Skip to main content

Antena3, amendată cu 5.000 de lei pentru “cheltuielile Guvernului”

 

Postul Antena 3 a încasat o amendă de 5.000 de la CNA pentru că a confundat “bugetul Secretarialului General al Guvernului (SGG)” cu “cheltuielile Guvernului”.

Publicitate

CNA a considerat că postul Antena 3 a dezinformat publicul prin prezentareau unor informaţii eronate cu privire la cheltuielile Guvernului în emisiunea 100 de minute din 22 martie.

"Aveaţi o obligaţie profesională să aflaţi de la secretariat care e situaţia din punctul lor de vedere. Aţi acţionat cu rea-credinţă şi neprofesionist", a spus Christian Mititelu, membru CNA.

Amenda a venit ca urmare a unei reclamaţii venite din partea purtătorului de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean, în care se spune că prezentatorii postului au dezinformat “din lipsa de documentare”.

"Deşi am primit asigurări că informaţia va fi corectată, nici în ediţia din 22 martie, şi nici în ediţia următoare a emisiunii nu s-a întâmplat acest lucru", se mai spune în reclamaţia semnată de Ioana Muntean.

Într-o sesizare depusă pe 22 martie, purtătorul de cuvânt al Guvernului reclamă că  în emisiunea "100 de minute" de la Antena 3 (din  22 martie 2011), moderată de Alessandra Stoicescu, au fost reluate unele informaţii difuzate de Antena 3 în data de 13 ianuarie 2011, preluate din articolul publicat  de Jurnalul Naţional (pe 13 ianuarie 2011): "Cât ne costă Boc în 2011", în care i se atribuiau premierului cheltuielile SGG (Secretariatul General al Guvernului n.r.) şi a celor 19 instituţii care sunt finanţate de SGG.

În emisiunea din 22 martie, Antena 3 a redifuzat cifrele cu privire la cheltuielile de protocol, sporuri, deplasări, materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional, aşa cum ele au fost prezentate de Jurnalul Naţional pe 13 ianuarie 2011, şi nu conform dreptului la replică transmis în ianuarie de Biroul de presă al Guvernului.

Ce au spus membrii CNA?

Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:

"Deşi aveaţi punctul de vedere al Guvernului aţi reluat subiectul la ştiri fără să prezentaţi şi punctul de vedere, ceea ce este clar rea credinţă."

Christian Mititelu, membru CNA:

"Iar sunteţi remorca ziarului. Aveaţi o obligaţie profesională să aflaţi de la secretariat care e situaţia din punctul lor de vedere. Făcând asta acţionaţi cu rea credinţă şi neprofesionist."

Mirela Bomboe, reprezentanta trustului Intact:

"Ştirea a fost dată în contextul politicii de austeritate, datele sunt corecte, e adevărat că lipseşte acea informaţie."

Ioan Onisei:

"Nu mai insitati nu are rost să ne contrazicem. Una e să vorbiţi de cheltuielile Guvernului şi alta e să vorbiţi despre bugetul Secretariatul General al Guvenului care conţine 19 instituţii."

Răsvan Popescu, preşedinte CNA:

"Era corect să aveţi punctul de vedere al Guvenului."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Vezi ca nici macar de copy/paste nu esti capabil basistule! :)) E vorba de post, nu de prezentator! Daca postul iti impune ce sa faci, atunci nu sunt prea multe obtiuni... Da Marina Almasan poate sa plece de la TVR, dar e mai complicat decat pare... Asa ca taci din gura basistule si treci pe la partid sa-ti iei banutii! :)
  • "Nu te asteptam ca tu sa intelegi asa ceva, fie ..."

    Normal ca nu te asteptai la asa ceva mai "desteptule"!
    Tu stii a cui sotie e Marina Almasan? Mai stii si in ce partid in duce viata sotul ei?
    Asa ca nu umbla la capitolul de INTELEGERE ca esti departe de rosturile vietii reale.
  • Indiferent de cand de empty sau cloudy e mintea cuiva cert e ca banii si din "amenda"tvr si de la posturile comerciale ar trebui sa mearga la stat...adica la baietii colorati portocaliu, sa aibe de unde printa afise colorate peste noapte si lipp in toata tara... vezi teapa referendumului lipsit de subiect ptr Bucuresti si altele. Banii furati democratic pe principiul ce dracu suntem prosti sa punem bani din banii nostri, sa-i puna poporul.
  • Diferenta e ca la TVR amenda se plateste din bani publici, "inteligentule"! Deci si tu platesti amenda aia! :) La cat de oribila a putut fi propaganda de pe TVR, cred si eu ca s-a "sesizat" CNA-ul, pt. ca ii presa opinia publica, plus ca acum astia de la CNA au "o scuza" cand amendeaza Antena3, pt. ca vor zice "uite am amendat si TVR-ul, deci suntem echidistanti"! Nu ma astepta ca tu sa intelegi asa ceva, fie pt. ca nu poti, fie pt. ca esti basist! :)
  • Măi "suny" sau "sony".
    Tu citesti articolele, din Pagina de media, pe ... sarite?
    Hai insista si afla cat a primit TVR1 pentru o emisiune in care au aparut, printre altii, si unii "basisti" de-ai tai!
    Ai gasit Felixcianule!?
  • Tinand cont de diversiunile si dezinformarile practicate, A3 ar trebui amendat zilnic si nu doar cu 5.000 lei ci cu 500.000 lei. Ca sa-i piara cheful lui Felix de a mai face linsaj mediatic impreuna cu trupa de tonomate si vuvuzele platite din bani ciorditi de la Crescent.
  • Adevarul e ca bugetul "Secretariatul General al Guvernului" nu tine de Guvern, tine de o asociatie de bloc! Cat de "pe fata" e cenzura astora de la CNA, impotriva Antena3! :| S-au pus basistii in miscare ca vin alegerile la anu' si trebuie sa fie "liniste" in tara!

Trimite un comentariu