Skip to main content

9 martie: Răzvan Cornețeanu: Presa şi-a pierdut cititorii din cauza calităţii proaste a conţinutului

 

După aproape un an de la părăsirea funcţiei de director general al Adevărul Holding, Răzvan Cornețeanu îşi vede viitorul tot în managementul de presă. "Eu asta ştiu să fac, asta o să fac”. În 2011 se vor simţi primele vibraţii pozitive în piaţa de media, care va ieşi din criză doar prin ridicarea calităţii conţinutului editorial, spune Cornețeanu, într-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Publicitate

Wall-Street: Ce aţi mai făcut în ultimul an?
Cornețeanu: M-am ocupat şi mă ocup de nişte proiecte externe despre care nu vreau să vorbesc prea mult din motive uşor de înţeles.

Wall-Street: Sunt proiecte de media?
Cornețeanu: "Proiecte de media. Tot felul de companii şi oameni de la care de-a lungul timpului - am aproape 20 de ani de muncă în domeniul asta - am primit nişte oferte, invitaţii de a mă ocupa de deschiderea, lansarea unor companii şi/sau produse în diferite ţări. (...) Pentru că deocamdată nu sunt implicat în proiecte în România, deşi lucrez şi la subiectul ăsta, am ajutat în partea de lansare. Cu asta m-am ocupat şi mă ocup acum."

"Părerea mea personală e că 40% din motivele pentru care a scăzut piaţa în halul ăsta vin din zona crizei, deci nici măcar jumătate. Marea parte a motivelor vine din slaba pregătire a oamenilor care fac presă în România."
Răzvan Cornețeanu: Presa şi-a pierdut cititorii din cauza calităţii proaste a conţinutului

Festivalul Internaţional "Cerbul de Aur" nu va fi organizat nici în acest an, existând "premise favorabile" pentru ediţia din 2012 a evenimentului, au declarat pentru agenţia Mediafax reprezentaţii TVR. "Situaţia financiară de moment a televiziunii nu permite organizarea în acest an a Festivalului 'Cerbul de Aur'. Există însă premise favorabile pentru ediţia de anul viitor", au explicat reprezentaţii TVR. Decizia TVR de a nu organiza ediţia 2011 a Festivalului Cerbul de Aur vine după ce şi ediţia din 2010 a evenimentului a fost anulată, scrie România liberă, care citează Mediafax. În schimb, Televiziunea Publică va fi implicată în acest an într-o serie de evenimente, precum competiţia Eurovision şi Festivalul Internaţional "George Enescu".
Fără "Cerbul de Aur" în acest an

Andrei Gheorghe spune că actuala criză economică l-a "strâns de gât" şi că are datorii de peste un milion de euro. "Criza, ca pe toţi, m-a strîns de gît, criza şi deciziile greşite de care nu vreau să vorbesc, care sînt chestii intime şi personale. Shit happens, dar asta e, o iei de la zero. Pleci dintr-un loc, te duci în altul", a declarat Gheorghe pentru kamikazeonline.ro.
Andrei Gheorghe: “Criza m-a strîns de gît”

Carmen Lixandru, Managing Director MediaCom România: "Cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 34% în 2010, iar profitul cu 12% faţă de 2009". Aceasta estimează, într-un interviu pentru Financiarul, că investiţiile totale în publicitate din acest an la 300 de milioane de euro net.
Fin.ro: Cum va evolua piaţa românească de publicitate în acest an faţă de 2010?
"Cred că vom avea o scădere a investiţiilor în publicitate în 2011, probabil un -5%. Într-un scenariu optimist, o piaţă la nivelul anului 2010, ca medie a întregului an, cu o uşoară tendinţă de creştere în a doua jumătate a anului.
Fin.ro: Ce nivel total al investiţiilor în publicitate, pe canale media şi per total, estimaţi pentru 2011 în România?
"Apreciez că totalul investiţiilor în publicitate în acest an va fi de aproximativ 300 mil. euro net. Din această sumă TV va atrage 74%, prinţul 9%, radioul 4%, outdoorul 8%, iar internetul 5%.
MediaCom (www.mediacom.com) este una dintre principalele agenţii de media din România, fiind prezentă pe piaţa locală din 2004".
”Avem ca obiectiv creșterea cu 10% a cifrei de afaceri și a profitului”

Se pot câștiga bani din blogging, însă nu neapărat pe măsura așteptărilor ridicate pe care le au oamenii când aud de asta, spune Ionuț Oprea, manager Standout și director executiv al IAB România, în cadrul emisiunii Capital TV. Din momentul în care au apărut primii blogegri care au derulat campanii și și-au mărit veniturile odată cu acest lucru, au început să apară tot felul de mituri despre mii de euro. Ele nu sunt mituri, însă se referă la un număr limitate de oameni, precizează Oprea. Doar cei care și-au dedicat foarte mult timp în fiecare zi cu asta, care au avut o activitate susținută și au ajuns să aibă asta ca activitate principală în viața lor au ajus la performanța asta.
Ionuț Oprea: Bloggingul este un fel de jurnalism dus la extrem

"Pentru 2011 toată lumea estimează creştere. Unii cred că va fi de 20-30%, alţii sunt mai pesimişti şi văd un avans de 5%. Eu cred că va fi în jurul a 10-15%. (...) Ceea ce mă bucură este faptul că oamenii şi-au dat seama că dacă nu comunică, nu au rezultate”, explică Hortensia Năstase, managerul GolinHarris Bucureşti, filiala locală a unei reţele internaţionale cu prezentă în 35 de ţări şi care până de curând se numea Lowe PR. Anul trecut, Lowe PR a avut afaceri de circa un milion de euro, în creştere cu aproximativ 10% comparativ cu 2009.

