Skip to main content

20 aprilie: LPF - Nu mai licităm separat cele șase pachete TV

 

"Nu mai licităm separat cele șase pachete, nici măcar pachetul nouă, pe care ar fi vrut să-l ia TVR. Așadar, facem un singur pachet, cu toate opțiunile rămase, și-l dăm unei singure televiziuni. Suma minimă pe care o acceptăm este 100 de milioane de euro pe trei ani!", a declarat Marian Iancu, patronul echipei de fotbal Politehnica Timișoara, pentru Gazeta Sporturilor.

Publicitate

Liga Profesionistă de Fotbal va încerca să obţină 100 de milioane de euro cu TVA inclus din drepturile TV rămase nevândute, urmând să reunească cele şase pachete cu meciuri într-unul singur, a declarat ieri Preşedintele FC TimişoaraMarian Iancu, pentru Mediafax.

"Ne dorim o sumă care să se apropie cu ce a fost până acum şi bineînţeles un plus. Ne gândim că pentru şase pachete 100 de milioane de euro care să includă şi TVA-ul este o sumă corectă", a mai spus Iancu pentru Mediafax. Despre același subiect a scris și Jurnalul Național.

Piaţa de publicitate online şi-a blocat investiţiile iar proiectele sunt rare şi nesusţinute. Mai mult, contrele dintre unii jucători majori din piaţă alimentează neîncrederea companiilor, dăunând în mod direct industriei. Acestea sunt câteva dintre opiniile lui Augustin Roman, şeful pe online al Intact Interactive, care a oferit un interviu exclusiv pentru Wall-Street.ro.

Unul dintre scopurile pe care le aveam pe vremea când eram general manager era să reuşesc o integrare cât mai bună între mediul TV cu online. S-a dovedit a fi un lucru foarte dificil a€“ e greu să colaborezi cu anumite entităţi din cadrul Grupului Intact. Fiecare grup are managerul ei, e o companie dificil de condus, îi urez mult succes lui Bobby Voicu şi sper să îl ajute Grupul Intact mai mult deca m-a ajutat pe mine.

W-S.ro: Anumiţi publisheri şi regii a€œfierb” în perioada asta ca urmare a iniţiativei voastre de a obliga site-urile din SATI să publice datele privind referrerii. Unii, cum sunt cei de la Mediafax Group (prin vocea lui Orlando Nicoara, general manager al grupului a€“ n.r.) susţin că acest lucru a€œva pune pe tava” concurenţilor întreaga strategie de business, ceea ce este de evitat. Cum comentezi?

AR: Sub acoperirea cuvântului a€œstrategie” unii închid uşa transparenţei. Noi suntem datori să încercam şi vom vota la adunarea generală a SATI care are loc în luna mai. Dacă propunerea nu va trece, noi vom publica oricum toate datele de trafic, transparent, începând cel mai probabil din luna iunie a anului curent.

W-S.ro: Ce părere ai de Orlando Nicoară? Dar de Dragoş Stanca, antreprenor care a fondat regia Q2M de curând?
AR: Orlando este un foarte bun strateg. Cu Dragoş Stanca nu am lucrat, însă este un om cu experienţă foarte mare. Greu de spus ce succes va avea, rămâne să vedem.

W-S.ro: Dar de Călin Rotăruș, şeful regiei de publicitate online ArboInteractive, ce părere ai?
AR: La cum se mişcă Arbo, nu pot să am decât o părere bună. Compania şi-a văzut de drum şi prin ploaie şi prin vânt şi mi se pare una dintre cele mai corecte firme de pe piaţă.
Gusti Român, Intact: Dacă nu ne unim pentru creşterea pieţei de online, măcar să ne abţinem de la contre

Tobias Schulz-Isenbeck (43) va fi noul director financiar al grupului internaţional de presă Ringier, începând de la 1 septembrie 2011, notează Wall-Street.ro şi DailyBusiness.ro. El îi va raporta CEO-uluiChristian Unger.

