Skip to main content

Coca Cola, mărul discordiei între Adevărul Holding și site-ul Think Outside the Box

 

Vineri, site-ul Think Outside the Box (TOTB), găzduit de platforma Adevărul, este oprit brusc.

Publicitate

Explicația Adevărul: “disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă”.

Reprezentanții site-ului în cauză detaliază: o serie de articole despre Coca Cola au deranjat conducerea Adevărul, care le-a considerat “de calitate îndoielnică” și a rupt parteneriatul.

Detalii, în continuare:

Site-ul independent Think Outside the Box era găzduit, de șase luni, de platforma Adevărul, la adresa think.adevarul.ro. Site-ul beneficia și de trimitere de pe homepage-ul Adevărul. Vineri, 6 mai, Adevărul decide ruperea parteneriatului. Ce s-a întâmplat?

Comunicatul Adevărul Holding, semnat de Peter Imre este scurt și nu oferă detalii:

"Această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.

Ca atare, începând tot de vineri, 6 mai, adresa online www.think.adevarul.ro nu mai poate fi accesată. De asemenea, anunţăm că site-ul adevarul.ro nu va mai promova materiale provenind de la sursa mai sus menţionată."

Contactat de paginademedia.ro pentru acest subiect, dar și pentru alte teme legate de Adevărul (cazul Media Point, întârzierea salariilor) directorul Peter Imre a răspuns sec: “Acestea nu sunt subiecte de duminică la prânz.

Articolele despre Coca Cola au încins spiritele

Dacă poziția Adevărul nu oferă prea multe explicații, reprezentanții Think Outside the Box vin cu detalii: șefii Adevărul au fost deranjați de o serie de articole despre Coca Cola publicate de site în ultima săptămână.

Think Outside the Box:

"Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situația reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplinește exigențele editoriale ale publicației Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piața românească.

Deși articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproșurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011."

Site-ul TOTB a publicat cinci articole despre Coca-cola:

Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”, spun cei de la site, care menționează că nu au fost înștiințați de intenția Adevărul.

Coca cola marchează 125 de ani de la lansarea produsului. De ce a decis site-ul să publice acum aceste articole?

“Considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancțiuni, și în care echilibrul informațiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicații care prezintă și cealaltă parte a monedei.”

Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înființare, pe lângă materiale de informare și de educaţie cu privire la mediu, să arate și partea mai puțin reprezentată a unor activități economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenței sale, o atitudine critică față de mai multe branduri și moduri de comportament de pe piață.

Cele două comunicate, integral:

ADEVĂRUL

Adevărul Holding a renunţat la colaborarea cu platforma “Think outside de box”

Conducerea Adevărul Holding anunţă întreruperea colaborării cu platforma online de informaţii “Think outside de box” începând de vineri, 6 mai 2011. Această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.

Ca atare, începând tot de vineri, 6 mai, adresa online www.think.adevarul.ro nu mai poate fi accesată. De asemenea, anunţăm că site-ul adevarul.ro nu va mai promova materiale provenind de la sursa mai sus menţionată. Ne cerem scuze cititorilor pentru eventualul disconfort creat şi suntem siguri că vor înţelege motivele care ne-au condus la această hotărâre dificilă.

Peter L. Imre
Director General Adevărul Holding

THINK OUTSIDE THE BOX

Punctul de vedere al TOTB.ro cu privire la despărţirea de Adevărul

Vineri, 6 mai 2011, în jurul orei 15:00, Adevărul Holding a oprit funcționarea platformei partenere de jurnalism online Think Outside the Box, fără înștiințarea acesteia. Potrivit comunicatului de presă publicat de ziarul Adevărul, “această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.”

Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situația reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplinește exigențele editoriale ale publicației Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piața românească. Deși articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproșurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011. Subliniem că suspendarea site-ului think.adevarul.ro s-a făcut fără consultarea redacţiei TOTB.

Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înființare, pe lângă materiale de informare și de educaţie cu privire la mediu, să arate și partea mai puțin reprezentată a unor activități economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenței sale, o atitudine critică față de mai multe branduri și moduri de comportament de pe piață.

Pentru că în comunicarea oficială nu a fost precizat un articol concret sau de unde au apărut ”disfuncțiile grave”, înțelegem că este vorba de cinci articole care ar fi reprezentat sursa nemulțumirii, printre care se numără trei articole informative şi două de opinie. Articolele pot fi accesate prin următoarele linkuri:

Toate aceste cinci articole au fost publicate în cadrul rubricii "Cu tendinţă", primele trei dintre ele fiind treceri în revistă ale diferitelor registre din istoria acestei băuturi, iar ultimele două având caracter de editorial. Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”.

O comunicare oficială a întreruperii parteneriatului nu a apărut până la această oră.

Think Outside the Box a ales să publice în acest comunicat articolele care au dus la întreruperea colaborării pentru ca presa și cititorii să poată decide, fiecare în parte, în ce măsură publicația noastră corespunde sau nu standardelor jurnalistice. Demersul nostru urmărește doar să fim judecați în parte, de către fiecare cititor, într-un mod independent și personal.

Totodată, considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancțiuni, și în care echilibrul informațiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicații care prezintă și cealaltă parte a monedei.

Think Outside the Box mulțumește management-ului și board-ului editorial Adevărul pentru colaborarea extrem de bună din ultimele 5 luni, considerând că această colaborare a fost una benefică pentru toate părțile implicate.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • totb spune puține lucruri interesante din păcate, așa că scandalul ăsta le-a cam venit la fix ca să le mai ridice ratingul înecat de platitudini
  • totb era sustinut in martie de Tusnad, nu de Borsec! Si presa are ce merita: ii lasa pe pacalicii din agentii de publicitate sa le dicteze, cand ar putea trata direct cu clientul si nu prin intermediarii care storc din bani
  • faptul ca TOTB este un proiect sustinut de Borsec, compedtitor al Coca Cola pe piata de apa – stim ca Dorna e a Coca Cola – are ceva de-a face cu adevarul pe care ei vor sa il spuna acum, la aniversarea a 125 de ani de Coca Cola?

    Nu este relevant. Ai idee despre ce se vorbeste aici ?
  • faptul ca TOTB este un proiect sustinut de Borsec, compedtitor al Coca Cola pe piata de apa - stim ca Dorna e a Coca Cola - are ceva de-a face cu adevarul pe care ei vor sa il spuna acum, la aniversarea a 125 de ani de Coca Cola?

    mai concret, eu cred ca nici motivele de publicare a unor astfel de articole de catre TOTB nu sunt tocmai cusher. sa avem si asta in vedere...
  • de siteul TOTB nu stiam nimic pina acum. decizia asta are efect de bumerang: contribie la popularizeaza siteului acesta. il voi urmari cu atentie, de acum inainte...
  • @AdMan: Coca-Cola poate sa inchida robinetul de difuzare al bauturilor la automatele din redactie nu la bani, nu de alta dar la capitolul cumparare publicitate in ziar de mult este pus lacatul.
  • Mi-e rusine cand citesc aceste randuri ...asa a ajuns jurnalismul in romania ??? JOS CENZURA !!! cineva ar trebui sa ia masuri impotriva acestor presiuni facute de marile corporatii , oricum pierderea celor de la Adevarul , pe care cu siguranta nu-l voi mai citi.
  • E simpla decizia, Petrisor: cei de la TOTB.ro au suparat Coca-Cola, care a amenintat Adevarul Holding cu inchiderea robinetului de bani. Imre are si mari calitati jurnalistice pt a-si da cu parerea despre "exigente editoriale", bla-bla... Da un search pe niste postari mai vechi de-ale lui pe blogul asta si vei vedea ca randurile alea n-au trecut inainte pe la corectura!

Trimite un comentariu