Skip to main content

Bătaie pe audiențele TV. GfK nu este de acord cu rezultatul licitației

 

Învinșii licitației pentru măsurarea audiențelor TV contestă procesul. GfK, care măsoară în prezent audiența TV, susține că a fost dezavantajată și că licitația, câștigată de Kantar Media, nu a fost transparentă.

Publicitate

Compania a depus o contestație la Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor, care se ocupă de licitațiile publice.

Măsurătorile de audiență TV sunt plătite de ARMA – Asociația Română de Măsurare a Audiențelor TV, adică de posturile TV și de agențiile de publicitate.

De ce ar fi trebuit să respecte regulile unei licitații publice, dacă banii (aproxmativ 10,5 milioane de euro) vin din privat?

Explicația GfK:

"Prezenta unor membri ai Consiliului Național al Audiovizualului, a carui lege de constituire il defineste ca fiind „autoritate publica autonoma sub control parlamentar si garantul interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale“, în chiar organismul decizional al licitației de evaluare și selecție a furnizorului SNMATV (Comisia Paritara – COMPAR) implica automat, în opinia GfK România, aceleași standarde de transparență ca cele impuse în cazul organizării oricărei licitații publice în care este implicat un organism guvernamental."

Din comisia de licitație au făcut parte cinci membri CNA, cinci reprezentanți ai posturilor de televiziune și cinci ai agențiilor de publicitate.

În urmă cu patru ani, GfK câștiga licitația de măsurre a audiențelor TV în baza acelorași proceduri pe care le contestă în prezent. Săptămâna trecută, licitația pentru măsurarea audiențelor TV a fost câștigată de compania Kantar Media. Kantar (fostul CSOP) va măsura audiența TV începând de anul viitor.

Ce contestă GfK?

"Nerespectare transparentei procesului decizional in conditiile in care CNA, ca institutie publica si co-participant in procesul de selectie a castigatorului SNMATV, trebuia, dimpotriva, sa fie garantul unei transparente absolute. Despre ce fel de transparenta trebuie sa vorbim in conditiile in care mecanismul licitatiei nu prevede niciun mecanism de atac, nicio eventuala posibilitate de contestare a deciziilor?"

"GfK se considera dezavantajata deoarece, dupa depunerea ofertei tehnice pentru licitatie, COMPAR i-a cerut o alta oferta, pentru panel nou, desi acest lucru nu era prevazut in caietul de sarcini. Mai mult decat atat, ni s-a cerut doar o oferta financiara, nu si una tehnica! Apreciem ca acest demers a fost facut special cu scopul de a forta GfK sa ofere un pret mai mare, lucru care sa ne defavorizeze in acest proces."

Lucia Romaniuc, președintele Asociației Române pentru Măsurarea Audiențelor, spune că GfK a primit toate informațiile legate de procedura licitației.

Lucia Romaniuc:

ARMA a depus la CNSC punctul de vedere al asociației. Așteptăm să ne comunice decizia lor.”

GfK a avut toată documentația legată de licitație, în momentul în care au primit caietul de sarcini.”

Un alt participant la licitație – Media Research, contestă, de asemenea, procesul, la Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor. Punctele invocate de Media Research sunt asemănătoare cu argumentele GfK. Compania de PR a Media Research, Ginger, susține că nu este nicio legătură între cele două contestații.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Parca TNS (actualul Kantar) a pierdut licitatia acum patru ani pentru ca dadea niste date complet eronate. Imi amintesc super scandaluri in presa pe tot parcursul contractului pt ca ARMA era nemultumita de calitatea sistemului de masurare. De ce se intoarce din 2012 la acelasi furnizor? A devenit mai bun dupa 4 ani?
  • pai si normal ca licitatia nu a fost transparenta. kantar Media, asta o stie toata lumea, este o firma apropiata PD-L. Clar.

Trimite un comentariu