Schulz-Isenbeck îi succede lui Samuel Hugli, fostul director financiar, care a demisionat.
Anterior, a fost director al Verlagsgruppe Handelsblatt din 2006 şi purtător de cuvânt al management-ului din 2008, având drept responsabilităţi atât responsabilităţi pe partea de media, cât şi financiare.

La un an de când a venit la postul public de televiziune, Liana Stanciu are o emisiune nouă, „TVR 55“, difuzată la TVR 1, în fiecare duminică .În aprilie 2010, Liana Stanciu părăsea B1 TV pentru TVR 3, unde a realizat emisiunea „Clubul TV3“. A renunţat la acest proiect după câteva luni, dar a rămas la Televiziunea Publică.

Adevărul: După ani buni petrecuţi la postul B1 TV, ai preferat TVR. Cum s-a produs schimbarea şi cum percepi diferenţa dintre postul public şi unul comercial?

Liana Stanciu: E dificil de explicat care sunt diferenţele şi de ce am ales TVR. Profesionalismul e o motivaţie. Şi calitatea programelor, desigur. Încă nu m-am obişnuit cu toate regulile din Televiziunea Publică, însă...
Liana Stanciu, realizator radio şi TV: „Încă nu m-am obişnuit cu toate regulile din TVR“

Publicaţiile New York Times şi Los Angeles Times au primit câte două premii Pulitzer, la ediţia din 2011 a acestor prestigioase distincţii, care au fost acordate luni, de Universitatea Columbia din New York, notează Mediafax, Money.ro, Gândul, Adevărul și Evenimentul zilei.

În acest an, pentru prima dată în istoria de 95 de ani a acestor distincţii, premiul Pulitzer nu a fost acordat la categoria "Breaking News".

Site-urile de informaţii online sunt reprezentate de ProPublica, ai cărui doi reporteri Jesse Eisinger şi Jake Bernstein au fost recompensaţi la categoria "reportaj naţional", pentru articolele lor despre anumite practici de pe Wall Street care au contribuit la declanşarea crizei financiare mondiale.

Alex Bădilă -Managing Director al Publicis, parte a Grupului Publicis România, spune într-un interviu pentru Financiarul că piaţa media a scăzut cu 10%-11% în 2010 faţă de 2009, până la nivelul de 260-270 de milioane de euro net. Pentru 2011, 70%-75% din totalul investiţiilor în publicitate se vor duce către TV, 10%-12% către radio şi doar 6%-7% către internet.

Financiarul: Cum estimaţi evoluţia pieţei media autohtone anul acesta?
A.B: Există două curente de opinie. Unul pesimist, potrivit căruia piaţă va continua să mai scadă cu 5%-7% faţă de 2010, şi unul optimist, care spune că din a doua jumătate a anului 2011 vom avea creşteri. Scenariul optimist, în ceea ce mă priveşte, este că piaţa nu va mai scădea în acest an şi aceasta doar datorită in­vestitiilor statului: programe guver­na­mentale, programe cu fonduri europe­ne, precum cele de educaţie, de infor-mare, care, evident, au o contribuţie con­sistentă la nivelul pieţei de publicitate din România.

Nu fac estimări în ceea ce priveşte alocarea bugetelor, însă sunt sigur că se va păstra trendul de împărţire a pieţei din anii trecuţi, respectiv 70%-75% din totalul investiţiilor în publicitate se vor duce către TV, 10%-12% către radio şi doar 6%-7% către internet.
Alex Bădilă, Publicis: ”Ne propunem să creştem cifra de afaceri cu până la 10%”

Şi anul acesta, revista Biz a realizat studiul Top Social Brands, prin care se încearcă crearea unui clasament al celor mai prezente branduri în social media românească. Clasamentul arată aşa, în ordinea numerelor din clasament: Vodafone, BCR, Microsoft, Petrom, Avon, Nokia, Orange, LG, Romtelecom, Timişoreana. De remarcat, Avon a intrat în top direct pe locul cinci, notează Evenimentul Zilei, Wall-Street.ro şi Alex Mihăileanu pe blogul său.

