România eşti cu adevărat bogat atunci când intri în "Top 300 Capital" al celor mai avuţi români, consideră Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice. El a declarat, într-un interviu acordat Evenimentul Zilei, că "persoanele care au averi foarte mari şi vor fi prezente în Topul 300 reprezintă grupul ţintă al ANAF" pentru controlul averilor. Gheorghe Ialomiţianu spune că Fiscul vizează persoanele cu averi mari, care construiesc vile şi îşi cumpără maşini scumpe fără să poată demonstra de unde au banii. “De exemplu, s-ar putea ca ANAF să primească o reclamaţie că o persoană şi-a construit o vilă în 2011. Ne uităm dacă persoana a obţinut venituri în 2009-2010 şi, dacă sunt acoperitoare, sigur că nu va intra în control. Dacă acea persoană nu a declarat venituri în 2009-2010, va fi supusă controlului, pentru că ne dăm seama că dintr-un venit nedeclarat putea să realizeze casa respectivă”, a spus Ialomițeanu.
Ialomiţianu: "Top 300", prima ţintă pentru controlul averilor

BrandTailors, una din primele trei agenţii de branding de pe piaţa locală, a raportat în 2010 afaceri de 762.000 de euro, în creştere cu 48% faţă de anul 2009, şi un profit de 105.500 de euro, scrie Wall-Street.ro. Cifra de afaceri depăşeşte cu un sfert nivelul din 2008, considerat cel mai bun an de până acum pentru industria de comunicare. Evoluţia afacerilor BrandTailors a fost generată de lansarea a 20 de proiecte anul trecut, printre care proiecte de rebranding (Zuzu, Raraul, Star, Antena 1), lansări de branduri noi (Hapi Hap, Azuga Apă de Izvor) şi proiecte de branding digital (Ţiriac Holdings şi Monsena).
Veşti bune în branding: Creştere record pentru BrandTailors, peste nivelul din 2008

Membrii IAA beneficiază de o reducere de 15% la IMM UK 2011, un program de training cu reputaţie foarte bună, care a pregătit peste 2.000 de persoane de nivel executiv, în ultimii 15 ani. Multe dintre acestea ocupă acum poziţii de top (senior level) în cadrul industriei de advertising, scrie IAA.ro. Cele două zile şi jumătate de training se adresează persoanelor de nivel executiv cu o experienţă de 2 - 5 ani. Teoria se îmbină cu exerciţiile practice şi cu sesiunile de mentoring.
Membrii IAA beneficiază de o reducere de 15% la IMM UK 2011

A devenit cunoscută drept televiziunea arabă unde al-Qaida îşi trimitea comunicatele. Acum, postul TV Al Jazeera joacă un rol central în revoltele care s-au întins în Africa de Nord şi Orientul Mijlociu. Postul TV cu sediu în Qatar poate fi văzut în peste 100 de ţări şi este receptat în 220 de milioane de case. Toate revoltele care au izbucnit de la începutul anului în Africa de Nord au fost acoperite pe larg de Al Jazeera şi au servit drept exemplu şi în alte state, scrie Gândul. În timpul discursului televizat al lui Muammar Gaddafi din 22 februarie, în care acesta anunţa că este dispus să moară ca un martir, dar nu şi să plece din ţară, dictatorul libian a inclus şi Al Jazeera în tirul acuzaţiilor.
Al Jazzera - noul CNN. Ce rol a avut televiziunea din Qatar în revoltele din lumea arabă

"Discursul regelui/ The King's Speech" de Tom Hooper a fost recompensat cu premiul Oscar pentru cel mai bun film la cea de-a 83-a gală de decernare a premiilor Academiei de film americane, scrie Mediafax. Lungmetrajul "Discursul regelui/ The King's Speech", în care actorul Colin Firth interpretează rolul regelui George al VI-lea al Marii Britanii, a primit cele mai multe nominalizări la Oscar - 12 - dintre care a câştigat trofeele pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun actor în rol principal şi cel mai bun scenariu original, potrivit imaginilor difuzate de HBO.
OSCAR 2011: The King's Speech, marele învingător. Vezi aici lista completă a câştigătorilor - GALERIE FOTO

Drama "Lebăda Neagră/ The Black Swan" a fost marele câştigător la gala Independent Spirit Awards, ce a avut loc sâmbătă, la Los Angeles, adjudecându-şi patru trofee, inclusiv cele pentru cel mai bun film şi cea mai bună regie, scrie Mediafax, care citează monstersandcritics.com. Filmul regizat de Darren Aronofsky a mai fost premiat pentru cea mai bună actriţă în rol principal - Natalie Portman - şi pentru cea mai bună imagine, la cea de-a 26-a gală Spirit Awards, distincţii acordate de producătorii independenţi din SUA filmelor de artă. Pelicula "Discursul regelui/ The King's Speech", favorită la Oscar, cu nominalizări la principalele categorii, a primit trofeul pentru cel mai bun film străin.
Independent Spirit Awards: "Lebăda neagră/ The Black Swan" a primit cele mai multe premii. Vezi aici cine a mai câştigat!

Sursa foto: România liberă

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • cum sa vada domn vreme MONOPOL ca doar firma rds e a pdl??? nu vreau sa ma trezesc ca nu pot vedea posturi fiindca nu plac oranjilor astia se fac ca nu vad nici daca le cade in cap un bolovan o sa zica mereu ca e lucratura opozitiei
  • Nu este vorba de preluare ci de un schimb de zone de prezenta. RDS ar urma sa "vanda" Bucurestiul in schimbul unor orase din Ardeal si/sau din afara tarii unde UPC este prezent.
  • Normal ca nu va avea o pozitie de monopol, doar e un apropiat la PDL.
    Daca nu era, se putea discuta. Asa, insa... nu e.

Trimite un comentariu