Skip to main content

Circuitul informațiilor false în presa online: Cazul Arhi-Mircea Badea

 

Adevărul și Click! au preluat pe site-urile lor, în această dimineata, o informație falsă de pe blogul lui Cetin Ametcea (arhiblog.ro) conform căreia un reprezentant al CNA l-ar fi anunțat pe acesta că postul Antena 3 a fost amendat cu 20.000 de lei și obligat să suspende timp de 90 de zile emisiunea realizată de Mircea Badea, scrie HotNews.

Publicitate

Articolul scris de Adevărul sub titlul Emisiunea "În gura presei" ar putea fi suspendată de CNA (materialul avea sa fie modificat ulterior) a fost preluat apoi de Realitatea.net și de Agerpres (la revista presei). "Informațiile" de pe arhiblog.ro au fost preluate de mai multe bloguri - care aveau să publice rectificări. Iar materialul Adevarul.ro a fost preluat de nenumărate agregatoare de știri, mai scrie HotNews.

Până la ora publicării acestui material articolul din Click și preluările Agerpres.ro și Realitatea.net au ramas neschimbate, la fel cum rămân și nenumăratele preluari ale agregatoarelor de știri.

Care este adevărul?

Mircea Badea a atras două sancţiuni pentru Antenele familiei Voiculescu. Canalul de ştiri Antena3 a fost amendat cu 10.000 de lei pentru încălcarea dreptului la propria imagine a lui Mircea Marian, editorialist la Evenimentul Zilei.

Iar postul Antena1 a primit o somaţie publică pentru reluarea emisiunii În gura presei, din 12 ianuarie, în care Mircea Badea a folosit un limbaj injurios. Sancțiunile au fost votate de membrii CNA în ședința din 10 februarie, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

Citiți mai multe în articolul de pe Hotnews, Aici.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • sa vada si mircea cum e sa vorbesti tot ce iti iese pe gura --fara sa gandesti-- ca el singur recunoaste cat de gagauta este!!!de altfel cel mai stralucit moment a fost cand radea de acele 'fetite' de dorobanti si nu observa ca...ce spunea era stampila lui si altora ca el !! o mizerie NEEDUCATA!!
  • In tara asta nimeni nu mai verifica stirile? Asta e media din Romania? Gasesti o stire aruncata undeva pe internet si o dai ca sigura? Bai, suntem normali?
  • dar tu cand ai publicat informatia ca OMD pierde contul Vodafone... aia ce a fost? nu s-a intamplat asa, dar nici dezmintiri de la tine nu am vazut. pacat ca doar pe altii ii vezi!

    ps: astept sa lasi comentariul asta! macar din onoare!
  • Adica ce-a facut Arhi a fost doar sa publice pe propriul blog ceea ce viseaza el sa se intample cu emisiunea lui Badea. Dream on! :)))

Trimite un comentariu