Piaţa serviciilor de relaţii publice ar putea creşte cu 10-15% anul acesta faţă de valoarea de aproximativ 22-25 de milioane de euro din 2010, datorită companiilor care au reînceput să investească în comunicare, a afirmat pentru Wall-Street.roHortensia Năstase, managing partner alGolinHarris Bucureşti (fosta agenţie Lowe PR). În 2010, industria de publicitate a fost de circa 308 milioane de euro, conform estimărilor Iniţiative, agenţia de media a grupului Lowe România, din care face parte şi GolinHarris Bucureşti.
Năstase, GolinHarris: Piaţa de PR ar putea creşte cu 10-15% anul acestea

Parlamentul ungar a adoptat luni amendamente la legea sa controversată privind presa, în urma criticilor Uniunii Europene. Amendamentele au fost votate de 258 de deputaţi din partidul de centru-dreapta aflat la putere, Fidesz, al premierului Viktor Orban. Opoziţia socialistă şi ecologist-liberală a votat împotrivă (65 de voturi), iar partidul de extremă-dreaptă Jobbik s-a abţinut.
Budapesta a acceptat să modifice legea, după criticile intense pe care le-a provocat în rândul partenerilor europeni, care se temeau că legea are scopul de a reduce la tăcere presa.
Controversata lege a presei din Ungaria a fost modificată

"O tînără balerină din Timişoara a pozat pentru Playboy şi a stîrnit oprobriul aproape dogmatic al organizaţiei din care face parte. (...) Ce este important este reacţia imediată a reprezentantului acesteia, care s-a comportat ca un sacerdot al inchiziţiei", se arată într-un material postat pe site-ul publicaţiei în care a apărut pictorialul Roxanei Golban, care a stârnit o reacţie dură din partea liderului PSD Victor Ponta.

După ce, luni, Victor Ponta s-a declarat învins de tânăra care a pozat în Playboy, pe site-ul publicaţiei a fost publicat materialul "Cazul Roxana Golban". Publicaţia compară comportamentul lui Victor Ponta cu cel al unui "sacerdot al inchiziţiei", dar precizează că "Playboy îl respectă pe acest domn şi munca sa - dovadă stau cele două interviuri pe care le-a dat în mai 2008 şi mai 2010, scrie HotNews.
Playboy îi răspunde lui Ponta în cazul Roxanei Golban: "s-a comportat ca un sacerdot al inchiziției", dar "îl respectăm" deoarece "și-a admis eroarea"

Editura Allfa, parte din Grupul Editorial All, investeşte 20.000 de euro într-un program de rebranding care urmăreşte reîmprospătarea imaginii editurii şi consolidarea poziţiei pe piaţa de carte din România, scrie DailyBusiness.ro. care citează un anunţ al companiei companiei.
Schimbările majore se vor regăsi la nivelul logo-ului şi al planului editorial. Astfel, cel mai important element de identificare al editurii, logo-ul, va fi schimbat, potrivit lui Mihail Penescu, preşedintele grupului.
Editura Allfa investeşte 20.000 de euro în rebranding

 

Agenţia de branding BrandTailors a finalizat procesul de creare a brandului Covasna Tărâmul Apelor, deţinut de către Azuga Waters, scrie Wall-Street.ro. Obiectivul BrandTailors pe parcursul acestui proiect a fost de a crea un brand care să se poată adresa unui consumator sensibil la preţ şi mai puţin receptiv la beneficiile emoţionale de brand, într-o categorie în care diferenţa între produsele disponibile la raft este greu perceptibilă.
BrandTailors a creat brandul Covasna Taramul Apelor

O parte din filmele realizate de Warner Bros vor fi disponibile pe Facebook. Pentru a vedea filmele, utilizatorii trebuie să plătească o taxă folosind Facebook Credits, o monedă virtuală utilizată până în prezent în special în jocurile de pe site, a anunţat ieri Warner Bros, care face parte din compania Time Warner. În acest fel, Warner Bros obţine o nouă sursă de venituri din reţelele sociale. Totodată, se creează o nouă nişă de competiţie pentru companiile de divertisment online, scrie Evenimentul Zilei, care citează Reuters.
Warner Bros îşi mută filmele pe Facebook

YouTube a achiziţionat un producător de videoclipuri, Next New Networks, pentru a ajuta pe cei ce încărca clipuri pe cel mai mare portal video din lume să le realizeze cât mai profesionist, scrie Wall-Street.ro, care citează presa internaţională.
YouTube a cumpărat un producător de videoclipuri

China va deveni în 2012 una dintre primele trei pieţe de publicitate din lume, depăşind astfel Marea Britanie şi Germania, scrie DailyBusiness.ro, care citează studiul International Ad Forecast al companiei Warc. Valoarea pieţei de publicitate din China se va majora cu 12,5% în 2011 şi cu 14,5% în 2012, când va depăşi 27 miliarde de dolari.
China va deveni a treia piață de publicitate din lume până în 2012

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • NO.1
    Libertatea

    NO.1
    Click ( fosta Averea, remember!!...)