Brandurile care speră ca o asociere cu nunta regală prin campaniile de marketing şi promovare sau prin lansarea de noi produse cu trimitere la eveniment ar putea să dinamizeze vânzările se înşeală, potrivit unui sondaj recent, care arată că acestea au un impact minim asupra consumatorilor, scrie DailyBusiness.ro.

Studiul, realizat de JWT Londra pentru MarketingMagazine, arată că 66% dintre consumatori nu vor fi influenţaţi în decizia de achiziţie a unui produs de asocierile cu nunta prinţului William. Mai mult 17% din respondenţi spun că din contra va fi mult mai puţin probabil să cumpere un produs asociat cu evenimentul regal.
Ce efect are asocierea brandurilor cu nunta regală? 17% din britanici spun că mai degrabă evită aceste mărci

Imaginea brandului de bere Noroc, pozitionata pe segmentul economic, a fost semnificativ imbunatatita prin ajustarea unor elemente de design definitorii pentru aceasta marca, notează Financiarul și Wall-Street.ro. Cocoon Bucharest a fost desemnata in vara anului 2010 sa se ocupe de noul redesign al gamei Noroc, ambalaj cu care berea a fost relansata in martie 2011.

Abordarea proiectului de design a pornit ținând cont de atributele definitorii ale mărcii - românească, naturală, populară, accesibilă - elemente ce s-au dorit transpuse și prin elemente de identitate vizuală. Designerii Cocoon au propus ca brandul să își păstreze culoarea definitorie - roșul, care a fost împrospătat, devenind mai viu - în combinație cu alte elemente de identitate.

Grupul german Commarco, compania-mamă a agenției Scholz&Friends, urmează să fie cea mai nouă achiziție a grupului de comunicare WPP, scrie Financiarul, care citează brandrepublic.com. Valoarea tranzacției nu a fost facută publică. Potrivit WPP, Germania este a treia cea mai mare piață a companiei, după SUA și Marea Britanie. Commarco dispune de peste 1.200 de angajați în birourile sale din Germania, Elveția și piețele internaționale, în randul clienților numărându-se American Express , Commerzbank și Credit Suisse.
WPP se pregătește de o nouă achiziție

Compania de strategie și design de brand BrandTailors a dezvoltat identitatea vizuală și designul de ambalaj pentru batoanele de ciocolată cu alune Kand’or (aflat în portofoliul companiei Kandia Dulce), brand care își propune să pătrundă într-un nou subsegment al pieței prin dezvoltarea unui produs disponibil în două variante, notează Financiarul și Wall-Street.ro.

Printre membrii echipei BrandTailors care au contribuit la dezvoltarea acestui proiect se numără Melania Nemeș - concept creativ și dezvoltare grafica, Cristina Ionescu - management de proiect.

Compania media americană Gannett Co., deținătoarea a 82 de ziare și a mai multor stații de televiziune, a raportat pentru primul trimestru financiar (a.c.) scăderea profitului cu 23%, vânzările și publicitatea pe print fiind în declin, scrie Financiarul, care citează bloomberg.com. Veniturile diviziei de pu­blishing, ce includ publicitatea și vânzările, au punctat un declin de 6,2%, până la 929,8 milioane de dolari, iar cifra totală de afaceri a grupului a înregistrat un recul de 3,7%, până la 1,25 mld. dolari.
Gannett, profit în scădere cu 23% în T1 2011

 

Sursa foto: ProSport

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • prosti sa fie sa dea atat purcoi de bani!Nimeni nu mai e atat de disperat sa apare pe piata cu Liga1!Digisport,are deja ce e mai bun atat din fotbal,cat si din sporturile cu motor(F1 si MotoGP),tenis si multe alte competitii,pe cat Dolce,are si Liga1,dar si alte campionate mai mici,dar importante in sensul lor!

Trimite un comentariu