Aproape un milion de lei din PR. În euro înseamnă cam 220.000 cifră de afaceri pentru Echipa de PR, firma lui Lucian Mîndruţă. Rata de profit e undeva pe la 7%.
Omul de televiziune are o activitate intensă în zona de PR. Firma lui Mîndruţă a câştigat clientul Velux, iar peste câteva zile se va ocupa de lansarea Lotus în România (maşină distribuită în România de fostul ministru Ion Bazac).
Cât contează numele în câştigarea clienţilor?
“Nu vând imaginea mea, ci ceea ce ştiu în materie de comunicare”, spune Lucian Mîndruţă într-un interviu acordat paginademedia.ro.
Echipa de PR este agenţie pentru clienţi precum Panasonic Romȃnia, Forza Rossa (importator Ferrari şi Lotus) şi Artmark. A contribuit cu idei şi expertiză în PR pentru evenimente şi campanii ale UCB Pharma, Tymbark, Dacia, Aviva, Alf Company, Novo Nordisk, Aeroporturi Bucureşti şi Volvo.
Petrişor Obae: Cât a contat imaginea ta pentru a atrage clientul Velux?
Lucian Mîndruţă: Cred că nu a contat atât de mult. Este o firmă care vinde ferestre de acoperiş. Ne-am bătut cu firme în care sunt celebritâţi mai mari decât mine în materie de PR. Oamenii ăştia nici nu se uită la emisiunea mea.
Ce vei face pentru Velux?
Servicii de PR full service: conceptual de comunicare, conferinţe de presă, evenimente, communicate.
Care a fost implicarea ta?
Am scris strategia, împreună cu colegii şi am făcut prezentarea.
Şi imaginea ta nu a influenţat rezultatul?
Eu cred că deloc. Pentru că eu nu îmi vând imaginea, ci ceea ce ştiu în materie de comunicare şi de construcţie de mesaj.
Ce faci mai mult, media sau PR?
Este ciudat, dar mâ gândesc la amândouă. În cursul zilei dau şi telefoane pentru invitaţi, dar mă gândesc şi la concepte pentru unul sau altul.
Care este legătura cu emisiunea de pe Antena 2 şi cu trustul Intact?
Nu am făcut niciodată PR pentru mine şi nici pentru trust sau pentru produse din trust.
Nu ştiu dacă mai sunt jurnalist, sunt mai degrabă entertainer
Cum se împacă munca de jurnalist cu cea de om de PR? Nu e un conflict de interese?
Nu ştiu dacă mai sunt jurnalist, sunt mai degrabă entertainer. Nu mai facturez pe nimeni ca jurnalist.Ar fi conflict de interese dacă aş face un lucru imoral, dacă aş invita clienţii în emisiune să spună una-alta în interesul lor.
Tot ce trebuie este să fii onest, iar eu cred că sunt.
Câştigi mai bine din PR sau din media?
Eu, personal, câştig mai bine din media. În firma de PR, tot ce câştigăm investim mai departe, ca să câştigăm clienţi. Iar marja de profit este mică.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roCele le spui celor care zic că faci emisiunea pentru a-ţi folosi imaginea pentru a atrage clienţi?
Le-aş spune că am vrut de mai multe ori să plec, dar media este meseria mea şi asta îmi place.Cine spune asta ar trebui să întrebe clienţii, să vadă dacă m-au ales pentru imaginea mea.
Noi vrem să facem campanii de PR adevărate, care nu mă vând pe mine, ci care vând competenţele noastre pe comunicare.
Pe scurt: între expertiza ta la Tymbark şi expertiza Adelinei Pestriţu, în chiloţi la Bamboo, nu e nici o diferenţă.