    Bravo ''Cornete''

    ...orice urmeaza...in cariera ta.. Bafta
  • calitaate proasta a continutului?! hai ca e tare razvanel? si cine a condus calamitatile "libertatea" si "click" candva? Desigur, mamica lui razvanel.
  • greenisthenewred= schreck (logic) :)
    ba, daca te-ai pricepe la presa, ai putea recunoaste si un profesionist. cata vreme pui egal intre imre si corneteanu inseamna ca esti un frustrat care mai bine si-ar cauta alta meserie. de-aia probabil nici n-ai ajuns prea departe. in presa, ca in toate domeniile in tara asta, sunt si lichele, dar si buni profesionisti. si oricat de sus ar ajunge lichelele, cei care sunt buni tot ies la suprafata si sunt respectati. oricat de frustrat ai fi tu sau altii, toata piata asta stie ca nu e un manager mai bun pe ziare decat Corneteanu, cu toate bunele si relele lui. ar trebui sa vezi ca Imre cheltuie la fel de multi bani, dar nu o mai face in interesul publicatiilor. numai fondul de salarii a crescut ca fat-frumos de cand a plecat Corneteanu. Ala macar nu discrimina jurnalistii, care pe langa ca au salarii mici, acum le iau si pe "bonusuri", in timp ce aia din dep.comerciale, unde se angajeaza in draci si numa' sefi cu mii de parai si cu masini bengoase la pachet, au salariile integral pe cartea de munca. A ajuns ca un sofer sa fie mai bine platit decat un jurnalist in Adevarul Holding, iar asta arata cati bani dau Imre si Patriciu pe jurnalisti. Indiferent de ce antipatii a starnit Corneteanu si nu-s putine, toata lumea il regreta in Adevarul Holding, desi multi nu credeau ca o sa ajunga sa faca/simta asta. E un bun manager si un adevarat profesionist. Si asta s-a vazut si la Ringier, unde nu a avut banii de la Patriciu niciodata, dar unde a facut performante pe care nu le-a egalat nimeni pana la el sau dupa el.
  • Youri (Corneteanu)
    Nu vreau sa ma intelegi gresit. Consider ca esti, ca si manager de presa, la fel de bun ca si vanzatorul de tigarete Imre.
    Ce ai facut tu, sa duci Adevarul si Click! pe primele locuri, facea oricine avea la indemana zecile de milioane de euro pe care le-ai avut tu.
    Sa fie clar, nu ai investit in presa quality ci in inserturi, canistre cu benzina si alte premii. In plus, ambele ziare au fost mereu la un pret cu mult sub cel al concurentei.
    Daca tu chiar te crezi manager de presa si crezi ca m-a platit cineva, esti un mare idiot.
    Cat ai fost la Adevarul aveai grija doar de lachei (gen Ciocazanu) si de amante, nu de aia care aduceau un plus la ziar, drept dovada ca habar nu aveai sa dai o prima pentru un material preluat de televiziuni si de concurenta! Acum nu s-au schimbat decat lacheii si amantele, profesionalismul a ramas la acelasi nivel.
    Ah, daca arunca si Imre cu banii pe care i-ai aruncat tu, era si el mare manajer de presa, ca si tine.
  • Cat te-or fi platit "prietenii" ca sa scrii comentarii mincinoase? Toata lumea stie, inclusiv dusmanii ca Corneteanu nu avea prieteni politici iar atitudinea lui era foarte refractara la politica. Hai, fugi si ia-ti leafa! Dar taci, ca te faci de ras!
  • 1. Vorbeste de scaderea calitatii, insa el investea doar in marketing si PR. Tot ce conta erau cartile, DVD-urile si rahanurile. Jurnalistii buni erau marginalizati, erau preferati doar lacheii ascultatori.
    Cornateanu oricum nu facea diferenta intre o stire de agentie si o exclusivitate.

    2. Vorbeste de implicarea sefilor / patronilor in editorial. Uita cand chema oameni de la Adevarul sau Forbesc la el in birou sa ameninte ca-i da afara pentru ca au scris nu stiu ce de un prieten de afaceri sau de un prieten politic?

    Cornateanu e un iprocrit. Daca presa arata asa cum arata, i se datoreaza si lui. A avut bani cat a dorit, insa in loc sa faca un ziar bun, a facut o fituica de rahan, insert la o carte sau un DVD.

Trimite un comentariu